גמילה מסמים קשים

גמילה מסמים קשים

מדריך על גמילה מסמים קשים

 התמכרות לסמים קשים הינה בעיה המשליכה על כל תחומי החיים, משפחה, זוגיות, עבודה, לימודים ועוד. גמילה מסמים קשים היא תהליך מורכב הדורש התייחסות להיבטים השונים הללו.  גמילה מסמים קשים דורשת ליווי מקצועי הן של אנשי מקצוע מתחום הבריאות והן של אנשי מקצוע מתחום הטיפול. השלב הראשון בתהליך הגמילה הוא הפסקת שימוש בסם והשגת איזון פיזי ולאחר מכן המשך עבודה טיפולית במטרה לשמר את השינוי שהושג ומניעת שימוש חוזר. מרכז גמילה פרטי שבטיא מציע מעטפת של אנשי מקצוע במטרה לספק את כל התמיכה הנדרשת להצלחה בתהליך זה.

מרכז רפואי לגמילה מסמים קשים

 אף פעם לא מאוחר מידי כדי להתחיל בתהליך גמילה מסמים קשים. עם זאת, גמילה עצמית, בבית, עלולה להיות לא בטוחה. הפסקת שימוש בסמים לאחר תקופה ארוכה של שימוש ולאחר פיתוח תלות בחומר, עלולה להיות מלווה בתופעות שונות. סימפטומים של תסמונת גמילה, כמיהה עזה לסם, תחושה נפשית קשה, אלו הן רק חלק ממגוון התופעות שאתה עשוי להתמודד עימם. לכן, ההמלצה היא לעשות את תהליך הגמילה במרכז גמילה מקצועי ובליווי ותמיכה של צוות מיומן.

  • ישנן תוכניות גמילה רבות ושונות. מאחר וסיפור ואופי ההתמכרות שונה מאדם לאדם, גם תוכניות הגמילה הינן שונות ומותאמות לצרכים הייחודים של כל אחד. טיפול בהתמכרות הוא טיפול ארוך טווח, שכן מדובר בטיפול בנטייה להתמכרות ולא רק בהפסקת השימוש הנוכחי בסם.
  • הערכה- השלב הראשון בתהליך הגמילה הוא הערכה, אבחון ובניית תוכנית גמילה. עם הכניסה למרכז הגמילה ובמהלך מספר פגישות עם הצוות המקצועי, נערך תהליך הערכה. תהליך ההערכה מתייחס להיסטוריית החיים, נסיבות השימוש, ניסיון בגמילה, מערכות תמיכה וגורמי סיכון. מטרת תהליך זה הינה לצייר תמונה ברורה ומדויקת של סיפור ההתמכרות כדי לבנות תוכנית גמילה אישית ומותאמת.

לכל תוכנית גמילה ישנן מטרות ברורות, ישימות ומדידות. עם זאת, לעיתים גם במהלך התהליך יהיה צורך בשינוי והתאמה מחדש של מטרות ויעדים. בניית תוכנית הגמילה מבוססת על תהליך ההערכה, סוג הסם ועוצמת ההתמכרות.

  • ניקיון – שלב זה מתמקד בהפסקה של השימוש בסם כדי להשיג ניקיון של הגוף מהחומר ואיזון נפשי וגופני. שלב הניקיון הינו קשה שכן הוא מלווה בהופעת סימפטומים של תסמונת גמילה. סימפטומים אלו, פיזיולוגיים ונפשים, מתוארים על ידי מכורים פעמים רבות כאחת החוויות הקשות בתהליך הגמילה. יתרה מכך, מכורים רבים מעידים כי הופעת סימפטומים אלו הינה אחת הסיבות המרכזיות לנפילה חזרה לשימוש. ישנם דרכים להקל בשלב זה, טיפול תרופתי להקלה על סימפטומים ובניית רשת תמיכה נפשית. במרכז גמילה פרטי שבטיא ישנו רופא מומחה לטיפול בהתמכרויות אשר מלווה את התהליך מבחינה רפואית, יכול לרשום תרופות המסייעות להתמודד עם הסימפטומים. בנוסף, ישנו צוות טיפולי מיומן ומנוסה אשר תפקידו לספק תמיכה וליווי. לאור המורכבות של שלב זה, מומלץ מאד שלא לעשותו לבד וללא תמיכה. כיום, ישנם מגוון דרכים להקל על ההתמודדות עם סימפטומים אלו ולכן כדאי ונכון לעשות זאת במרכז גמילה, בפיקוח, תמיכה וליווי.

לאחר השגת ניקיון מהסם, רגיעה בסימפטומים של תסמונת גמילה, האדם מאוזן ומסוגל לגשת לשלב הבא, טיפול נפשי.

  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי- ישנם מגוון שיטות טיפול שהוכחו יעילות בעבודה עם מכורים בתהליכי גמילה. ישנה חשיבות גדולה לעבודת עומק טיפולית הנוגעת בשורש ההתמכרות כדי למנוע "מעידה" וחזרה לשימוש.

במרכז גמילה ישנו צוות של אנשי מקצוע מתחום הטיפול הנפגשים באופן פרטני וקבוצתי עם המכורה. בנוסף, במידת הצורך, ניתן לקבל סיוע גם בהתערבויות משפחתיות וקהילתיות.

CBT Cognitive Behavioral Therapy — שיטת טיפול של פסיכותרפיה מובנית וממוקדת מטרה. מטרת הטיפול היא לבחון את המחשבות והרגשות העומדות בבסיס דפוסי ההתנהגות. התהליך הטיפולי מכוון לזיהוי של דפוסי המחשבה השלילים, הגמשתם ואימוץ דפוסי חשיבה והתנהגות סתגלניים ומיטיבים.

DBT Dialectical Behavior Therapy- – שיטת טיפול שהוכחה כיעילה במיוחד עבור אנשים המתקשים לווסת את רגשותיהם. שיטה זו יעילה למגוון בעיות נפשיות ובכללם שימוש לרעה בחומרים והתמכרות.

גמילה מסמים קשים הינה תהליך מורכב ומומלץ לעשותו במרכז גמילה מקצועי. תמיד, זהו הזמן הנכון להתחיל בתהליך זה. באופן טבעי ומובן אנשים רבים נמנעים מפנייה לטיפול ממגוון סיבות. עם זאת, התמכרות לסמים קשים הינה בעיה מורכבת  ובעלת היבטים שונים. הטיפול בהתמכרויות הוא טיפול הדורש ליווי רפואי ונפשי מקצועי. מחקרים מראים שוב ושוב כי סיכויי ההצלחה לגמילה ארוכת טווח הינם נמוכים מאד כאשר תהליך הגמילה מתרחש לבד וללא ליווי מקצועי.

אם אתה מתמודד עם התמכרות, אל תישאר עם זה לבד. פנה עוד היום לקבלת תמיכה וסיוע.

מתלבט? חושש? פנה אלינו. אנחנו , במרכז גמילה שבטיא, מאמינים שגם אתה יכול להיגמל.

איך נגמלים מסמים קשים

התמכרות לסמים קשים

התמכרות לסמים זהו תהליך הדרגתי שיש לו המון סיבות והשלכות, לעיתים התהליך נגמר בגמילה מסמים במקרה הטוב, אך ישנם גם מכורים רבים שלא מצליחים לצאת ממעגל ההתמכרות וחייהם סובבים בין גמילה לשימוש וחוזר חלילה עד סוף חייהם. הגורמים להתמכרות הגורמים להתמכרות לסמים קשים וסמים קלים כאחד רבים ומגוונים ויכולים לנבוע ממשברים, טראומות, סביבה מכורה, גנטיקה.

התמכרות לסמים או תרופות היא אחת ההתמכרויות הנפוצות ביותר בעולם המערבי. על אף היותה בעיה מוכרת, לעתים כשאנו חושדים שיש לנו התמכרות או נתקלים באדם קרוב הזקוק לעזרה, לא כל כך ברור לנו מה לעשות ולמי לפנות. תהליך בקשת העזרה קשה ואמיץ מאד, לכן אנו מעוניינים לעזור לכם במציאת המענה ההולם ביותר לתהליך גמילה מסמים מיטיב ויעיל. ישנם מענים הניתנים בתוך קהילה וישנם מצבים הדורשים שהייה במכון גמילה ותהליך אינטנסיבי ומקיף יותר. מרכז גמילה שבטיא הוא מכון יוקרתי הנמצא במלון בוטיק וכולל תנאי שהייה אידיאליים. במקום יש נוכחות עשרים וארבע שעות ביממה של צוות טיפולי בכלל התחומים הגופניים, הנפשיים והרגשיים. תוכנית הפעולה שלנו הנקראת תוכנית שלושת השלבים היא גישה טיפולית בתחום ההתמכרויות שהוכחה מחקרית כיעילה ביותר.

מרכז גמילה מסמים קשים

אם אתם או אדם קרוב זקוקים לשירותי מרכז גמילה מסמים כדאי לבחון את הצרכים והרצונות הייחודיים למטופל כדי להתאים את המקום המדויק ביותר. מרכז גמילה פרטי מבטיח דיסקרטיות מלאה בתהליך, כך שתוכלו לדעת שפרטיותכם נשמרת בכל עת. תהליך הגמילה הוא תהליך מורכב המחייב את שיתוף הפעולה המלא והכרה בבעיה מצד המטופל. יחד עם שיתוף פעולה וצוות מקצועי תומך ומסור, נוכל יחד להצליח להגיע להחלמה מלאה והשתלבות מחודשת בחברה. בנוסף, חשוב לנו כי לאורך התהליך תישמר רמת חיים גבוהה הכוללת תנאי לינה יוקרתיים, חדר אוכל נקי ואיכותי וסדר יום עם שפע של פעילויות מרתקות, כדי שהשהייה במקום תהפוך לחוויה של התפתחות מיטיבה ורכישת כלים ומיומנויות במגוון תחומים. אנו מאמינים כי המטופל איננו אטום בודד וכי להתמכרות יש קשר לסביבה. בדיוק לשם כך אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשפחות כדי לאפשר לתהליך ההחלמה לגעת בכלל תחומי החיים ולתת כלים גם למשפחה בהתמודדות מורכבת זו.

קצת עלינו

מרכז גמילה שבטיא הוא מכון גמילה מסמים וחומרים נוספים מהמוכרים והוותיקים בישראל. כדי לתת את הטיפול המדויק ביותר לכל אחד ואחת אנו מקפידים על קבלת מספר מצומצם של משתתפים, כך שהמענה יהיה איכותי ככל האפשר. בחרנו בצוות מקצועי מן המובילים בתחומי הגוף והנפש על מנת לאפשר תוכנית מותאמת וייחודית לכל אחד מהמטופלים.

post-thumbnail
שירותים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה משולב

מרכז גמילה משולב הוא כינוי למרכז גמילה הנותן מענה טיפולי...

קראו עוד >
post-thumbnail
טיפול פסיכדלי

טיפול פסיכדלי הוא טיפול פסיכותרפיה המבוסס על שיחה ומשלב שימוש...

קראו עוד >
post-thumbnail
סיוע בגמילה מקנאביס

גמילה מהתמכרות לבד קשה מאד ואנשים רבים נזקקים לקבל סיוע...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך להיגמל מקטמין?

 אם הגעת לכאן וודאי גם את תוהה איך להיגמל מקטמין....

קראו עוד >

גמילה מסמים קשים, מסע לריפוי וצמיחה

גמילה מסמים קשים הינו תהליך מורכב עקב הקשיים השונים שהוא טומן בחובו. מכורים רבים נמנעים לפנות למרכז גמילה ממגוון סיבות מובנות, סטיגמה, חוסר ידע, עלויות טיפול, מרחק גאוגרפי ועוד קשיים. עם זאת, מחקרים מראים שוב ושוב כי גמילה מסמים קשים אפשרית כאשר ישנה תוכנית גמילה מותאמת, עבודה טיפולית משמעותית ומערכות תמיכה. גמילה מסמים קשים היא תהליך המתחיל בניקיון הגוף מהסם וממשיך בעבודה פנימית שמטרתה לבנות אסטרטגיות התמודדות ולמנוע נפילות. תהליך גמילה שונה ממכור למכור ותלוי באופי ההתמכרות וההתמודדות. מרכז גמילה שבטיא מציע מעטפת של אנשי מקצוע מתחומים שונים ומרחב חם ומאפשר במטרה לתמוך בתהליך הגמילה והשינוי.