הדרך הטובה ביותר לגמילה מהתמכרויות שונות

הדרך הטובה ביותר לגמילה מהתמכרויות שונות

כל התמכרות נחשבת לצרה צרורה. היא פוגעת קשות  במתמכר אבל גם בסביבה המשפחתית הקרובה אליו. היא פוגעת  בבריאותו, משפיעה לרעה על אורח חייו, על אפשרויות התעסוקה שלו, על מעמדו בחברה ועוד. אחת ההתמכרויות הקשות היא לאלכוהול. היא נובעת מגורמים ביולוגיים, נפשיים וחברתיים, יכולה להתחיל מרצון לברוח מקשיי היום, לחילופין מרצון לשינוי במצב רוח ומסיבות נוספות שלעיתים חוברות יחד. מרכז גמילה אלכוהול מטפל ביעילות בבעיה זאת. לרוב אין המכור מסוגל לקבל החלטה להגיע למרכז ובני משפחתו עושים זאת עבורו. כך או כך, צוות המכון מכין תוכנית גמילה ספציפית בת מספר שלבים המותאמת למצבו ואישיותו של המכור.

הסכנה בהתמכרות להימורים והיחלצות ממנה

הימורים בלתי נשלטים עלולים לגרום לאובדן הון רב שנצבר לאורך שנים. המכורים מגיעים מכל הקשת החברתית. התופעות הללו פוגעות במהמרים עצמם ובמשפחותיהם. הן נובעות, לרוב, עקב תחושת ריקנות שמתעצמת בהדרגה ככל שמנסים להתמודד עם תחושות של תסכול, חרדה, ייאוש וכישלון. מרכז גמילה מהימורים מכין תכנית טיפולית המתבצעת על ידי מטפלים מומחים. היא כוללת פגישות אישיות במהלכן מנהלים שיחות שמטרתן הינה להחדיר לתודעת המטופל את העובדה שהוא יכול להתמודד בכוחות עצמו עם המצב. הרצון הוא לסייע לו למצוא את הכוחות הנפשיים הפנימיים החבויים בו ולנצל תכונותיו הטבעיות כמו: אומץ, נחישות והישגיות לאפיקים אחרים חיוביים ונכונים יותר.

איך להיגמל מסמים?

התמכרות לסמים מסכנת את בריאות המכור ופוגעת קשות בו ובבני משפחתו. גם כאן היחלצות בצורה עצמאית הינה, לרוב, בלתי אפשרית. "שבטיא" הינו מכון מגמילה מסמים מיומן ומומלץ להגיע אליו. מספר מומחים מטעמו חוברים יחד וכל אחד מטפל ומשפיע בדרכו ועל סמך מומחיותו. כך, רופא נקרולוג, פסיכיאטר, עובדים סוציאליים, אחיות מעשיות ומטפלים אחרים. הם יודעים להכין תוכנית מותאמת למצב המכור ולאישיותו. היא כוללת מספר שלבים הכוללים עצירת השימוש בסם, גמילה והכנתו ליציאה לחיים חדשים. המטרה היא לאפשר לו מציאת כוחות פנימיים שיעזרו לו לצאת מהמצב בו הוא נתון. הם יראו לו אופק חדש שכדאי לו לשאוף להגיע אליו במטרה לחזור לחיים נורמאטיביים.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >