הבן שלי מכור לקנאביס?

הבן שלי מכור לקנאביס?

סיפור ההתמכרות לקנאביס של הבן שלי יכולה להיות גם שלכם

בני כיום בן 26 החלטתי לשתף את סיפורו על מנת שכל אחד ואחת מכם ידע שאין לנו חסינות למחלת ההתמכרות.

ההתמכרות יכולה לפגוע בכל אחד. לא משנה מי אנחנו, מה ההשכלה שלנו, באיזו סביבה גדלנו וכמה כסף יש לנו. ההתמכרות לא מפלה בין אנשים ועלולה לתפוס אתכם ב"הפתעה".

יש לי 4 ילדים נבונים, מוכשרים ומקסימים. הבן שעליו ברצוני לספר הוא השני מבין הארבעה.

את ילדותו עבר כמו כל ילד "נורמאלי" ילדות רגילה ושמחה בעיר ישראלית טיפוסית, בהיותו בן 14 עברנו לאשדוד והכל נראה על פניו בסדר גמור. גם היום בראייה לאחור אני לא יכולה להבחין בסימנים מיוחדים שהיו יכולים אולי להעיד על העתיד להתרחש.

גיל ההתבגרות

בגיל 15 החלו הסדקים, היעדרויות מבית הספר, יציאות עם חברים ל"בילוי", חזרה בשעות לא שגרתיות. משהו הרגיש לי לא בסדר, החששות החלו לקנן.

יש לציין כי בכל אותה התקופה, על אף ההיעדרויות מבית הספר והיציאות הלא שגרתיות. הציונים במבחנים, והמעברים מכיתה לכיתה אמרו לי שאולי אני טועה וסתם "עושה סיפור" מכלום ושום דבר.

בסוף כיתה י"ב במסיבת הסיום בני קיבל תעודת גמר של 12 שנות לימוד ולאחר מכן אפילו תעודת בגרות מלאה, ואני חשבתי לתומי שהכול בסדר וסתם עשיתי "ענין".

שירות צבאי כלוחם

עברו שנות בית הספר, הבן שלי זומן לשרות צבאי לשרת כלוחם בגדוד גבעתי. שמחתי מאוד ונראה היה כי גם הוא שמח ובעניין, אך הדברים התפתחו קצת אחרת.

הוא לא סיים טירונות ונעדר משירותו הצבאי למשך שנה וחצי כמעט ועקב כך שוחרר מצה"ל בשל "אי התאמה".

היום בדיעבד אני יודעת שעישונים של פעם ביום הפכו לכל היום ויחד עם ההחמרה בהתמכרות החלו גם החובות לנשוף לו בעורף.

הנושים החלו להגיע חלק מהחובות, מעל 500.000 ₪, אני נאלצתי לשלם. את החלק הגדול יותר, שעליו לא ידעתי דבר, הוא החליט לפתור ב"דרך הקלה" – עוד הלוואות שגם אותן מן הסתם צריך לשלם.

הקנאביס ממכר בדיוק כמו כל סם אחר וההשלכות של שימוש בגראס חמורות לא פחות מההשלכות של שימוש בסמים "קשים" יותר. הפגיעה הקשה במוטיבציה, הפגיעה בתפקוד הבסיסי ביותר, הסיכון בהתקפים פסיכוטיים, "סם מעבר" לסמים "קשים"  ועוד…

הסמים והקנאביס ביניהם, הורסים את החיים לא רק של ילדיכם אלה של כל המשפחה. השימוש מרחיק אותם מהמשפחה, מעצמם. הבדידות, המקומות והאנשים האפלים, כל זה עוד לפני שדיברנו על הכסף הרב שיורד לטמיון.

כמובן ששימוש בסמים הוא עבירה על החוק. תיק פלילי בעבירות של סמים לא נמחק וילדיכם ייאלץ לסחוב אותו על גבו עד סוף חייו כנראה.

עבודה ביטחונית ו/ או ציבורית יורדת מהפרק כשיש תיק פלילי על עבירות של סמים.

שלא לדבר על חווית המאסר, הפגישה עם בית הסוהר היא קשה מאוד ויש לה השלכות נפשיות עמוקות ובהרבה מקרים בית הסוהר עלול לשמש כ"בית ספר לפשיעה".

התמכרות לקנאביס ולסמים קלים

מניסיוני האישי, גם כמטפלת וגם כאמא שבנה נפל למקום האפל הזה, הסמים ובמקרה שלנו סמים שנחשבים לכאורה "קלים", הם היו תחילת הסוף, הם אלו שגרמו להתדרדרות שהלכה והסלימה.

ולצעירים שאולי יקראו את הדברים שאני כותבת פה מתוך ליבי השותת. אתם בטח אומרים לעצמכם איזו "עתיקה", מה אנחנו בסך הכול עושים? ג'ויינט? שכטה קטנה? כולם מעשנים היום, ג'ויינט פה ג'ויינט שם, רק בסופי שבוע, רק בטיולים, רק בחו"ל, רק עם החברים – רק ורק ורק – זוהי מחלת ההתמכרות שמושכת אתכם לאט ובטוח למטה. כאן מתחילה הנפילה שלכם!

לרובנו קשה  מאוד להודות בכך שאנו מכורים וצריכים להתחיל תהליך גמילה מקנאביס. אנחנו בטוחים שיש לנו שליטה על ההתמכרות ומתי שנחליט אנחנו פשוט נפסיק. לעיתים קרובות גם לנו כהורים קשה לראות את מה שנגלה לנו אל מול עינינו. קשה לנו להודות שהילד שלנו מכור למרות שכל הסימנים נמצאים שם!

לנו כהורים יש תפקיד חשוב מאוד ביכולת של ילדינו לצאת ממעגל ההתמכרות. פעמים רבות, בטח כשמדובר בילדים צעירים, הרבה מהמשאבים של ילדינו נמצאים למעשה אצלנו. אנו כהורים יכולים להשפיע. הכוח וההשפעה שלנו גדול משנדמה לנו.

ההסתרה והבושה רק מנציחים ומעמיקים את ההתמכרות.

מחקו מהתודעה את המושג "לנו זה לא יקרה" זה עלול לפגוש את כולנו, זה באמת קורה גם בבתים הכי טובים. אנחנו כהורים לא אשמים אבל ההחלמה של ילדינו כן תלויה במידה רבה בנו, בהחלטה שנקבל, מהיום, מעכשיו, בזה הרגע.

קשה מאוד להתמודד ולסחוב את מעמסת המכור במשפחה לבד. חפשו ובקשו סיוע, אתם לא לבד, הרבה עברו זאת לפניכם והצליחו, רבים משנדמה לכם.

מרכז גמילה שבטיא מציע אפשרות להחלמה באווירה משפחתית ברמה גבוהה. פשוט צרו קשר בכדי לשמוע וללמוד יותר על תכנית הגמילה מקנאביס שלהם והדרך המיוחדת והמקצועית בה הם עוזרים בתהליך הגמילה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
אדם קרני, מדריך החלמה בשבטיא

סטודנט להנדסה באוניברסיטת בן גוריון. שהיתי כמטופל מס חודשים במרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך נוכל למצוא מוסד גמילה מסמים?

מוסד גמילה מסמים הוא בית ומרחב המאפשר תהליכי גמילה בסביבה...

קראו עוד >
post-thumbnail
אצל אבי כץ ב – 103FM

למעבר לכתבה המלאה

קראו עוד >
post-thumbnail
איוואסקה

בטח יצא לך לשמוע סיפורים על אנשים שנסעו ליעדים נידחים...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך להיגמל מדוסה

השאלה איך להיגמל מדוסה מעסיקה אנשים רבים בעולם המכורים אליו....

קראו עוד >