טיפול במכורים קשים – רק במכון גמילה מסודר

טיפול במכורים קשים – רק במכון גמילה מסודר

מכורים קשים לאלכוהול, סמים, הימורים ועוד חייבים להיות מטופלים אצל גורמים מקצועיים. מכון גמילה מסמים מעסיק מומחים רבים המכירים את התחום לעומק. צוות הממונה על ידו מכין תוכנית טיפולית המותאמת למצבו של המטופל, לאישיותו, לצרכיו וכדומה. מנהל התוכנית נוטל חלק בטיפול ומפקח על מהלכו ותוצאותיו. עובדים לידו נקרולוג, אחיות מעשיות, עובדים סוציאליים ומטפלים בתחומים שונים. כל אחד מטפל בגזרת מומחיותו ויחד כצוות הם נותנים מענה מקיף לכל בעיה שנוצרת. צריך לציין כי במקרים קשים ניתן להתאשפז במקום ובאחרים ניתן להגיע לטיפולי יום. הכול תלוי ברמת ההתמכרות ובגורמים נוספים. אין ספק שהתהליך נדרש בנקודת קריטית ולפני שלא יהיה ניתן לסייע.

תכנית גמילה בת מספר שלבים

גמילה מסמים או מכל התמכרות אחרת נעשית במספר שלבים. השלב הראשון הינו מניעה וניתוק מהגורם היוצר את ההתמכרות. שלב זה הינו קשה נפשית כי המטופל חווה תופעות לוואי קשות. כך, חרדות, דיכאונות, הקאות, כאבי ראש, חוסר שקט נפשי וכדומה. ניתן להקל עליו באמצעות תרופות מרגיעות שאינן ממכרות. השלב הבא חשוב ומאתגר. במהלכו מנהלים עימו שיחות אישיות ומוסיפים להן טיפולים משלימים. מטרת השיחות היא לייצור אצלו תודעה חיובית למצבו ולעודדו למצוא כוחות פנימיים שיסייעו לו לצאת מההתמכרות והמשבר שנלווה אליה. הרעיון הוא שמעורבותו האישית במאמץ תשיג את האפקט היעיל ביותר ואף תמנע טוב יותר את חזרתו להתמכרות.

טיפול בסביבה תומכת ונעימה

מרכז גמילה "שבטיא" מתמחה בנושא המורכב של טיפול בהתמכרויות. הוא ממוקם במבנה מאובזר שיש בו את התנאים האידיאליים לאשפוז נוח ולטיפול יעיל. הסביבה הפסטורלית עושה את שלה ומעניקה את השקט ואת המרגוע הנדרשים בעת ההתמודדות המורכבת והקשה. הצוות מצידו תומך ומחבק ונענה לכל בקשה לגיטימית של המטופל. במקרים רבים, הם גם נעזרים בבני משפחה היודעים ורוצים לסייע. הגמילה כוללת גם הכנה לקראת החיים החדשים הנורמאטיביים המצויים באופק – אורח חיים אשר במסגרתו חוזר האדם לשלוט בחייו, חוזר לעבודתו, לחיק משפחתו ולחברה אותה הכיר בעבר. אחרי הכול, הוא עשה זאת בעצמו בסיוע של אנשים מקצועיים טובים.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >