איך להיגמל מקטמין?

איך להיגמל מקטמין?

 אם הגעת לכאן וודאי גם את תוהה איך להיגמל מקטמין. קטמין, סם הרדמה סינתטי, הפך לסם פסיכדלי נפוץ בקרב אנשים הצורכים סמים. הסם נמכר תחת שמות רבים ושונים ונכלל בחוק פקודת הסמים המסוכנים האוסרת החזקה של הסם ושימוש בו. עיקר השפעתו של הסם היא דיסוציאטיבית, ניתוק מהמציאות ניתוק מתחושת העצמי. במאמר זה נביא מספר עצות איך להיגמל מקטמין ולהתחיל בתהליך של ריפוי והחלמה.

איך להיגמל מקטמין – 10 טיפים לתחילת הדרך

  1. סביבה תומכת החלמה- בין אם אתה מהרהר במחשבה איך להיגמל מקטמין לראשונה ובין אם אתה בעיצומו של ניסיון גמילה, הדבר החשוב ביותר שאתה יכול לעשות כרגע הוא לבחון את הסביבה בה אתה נמצא. האם אתה נמצא בסביבה התומכת ברצון שלך לגמילה?. סביבה טובה ותומכת היא סביבה הנקייה מסמים או אלכוהול. סביבה תומכת היא סביבה בה האנשים המתגוררים איתך וקרובים אליך תומכים ברצון שלך להיגמל. והחשוב ביותר, זוהי סביבה בה אתה מרגיש נינוח ובטוח ומסוגל להתמקד בתהליך הגמילה.
  2. הימנעות מטריגרים- יחד עם חשיבות הסביבה בה אתה נמצא, חשוב מאד להימנע מטריגרים לשימוש בקטמין. טריגרים יכולים להיות אנשים מסוימים, מקומות או מצבים המעוררים את הכמיהה לסם. טריגרים נפוצים הם חברים הצורכים סמים, מסיבות, מערכות יחסים רעילות, מתח, שעמום ורגשות שלילים נוספים. במסע שלך לגמילה והחלמה, נסה בצורה אקטיבית להימנע מטריגרים לשימוש בסם.
  3. רשימת מטרות- הצבת מטרות חשובה במיוחד בתחילת הדרך. למה אתה רוצה להיגמל? מה תרצה להשיג כשתיגמל מהקטמין? התשובות לשאלות אלו יסייעו לך לנסח את המטרות שלך. מטרות ברורות יכולות להיות מקור מוטיבציה וכוח מניע חזק בתהליך הגמילה. אל תסתפק רק בחשיבה על המטרות, כתוב אותם על נייר, באופן ברור. כתיבה היא כלי עוצמתי לבירור וחיזוק הקול הפנימי.
  4. תחביבים ופעילויות- בתקופה בה צרכת את הסם, בילית ככל הנראה זמן רב בחיפוש ושימוש בסם. ככל הנראה בנוסף לעיסוק בהתמכרות, זנחת תחביבים ותחומי עניין ישנים. כעת, כשאתה נמצא בתהליך גמילה והחלמה, זה זמן מצוין לחזור לתחביבים הישנים, לפתח תחומי עניין, לגלות מקורות הנאה שונים ולהסיח את הדעת מהסם.
  5. בריאות- בריאות היא מרכיב חשוב ביותר בתהליך ההחלמה. בריאות כוללת בריאות פיזית, נפשית ורגשית. השקיע מאמץ בתזונה בריאה ומיטיבה והכנס פעילות גופנית לשגרת יומך. לפעילות גופנית יתרונות רבים וביניהם הפחתת סימפטומים של חרדה ודיכאון ושיפור מצב הרוח הכללי. לשמור על הבריאות כוללת גם שימת לב והקשבה למצבך הנפשי והרגשי. עשה דברים הגורמים לך להרגיש טוב, היה בקשר עם אנשים שאתה אוהב ופנה לטיפול כשאתה צריך.
  6. קשר עם איש טיפול- התמכרות היא בעיה קשה ומורכבת וכמעט בלתי אפשרי להיגמל לבד. היה בקשר עם איש מקצוע מומחה לטיפול בהתמכרויות או העזר במרכז גמילה. מענה מקצועי חשוב ביותר כדי למנוע נפילות וחזרה לשימוש בסמים והגדלת הסיכוי לניקיון ארוך טווח.
  7. קבוצות תמיכה- קבוצות תמיכה הם רשת תמיכה מעולה וחשובה. קבוצות תמיכה מהוות מרחב בו תוכל לפגוש אנשים נוספים המתמודדים אף הם עם בעיית התמכרות. בקבוצת תמיכה תוכל לפרוק, לשתף, לקבל תמיכה, עידוד ותקווה.
  8. טכניקות הרגעה-דרך נוספת לשמור על בריאות, היא לטפח את התודעה שלך. תהליך גמילה והחלמה הוא אינטנסיבי וחשוב לוודא כי בסוף היום יש לך את היכולת לעבד עם עצמך את אשר אתה חווה ומרגיש. טכניקות הרגעה משתנות מאדם לאדם. הליכה בחוץ, יוגה, קריאת ספר, מדיטציה או מיינדפולנס, כולן דרכים שונות להרגע ולתת לגוף ולנפש את האפשרות להרפות.
  9. שגרה- יצירת שגרה קבועה ועקבית הינה דרך נוספת בה תוכל לסייע לעצמך בתהליך הגמילה. שגרה מתוכננת וידועה תסייע לך להרגיש ביטחון ומשמעות ותפחית תחושות של שעמום או בדידות העלולים להוות טריגרים לנפילה. תכנן את הימים שלך, שבץ פעילויות שונות, הגדר זמנים.
  10. בקשת עזרה- הדבר החשוב ביותר לזכור במסע הגמילה הוא כי תמיד ניתן לבקש עזרה. אם אתה מתמודד עם כמיהה לסם, תחושות שליליות קשות, אל תפחד לבקש עזרה. תפנה לאדם או איש מקצוע שאתה בוטח בו וחש נוח בקרבתו. אל תהסס לפנות לעזרה מקצועית. נפילה היא דבר טבעי בתהליך גמילה ואינה מעידה על כישלון. לעיתים יש צורך להעריך מחדש את תוכנית הגמילה, אולי אף לשנות אותה, זה טבעי.

לסיכום

גמילה מקטמין הינה תהליך מורכב וקשה לעיתים.  מערכת תמיכה, הגדרת מטרות ויעדים ברורים, בניית שגרה וסיוע של מרכז גמילה מקצועי יסייעו לך רבות בתהליך הגמילה. מכורים רבים מתארים אין ספור ניסיונות לגמילה עצמית אך ללא הצלחה. לסביבה יש חלק משמעותי ביכולת להתמודד עם הקשיים שתהליך גמילה מציב.

אנחנו כאן בשבטיא מציעים לך את הניסיון שצברנו בעבודה עם מכורים בתהליכי גמילה.

אנחנו יודעים כי גמילה אפשרית כמעט תמיד.

אם יש לך רצון להפסיק עם ההתמכרות, לקחת את השליטה חזרה לידיים ולהתחיל לחיות חיים מלאים, עשירים ומספקים,

אנחנו כאן  בשבילך.

post-thumbnail
שירותים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
איוואסקה

בטח יצא לך לשמוע סיפורים על אנשים שנסעו ליעדים נידחים...

קראו עוד >
post-thumbnail
אהוד – מסר סיום מרכז גמילה שבטיא

סיפור הגמילה של אהוד קוראים לי אהוד ואני מכור, הגעתי למרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך נגמלים?

השאלה איך נגמלים מעסיקה מיליוני איש סביב העולם המתמודדים עם...

קראו עוד >
post-thumbnail
איריס בילי, אחות מוסמכת

מנוסה מאוד בעבודה עם מכורים במסגרות שונות כולל ניסיון רב...

קראו עוד >