מרכז גמילה מקוקאין

מרכז גמילה מקוקאין

קוקאין מוטמע עמוק בתרבות הפופולארית עד כי רובנו לא מעלים על הדעת כי שימוש ממושך הינו הרסני ומצריך פעמים רבות סיוע ממרכז גמילה מקוקאין. סרטים רבים מציגים באופן זוהר גיבורים הצורכים קוקאין נעזרים בו בדרכם אל הפסגה והתהילה ואף התמכרויות קשות לקוקאין. אבל המציאות של התמכרות לקוקאין הינה הרבה פחות זוהרת מכפי שמתוארת במדיה השונה ובתקשורת. התמכרות לקוקאין נושאת בחובה השפעות הרסניות על כל תחומי החיים, בריאות, תעסוקה, מצב כלכלי ומערכות יחסים. לכן, לנוכח הדימוי המתעתע של קוקאין ומנגד הסכנות הטמונות בו,  המידע לגבי התמכרות, מענים טיפוליים ובכללם מרכז גמילה מקוקאין, חשובים ביותר.

מהו קוקאין?

קוקאין הינו סם ממריץ עוצמתי ביותר המופק מעלי צמח הקוקה אשר מקורו בדרום אמריקה. הוא זמין בעיקר בשתי צורות, כאבקה אשר נצרכת בשאיפה וכחומר בשם קראק הנצרך בעישון. מאחר ומדובר בחומר חזק ביותר בעל השפעות רעילות וממכרות הפצתו, החזקתו וצריכתו שלא למטרות רפואיות אסורות כמעט בכל רחבי העולם, כולל ישראל.

מהי התמכרות לקוקאין?

התמכרות לקוקאין, המכונה גם שימוש לרעה בקוקאין הינה הפרעה בה האדם ממשיך לצרוך באופן כפייתי קוקאין למרות ההשפעות השליליות של החומר על חייו. מספר המכורים לקוקאין נמצא בעלייה מתמדת בכל העולם, כולל ישראל. מעגל ההתמכרות לקוקאין מורכב משימוש, סבילות, תלות והתמכרות. צריכת קוקאין קבועה יוצרת מצב בו המוח מתרגל לרמות גבוהות של דופמין, נוראפינפרין וסרוטונין, דבר היוצר סבילות לסם. משמעות הדבר כי למוח נדרש מינונים גבוהים יותר או שימוש תכוף בחומר כדי להשיג את אותן ההשפעות. עם הזמן, הסבילות גורמת לפיתוח תלות פיזית ופסיכולוגית בסם, דבר המקשה מאד על המשתמשים להפסיק את השימוש מבלי לחוות סימפטומים של תסמונת גמילה.

האם אני מכור לקוקאין? האם אני צריך סיוע ממרכז גמילה?

זיהוי סימני ההתמכרות הינו חיוני לבקשת עזרה ותחילת תהליך ההחלמה. התמכרות לקוקאין עלולה להיות מתעתעת ומשתמשים רבים נוטים לעשות רציונליזציה לשימוש ברעה או לזלזל בחומרת ההתמכרות. השאלות הבאות יסייעו לך להבין האם אתה מכור,

  • האם אתה צורך קוקאין בכמויות גדולות יותר או בתדירות גבוהה משתכננת?
  • האם אתה מבלה זמן רב בהשגת קוקאין, צריכה והתאוששות מהשפעותיו?
  • האם צריכת הקוקאין מקשה עליך למלא מחויבויות אחרות בחייך?
  • האם ניסית להפסיק להשתמש אך ללא הצלחה?
  • האם אתה חווה תשוקה עזה או דחף לקוקאין?
  • האם אתה ממשיך לצרוך קוקאין למרות ההשפעות השליליות על חייך?
  • האם היית מעורב בהתנהגויות מסוכנות לצורך השגת קוקאין או בהשפעת החומר?

במידה וענית תשובה חיובית עבור חלק מן השאלות, חשוב מאד כי תפנה לעזרה מקצועית באמצעות מרכז גמילה מקוקאין.

התמכרות לקוקאין – השפעות בריאותיות

התמכרות לקוקאין נושאת בחובה פוטנציאל לנזקים בריאותיים ארוכי טווח ובכללם ;

סיכון מוגבר להתקפי לב ומוות פתאומי, פרכוסים, סיבוכים במערכת העיכול, הפרעות ומחלות נפש, קשיים נשימתיים, מחלות ריאה, בעיות בתפקודי כבד, פגיעה בתפקודים קוגניטיביים ואובדן זיכרון.

בנוסף, בהתאם להרכב מנת הקוקאין, יתכנו סיבוכים בריאותיים נוספים. עם זאת, מאחר וייצור קוקאין אינו תהליך מבוקר או מפוקח, אינך יכול לדעת בדיוק מהו הרכב החומר אותו הינך צורך וממילא לא ניתן לצפות את הסיכונים השונים.

תסמיני מנת יתר של קוקאין

מנת יתר הינו מצב בו צריכת מינון גבוה מאד של קוקאין גורמת להשפעות רעילות בגוף. חומרת מנת יתר עשויה לנוע בין מצב קל למצב מסכן חיים.

תסמינים של מנת יתר יכללו בין השאר:

  • כאבים חזקים בחזה
  • לחץ דם גבוה
  • אי שקט או חרדה קיצונית
  • דליריום ובלבול
  • בחילות והקאות
  • דופק מהיר או לא שגרתי
  • קשיי נשימה
  • הזיות
  • חום גבוה (היפר תרמיה)

חלק מהסיבוכים החמורים יותר של מנת יתר הם התקף לב, שבץ מוחי, אי ספיקה נשימתית ומוות פתאומי. סיבוכים אלו עשויים להתרחש במהירות וללא אזהרה אפילו בקרב משתמשים שלא חוו בעבר סימפטומים שלילים של קוקאין.

במידה והינך חושד כי אתה או אדם הקרוב אליך חווה מצב של מנת יתר, חשוב לפנות במהירות לקבלת עזרה רפואית. התערבות רפואית מהירה עשויה להפחית את הסיכון לסיבוכים ולשפר את סיכויי ההחלמה.

טיפול בהתמכרות לקוקאין במרכז גמילה

הטיפול בהתמכרות לקוקאין במרכז גמילה מסמים הינו טיפול משולב הכולל גמילה פיזית מקוקאין וגמילה רגשית ונפשית.

-גמילה פיזית לצורך השגת ניקיון מקוקאין כוללת ניהול תסמיני גמילה וניקוי עקבות שימוש בקוקאין מהגוף תוך קבלת תמיכה רפואית וטיפולית.

– גמילה רגשית ונפשית- תהליך טיפולי הכולל זיהוי וניהול ההיבטים הפסיכולוגיים של התמכרות לקוקאין, בניית תוכנית גמילה ושיקום, קבוצות תמיכה ופיתוח מיומנויות התמודדות.

גמילה עצמית מקוקאין כמעט ואינה אפשרית לאור כל המורכבויות. לכן, ההמלצה המקצועית היא לעבור תהליך זה תוך מלוא הסיוע והתמיכה אשר מרכז גמילה מקוקאין ערוך להציע.

לסיכום

מרכז גמילה מקוקאין נדרש לסייע למכורים כי התמכרות לקוקאין הינה בעיה מורכבת בעלת היבטים רבים ושונים. בשונה מהתדמית העממית שלו, קוקאין הינו חומר מסוכן בעל השפעות הרסניות ומסוכנות. לכן, במידה ואתה מזהה סימנים המעידים על התמכרות, חשוב מאד כי תפנה לסיוע מקצועי עוד היום.

מרכז גמילה מקוקאין הינה הדרך היחידה להפסיק את ההתמכרות ולהחזיר את השליטה חזרה לחייך. אנחנו במרכז גמילה שבטיא עומדים לרשותך תמיד בכל שאלה או התלבטות.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
איך נגמלים?

השאלה איך נגמלים מעסיקה מיליוני איש סביב העולם המתמודדים עם...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך נגמלים מקוקאין?

כדי להבין איך נגמלים מקוקאין, חשוב להבין מהו קוקאין, מה הסכנות...

קראו עוד >
post-thumbnail
הבן שלי מכור לקנאביס?

סיפור ההתמכרות לקנאביס של הבן שלי יכולה להיות גם שלכם בני...

קראו עוד >
post-thumbnail
הקנאביס ואני

כדי להבין את מערכת היחסים שלי עם הקנאביס צריך להכיר...

קראו עוד >
post-thumbnail
כל המידע החשוב על גמילה מהתמכרות

גמילה מהתמכרות הינו תהליך המתמקד בשתי רבדים, איזון פיזי ועבודה...

קראו עוד >
post-thumbnail
מה זה מכון גמילה?

מכורים רבים המחפשים מענה תוהים מה זה מכון גמילה? לא...

קראו עוד >

הדרך היחידה להפסיק את ההתמכרות

אחד הסמים הפופולאריים, סוג של אגדה, הסם של העשירים, מה לא נאמר על קוקאין ?! סרטים וסדרות, דוקומנטריות ועלילתיות נעשו ללא סוף על הקוקאין, הסם הלא חוקי השני הנפוץ בעולם, לאחר קנאביס. על הנזקים הבריאותיים החמורים גם שמעת? על סכנת ההתמכרות או גמילה המתאפשרת רק באמצעות מרכז גמילה מקוקאין!

קוקאין, אחד הסמים הנפוצים ביותר. המסוכנים ביותר. הממכרים ביותר. שימוש ממושך בקוקאין גורם לפיתוח סבילות, תלות והתמכרות, מעגל ההתמכרות ההרסני. מאחר והפסקת השימוש בקוקאין כרוכה בהופעתם של סימפטומים פיזיולוגיים ונפשים קשים, הגמילה לבד קשה מאד ואף בלתי אפשרית לרוב. תהליך הגמילה מקוקאין הינו תהליך טיפולי משולב המתייחס הן להיבט הפיזיולוגי והן להיבט הפסיכולוגי. התייחסות לכל ההיבטים השונים של ההתמכרות הינה קריטית להצלחת תהליך הגמילה ולמניעת נפילות ושימוש חוזר. מרכז גמילה מקוקאין הינו הכתובת המקצועית ההולמת לטיפול במקרים של התמכרות לקוקאין. מרכז גמילה מציע מעטפת מקצועית טיפולית רחבה במטרה להשיג הצלחה ארוכת טווח בגמילה מקוקאין.