איך להיגמל מדוסה

איך להיגמל מדוסה

השאלה איך להיגמל מדוסה מעסיקה אנשים רבים בעולם המכורים אליו. מדובר בסם המורכב ממספר חומרים, חלקם ידועים וחלקם לא. תערובת הסם כוללת סמים הזייתיים, מעוררים, דיסוציאטיביים ופסיכדליים. עיקר המסוכנות של סם הדוסה מצויה בכך שלא ניתן לדעת את ההרכב  המדויק של המנה ובכך גוברת הסכנה לנזקים. לכן, למידע איך להיגמל מדוסה חשיבות רבה עבור אנשים המתמודדים עם התמכרות.

איך להיגמל מדוסה – הכנה לגמילה

עבור אנשים רבים המכורים לסמים, הקושי הגדול ביותר הוא להכיר בהתמכרות. זה טבעי לחשוש מפני הפסקת השימוש בסם ולתהות האם או איך להיגמל מדוסה או כל סם אחר.  במידה ומדובר בהתמכרות לתרופות מרשם, יתכן כי מחשבה על גמילה תעורר חשש כיצד להתמודד אחרת עם מצב רפואי. התחייבות לגמילה דורשת שינוי במספר מישורים,

-האופן בו הינך מתמודד עם לחץ ומתח בחייך.

-האופן בו הינך מעסיק את עצמך בזמנך הפנוי.

-תפיסה עצמית- האופן בו הינך תופס את עצמך

מדובר בשינוים גדולים והחשש מפניהם טבעי ומובן גם כשמחיר ההתמכרות הוא גבוה. החלמה מהתמכרות דורשת מוטיבציה, זמן ותמיכה.  אחת הדרכים להתחיל בתהליך גמילה והחלמה היא חשיבה על שינוי.

חשיבה על שינוי

המילה גמילה יכולה לעורר מחשבות רבות, תהיות וחששות. כדי לגשת באופן נכון לתהליך גמילה, יש צורך בבירור ראשוני של העמדה הפנימית כלפי שינוי. בירור עמדות כלפי שינוי חשוב בכדי להבין את מידת המחויבות לתהליך גמילה.

– נהל מעקב לגבי השימוש שלך בסם- תעד, עדיף אפילו בכתיבה, את מספר הפעמים בהם אתה צורך את הסם, מינונים ואם ניתן גם את הסיבות לצריכה. מעקב אחר ההתמכרות יסייע לך להבין כמה מקום ההתמכרות תופסת בחייך ואת המשמעות של כך.

– הכן רשימה של היתרונות והחסרונות של הפסקת צריכת הסם וגמילה ממנו. לצד רשימה זו הכן רשימה נוספת של המחירים שאתה משלם עבור ההתמכרות ושל התועלות שהנך מקבל מן השימוש בסם.

-שאל את עצמך מהם הדברים החשובים בחייך, משפחה, זוגיות, עבודה, תחביבים, לימודים ועוד. בדוק האם הדברים החשובים בחייך נפגעים כתוצאה מההתמכרות.

-שאל אדם הקרוב לליבך כיצד הוא תופס את ההתמכרות שלך.

-שאל את עצמך האם יש דברים שמונעים ממך להפסיק את השימוש בסם ולהיגמל. במידה ויש דברים המעכבים את תהליך הגמילה, מהם? מהי התמיכה לה אתה זקוק בכדי להיגמל?

כל השאלות הללו יסייעו בידך להבין עד האם וכיצד פוגעת ההתמכרות בחייך. ככל שתעמיק בשאלות אלו, כך תגיע להבנה בהירה של רמת המוכנות שלך לשינוי, הגורמים המעכבים והתמיכה לה אתה זקוק.

הכנה לשינוי: 5 מפתחות להכנה לגמילה

-הכן רשימת סיבות לגמילה. מהם הסיבות שמניעות אותך להיגמל? מדוע אתה מעוניין להיגמל? מומלץ לכתוב אותן ומידי פעם לחזור לרשימה ולהיזכר בסיבות, בכוח המניע.

-חשוב על ניסיונות עבר להיגמל, במידה והיו. נסה להבין מהם היו הגורמים לאי הצלחת ניסיון הגמילה ולעומת זאת, מה עזר בתהליך. ניסיונות גמילה קודמים הם ידע לגבי עצמך. השתמש בניסיונות גמילה כחומר למידה.

-הכן רשימת יעדים ברורה ומדידה. מהו התאריך בו אתה מפסיק להשתמש בסם, מוריד את המינון או כל יעד אחר.

-דאג להזיז כל דבר הקשור להתמכרות ולסם למקום שאינו נגיש עבורך. וודא כי הבית, מקום העבודה ומקומות בהם אתה שוהה, הם מקומות התומכים בתהליך הגמילה ואינם מהווים פיתוי.

-שתף חברים, בני משפחה ואנשים היקרים לליבך כי הינך מתחיל בתהליך גמילה ובקש מהם תמיכה. שיתוף כנה ובקשת עזרה יש בכוחו לסייע לך ליצור רשת תמיכה.

לסיכום

גמילה הינה תהליך שינוי, ככל הנראה אחד מהמשמעותיים ביותר בחייך. באופן טבעי, המחשבה על כך מעוררת תהיות וחששות. במידה ואתה צורך סם דוסה או כל סם אחר ומהרהר לגבי אפשרות גמילה, שאל את עצמך את השאלות שהוצעו במאמר, הן יסייעו לך לברר לעומק את הרצון לגמילה.

במידה והנך מתלבט, צוות המומחים שלנו במרכז גמילה שבטיא,  מוכן להתלבט יחד איתך, לשמוע את הצדדים השונים ולסייע לך להבין טוב יותר למה אתה זקוק בכדי להשיג את השינוי המיוחל, גמילה וריפוי.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >