איך נגמלים מקוקאין?

איך נגמלים מקוקאין?

כדי להבין איך נגמלים מקוקאין, חשוב להבין מהו קוקאין, מה הסכנות הטמונות בשימוש בו ומה האתגרים הייחודים בגמילה. קוקאין הוא סם, חומר פסיכואקטיבי, המופק מעלי הקוקה ומשפיע על המרצת הפעילות של מערכת העצבים המרכזית, דיכוי תיאבון ותחושת אופוריה. עם זאת, השפעתו של הסם הינה קצרה באופן יחסי ומהר מאד נוצרת הכמיהה למנה נוספת. לקוקאין היסטוריה ארוכה מאד של מגוון שימוש למגוון צרכים אך כיום השפעותיו ההרסניות ידועות והוא נחשב לאחד הסמים המסוכנים.  צריכה של קוקאין עלולה לגרום למצבים מסכני חיים וביניהם היפרתרמיה, עלייה משמעותית בלחץ הדם, הפרעות בקצב הלב ומוות.

איך נגמלים מקוקאין – תהליך גמילה

– גמילה מקוקאין, כמו כל תהליך גמילה, מתחילה בניקוי הגוף מהחומרים הרעילים.  תהליך זה עשוי לקחת מספר שבועות וחייב להיות בפיקוח רפואי צמוד. בשלב זה עשויות להופיע תופעות פיזיולוגיות ונפשיות הקשורות בכך שהגוף שהתרגל לקבל את מנת הסם, אינו מקבל אותו ומגיב לכך. תופעות אלו קרויות תסמונת גמילה. בעוד שבגמילה מסמים אחרים, תופעות אלו יופיעו עד מספר ימים או שבוע מתחילת הגמילה, בגמילה מקוקאין, תופעות אלו עשויות להופיע גם חודשים לאחר תחילת הגמילה.  התופעות השונות המופיעות בתסמונת גמילה יהיו קריז, אי שקט ניכר, עצבנות, התקפי דיכאון וחרדה, כמיהה עזה ובלתי נשלטת לסם, כאבי ראש ועוד.

שלב זה עשוי להיות קשה מאד ולכן באופן לא מפתיע, מכורים רבים מעידים כי זהו השלב המייאש ביותר. פעמים רבות, זהו גם הרגע בו מכורים יחזרו לצרוך קוקאין.

עקב המורכבות של תהליך זה, חשוב מאד לעשות את זה בפיקוח מקצועי ובאווירה תומכת. במידת הצורך רופא יוכל להתאים טיפול תרופתי תומך ומסייע בהפחתת תסמונות הגמילה.

– יחד עם תהליך זה של ניקוי וטיפול תרופתי במידת הצורך , ישנה גם העבודה הטיפולית. התמכרות, פעמים רבות, היא צורת התמודדות עם כאב או סבל. לכן, בתהליך הגמילה , חשוב מאד להתייחס גם למרכיב זה. גמילה פיזית לא תפתור את הבעיות אשר בגללם האדם התמכר. התמכרות יכולה להיות הדרך הזמינה והנגישה להתמודד עם מגון בעיות, חרדה, לחץ חברתי, ביטחון עצמי נמוך, משברים שונים ועוד. בתהליך גמילה חשוב להתייחס לסיבות שהובילו את האדם להתמכרותו, לזהות דפוסי התנהגות, טריגרים ולבנות יחד אסטרטגיות להתמודדות בעתיד.

בתהליך זה, העבודה תעשה יחד עם הצוות המקצועי של המרכז ובאמצעות שיחות פרטניות והתערבות קבוצתית.

– איך נגמלים מקוקאין גם ביום שאחרי – גמילה הינה שינוי גדול באורח החיים וכדי להצליח  לשמר שינוי זה לאורך זמן, לעיתים יהיה צורך גם בהתערבות משפחתית ובניית רשת ביטחון בקהילה. גמילה היא שינוי שמצריך סביבה תומכת, המבינה את מורכבות החוויה ותומכת בשינויים השונים. כבר בתהליך הגמילה ישנה חשיבה על היום שאחרי, היום בו האדם חוזר לבית, לחברה ולקהילה שאולי עודה מהווה פיתוי או טריגר. בעזרת צוות המרכז האדם בונה תכנית המותאמת ייחודית למצבו וצרכיו כדי לוודא שהחזרה הבייתה תהיה עוד שלב חיובי ונכון בגמילה.

ולסיום

גמילה מקוקאין, לעומת גמילה מסמים אחרים,  נחשבת לתהליך גמילה ארוך ומורכב. בגלל השפעותיו הקשות של הסם, הגמילה ממנו קשה ומצריכה פיקוח רפואי ומעטפת מקצועית. הגמילה מקוקאין מורכבת מגמילה פיזית וגמילה פסיכולוגית. המורכבות של הגמילה תורמת לכך שמכורים רבים מתקשים להשיג גמילה פיזית וחוזרים לשימוש בסם. עם זאת , למרות הקושי והמורכבות, גמילה מקוקאין אפשרית. הגמילה אפשרית כשהיא נעשית במקום הנכון, עם האנשים הנכונים. בשבטיא תמצאו צוות מקצועי, מנוסה, תומך, צוות שיכול להיות איתכם בדרך, במסע שלכם להחלמה. למידע נוסף על גמילה ממשככי כאבים צרו איתנו קשר עוד היום.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >