מרכז גמילה בצפון

מרכז גמילה בצפון

מחפשים מרכז גמילה בצפון ?

ישנם מרכזי גמילה רבים ושונים הפרושים בכל רחבי הארץ. עבור אדם מכור המחפש מרכז גמילה, המבחר עשוי לבלבל. מרכז גמילה בצפון, מרכז גמילה בדרום, קהילה טיפולית, כפר גמילה במרכז, אלו הם דוגמאות למגוון האפשרויות הקיימות. ישנם מספר שיקולים אשר צריכים להילקח בחשבון בעת בחירת מרכז גמילה ומענה טיפולי. מאמר זה יעסוק באחד ההיבטים החשובים של בחירה זו, מיקום מרכז הגמילה ומשמעותו.

מרכז גמילה בצפון?! אבל אני גר במרכז!!

תהליך גמילה הינו תהליך המספק מענה הן להתמכרות הפיזיולוגית והן להתמכרות הפסיכולוגית.  מדובר בתהליך שעל פי רוב עשוי לקחת מספר חודשים ולעיתים במידת הצורך והרצון דורש לינה במקום. גמילה מסמים או אלכוהול הינו תהליך אינטנסיבי, עמוק ומצריך פניות פרקטית ורגשית. מכורים רבים המגיעים למרכז גמילה מגיעים לאחר מספר ניסיונות גמילה עצמיים בקהילה שלא צלחו ולאחר תהליך חיפוש מענה מתאים.

לאור המורכבות של תהליך גמילה, הבחירה במרכז גמילה הינה בחירה חשובה.

מרכז גמילה בצפון או במרכז? למה זה משנה?

כאמור, ישנו שפע מסגרות, מענים ואפשרויות. תהליך חיפוש מסגרת דורש חשיבה והתבוננות על פרמטרים שונים המרכיבים את הבחירה. כאמור, מאמר זה יתמקד בעניין המיקום.

רחוק מכולם זה קרוב לעצמך

הנטייה האוטומטית היא להישאר באזור הנוחות. הרחובות המוכרים, המכולת השכונתית, השכן ממול, כל אלו גורמים לנו להישאר באזור המוכר, הידוע. לרוב, הבחירה הזו נכונה ומיטיבה עמנו. המוכר והידוע הוא גם לרוב הבטוח והמאפשר. מרחבים ידועים ומוכרים הם מרחבים המספקים תמיכה, ביטחון ויכולת להפנות משאבים לפריחה והתקדמות.

אבל לא תמיד זה נכון או עובד. לא תמיד, האזור המוכר והידוע אכן משרת את טובתנו. מכורים רבים מתארים כי לעיתים דווקא הסביבה המוכרת היא זו המכילה את הפיתוי, הלחצים והטריגרים. גם היכולת להניע תהליך שינוי וגמילה עשויה להיות קשה יותר.

בתהליך חיפוש מרכז גמילה להתמכרויות אלו הם השאלות שיבהירו לך למה אתה זקוק.

  • מה הם הסביבות בהם אני נמצא ביומיום?

משפחה, עבודה, לימודים, חברים, התנדבות, בילויים, אלו דוגמאות לסביבות שונות.

-האם בסביבות אלו אני חש פיתוי או צורך לצרוך סמים או אלכוהול?

-מה יסייע לי בתהליך הגמילה? להישאר קרוב אליהם או שמא להתרחק?

שאלות אלו מטרתן לפרוש בפניך יריעה רחבה של משמעות המיקום. בשונה מהמחשבה האוטומטית לחפש מרכז קרוב גאוגרפית, הניסיון מראה אחרת. עבור מכורים רבים בתהליכי גמילה, המרחק הגאוגרפי בתקופה אינטנסיבית זו, נושא בחובו יתרונות רבים.

-יכולת התבוננות ועבודה טיפולית- המרחק מהסביבה המוכרת מאפשר שקט חיצוני ומפנה מקום לשקט פנימי והתמקדות. המרחק מעין כופה על האדם להיות בנוכחות מלאה בתהליך הגמילה. המרחק מהבית, השכונה והחברים אינו מאפשר בריחה פיזית ומנטלית לאזור הנוחות. לעיתים הבחירה במקום קרוב היא גם בחירה לא מודעת בנגישות  למושא ההתמכרות.

-התרחקות כהתחזקות- האתגר הגדול ביותר בתהליך הגמילה הוא הכנה ליום שאחרי. מרכז גמילה מהווה מעין חממה המאפשרת לתהליכי שינוי לקרות ולצמוח. העבודה החשובה ביותר בתהליך הגמילה היא בניית חוסן נפשי ויכולת התמודדות עם הסביבה אליה האדם חוזר. במהלך הגמילה האדם לומד לזהות דפוסי חשיבה והתנהגויות, להיות מודע לגורמים לשימוש ולפתח אסטרטגיות התמודדות. התרחקות מהחברים או מאנשים אחרים עשויה לתרום לפיתוח וביסוס החוסן הנפשי ויכולת ההתמודדות.

-פתיחת דף חדש-מקום חדש ולא מוכר מאפשר פתיחת דף חדש. פעמים רבות, באופן לא מודע, אחד הסיבות לכך שאנשים מתקשים להשתנות בסביבה המוכרת היא מערכת היחסים הרגשית עימה. אנשים נושאים עימם ציפיות, מחויבויות רגשיות ותפיסות מול עצמם ומול הסביבה, כל אלו מקשים עליהם להניע תהליך שינוי. מרכז גמילה מרוחק מהסביבה המוכרת מאפשר לצאת לדרך חדשה, נקייה ומאפשרת.

לסיכום

בחירת מרכז גמילה הינה בחירה חשובה ביותר. ישנם משתנים רבים המרכיבים בחירה זו. אחד המשתנים הינו מיקום מרכז הגמילה. השאלה האם לפנות למרכז  גמילה בצפון, מרכז גמילה בדרום מרכז גמילה קרוב לבית או מרוחק יותר, הינם שאלות חשובות.

בעוד שהנטייה האוטומטית היא להעדיף מרכז גמילה קרוב לאזור המגורים, הרי שהניסיון מגלה אחרת. מכורים רבים מעדיפים לעבור את תהליך הגמילה במרכז רחוק מהסביבה המוכרת. עבור מכורים רבים בתהליך גמילה המרחק מאפשר פתיחת דף חדש, התרחקות מפיתויים ולחצים ובניית חוסן והתחזקות נפשית לקראת החזרה לשגרה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה באזור שלי

מרכז גמילה קרוב אליי אני זקוק למסגרת מרכז גמילה באזור שלי,...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה איכותי

בין אם את רק מהרהרת על גמילה ובין אם את...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה מדוסה 2CB

עבור מכורים לדוסה הדרך להשגת גמילה ארוכת טווח הוא מרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה בדרום

מרכז גמילה בדרום שבטיא ישנם מרכזי גמילה פרושים לכל אורך הארץ,...

קראו עוד >

 

מכון גמילה בצפון

בחירת מרכז גמילה עשויה להיות תהליך קשה ומתיש. ישנם שיקולים, אילוצים, מחויבויות והעדפות רבות הנכנסות במשוואה הזו. אחד השיקולים הינו עניין המיקום הגאוגרפי של מרכז הגמילה והקרבה למשפחה. עבור אלו המתגוררים בדרום, מרכז גמילה בצפון  לדוגמא ישמע אפשרות לא מתאימה מפאת המרחק. אולם, הניסיון מראה שלמרחק ישנם מספר יתרונות מובהקים. מרחק מהסביבה המוכרת הינו פעמים רבות מרחק מסביבה הטומנת בחובה את הפיתוי לצריכה חוזרת ונשנית של הסמים או האלכוהול. התרחקות מהבית, החברים והבילויים מאפשרת הפניית משאבים רגשיים ומנטליים לתהליך הגמילה. כאשר הבילויים, חברים שותפים לשימוש, מקומות קנייה וצריכה נעשים קשים יותר להשגה, ישנו פתח לתהליכי שינוי וגמילה. בעת חיפוש אחר מסגרת גמילה מיטיבה מומלץ לחשוב דווקא על האפשרויות המרוחקות.  לעיתים, באופן לא מודע, הרצון להישאר קרוב לבית ולקהילה הינו הרצון  להשאיר את הסמים והאלכוהול  נגישים. בין אם אתם מתגוררים בצפון, דרום, מרכז או שפילה זכרו כי מרכז גמילה בצפון או בדרום עשוי דווקא להיות המקום הנכון עבורכם.