אשפוז בעת גמילה – מהי חשיבותו?

אשפוז בעת גמילה – מהי חשיבותו?

תהליך גמילה עקב התמכרות נדרש בסיטואציות מורכבות וכאשר המכור מצוי בתקופה קריטית. כשהוא מגיע מלווה בבני משפחתו לאבחון ראשוני אז יש צורך לקבלת החלטה על הדרך הטובה והיעילה ביותר לגמילה. במקרים רבים וכאשר אין ברירה הוא יאושפז במכון. אשפוזית פרטית מספקת יתרונות רבים. החשוב ביותר הוא הניתוק של המטופל מסביבתו שהיא, לרוב, מקלה עליו בחשיפה לגורם ההתמכרות ואין זה משנה אם מדובר בסמים, באלכוהול, בהימורים. צריך לזכור, כי כל תכנית גמילה כוללת שלב ראשון שהוא ניתוק המכור ממקורות ההתמכרות. במכון ניתן לפקח על כך, מה עוד, שהתקופה הנ"ל קשה לו מאוד והוא נזקק לצוות תומך לידו.

שלב הגמילה המאתגר

שלב הגמילה מתחיל לאחר או לקראת השלב הראשון והדבר תלוי  במוכנות המטופל אליו. יש לציין כי בעת המניעה, מאלכוהול למשל, חווה המטופל תופעות לוואי קשות. כך, חרדות, חוסר שקט נפשי, דיכאונות, הקאות ועוד. מרכז גמילה מאלכוהול המעסיק צוות מיומן מסייע בשלב זה בתרופות מרגיעות שאינן ממכרות. הגמילה עצמה מאתגרת בגלל הרצון לגמול לחלוטין, ובנוסף, למנוע חזרה עתידית להתמכרות. לכן, הוא נוקט בשיטה מיוחדת שנועדה להחדיר לתודעת המטופל את יכולתו להתמודד. כך באמצעות שיחות אישיות שנועדו לסייע לו למצוא את הכוחות הפנימיים המצויים בו אשר ימריצו אותו להפסיק לצרוך אלכוהול. השיחות צובעות את עתידו בוורוד בו תהיה לו שליטה מוחלטת על חייו. התקווה היא שהן ימשכו אותו להחלטה חיובית מבחינתו.

הכנה לחיים העתידיים

"שבטיא "- מרכז גמילה מסמים ומהתמכרויות אחרות רואה גם חשיבות גם להכנה לחיים נורמאטיביים עתידיים. העקרון המנחה את המומחים הינו שככל שהמטופל יוצא ממצבו הבעייתי בכוחות עצמו אזי הוא יבין את חשיבות השמירה על גוף נקי ללא התמכרות. הצוות כולל את מנהלי המכון, המומחה המכין את התוכנית על פי סוג ההתמכרות, צרכי המטופל, מצבו הפיזי והנפשי ועוד. מלווים אותו רופא נקרולוג, עובדים סוציאליים, אחיות מעשיות, מטפלים בתחומים שונים ומומחים אחרים. במידת הצורך, הם נעזרים בבני משפחה הרוצים ויכולים לסייע. המקום הפסטורלי, המבנה המאובזר והיחס החם מספקים סביבה מרגיעה ושקטה החיונית לתקופת האשפוז.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >