מרכז גמילה בדרום

מרכז גמילה בדרום

מרכז גמילה בדרום שבטיא

ישנם מרכזי גמילה פרושים לכל אורך הארץ, מרכז גמילה בדרום, בצפון, בגליל, בכל מקום. סוגיית המיקום של מרכז הגמילה לא תמיד ברורה דיה עבור אלו המתלבטים היכן לפנות. למיקום הגאוגרפי של מרכז הגמילה ישנם מספר משמעויות אשר חשוב להכיר ובעיקר לקחת בחשבון בעת בחירת מרכז גמילה.  באופן טבעי ישנה נטייה לחפש מרכז גמילה קרוב לאזור המגורים ולאזור המוכר בכלל למרות שהתבוננות מעמיקה בסוגיית המיקום, מראה שלפעמים דווקא מרכז גמילה מרוחק עשוי לטמון בחובו פוטנציאל חיובי.  האם יש משמעות למיקום מרכז הגמילה? להתרחק מהסביבה המוכרת? להישאר קרוב? איך מחליטים? על כל השאלות הללו ועוד נענה במאמר הבא.

קהילה טיפולית? מרכז גמילה בדרום? טיפים לבחירת מרכז גמילה

  • מיפוי צרכים- פניה למרכז גמילה פעמים רבות תהיה כרוכה בהשהיה, לקיחת פסק זמן או תכנון מחדש של מחויבויות אחרות בחיים כגון לימודים, עבודה, משפחה וכל מחויבות אחרת. עם תחילת תהליך החיפוש מומלץ לשבת ולברר מהם השינויים אותם תאלץ לבצע וההתאמות שידרשו ממך כדי להגיע עם פניות רגשית ופרקטית לתהליך הגמילה.

דוגמא לשאלות מכוונות:

*מהם המחויבויות שלי? מהו סדר היום שלי? לימודים\עבודה\התנדבות\משפחה\אחר? האם אוכל לקחת הפסקה ממחויבויות אלו?

*האם יש לי ילדים\הורים מבוגרים\בן משפחה אשר תלויים בי? האם יש מישהו אחר שיוכל לטפל  בהם?

*האם סביבת המגורים שלי מכילה פיתויים לשימוש בסם? חברים שצורכים? בילויים קבועים?

*האם המעגלים הקרובים אלי, משפחה וחברים, תומכים בפנייה למרכז גמילה?

*האם ישנם אילוצים שונים המחייבים אותי להישאר סמוך לאזור המגורים שלי?

מתן מענה לשאלות אלו יסייע לך להבין מהם הצרכים, האילוצים וההעדפות שלך ובהתאם לכך לכוון את החיפוש. יתכן כי תבין וישנם מחויבויות שונות הקושרות אותך לאזור גאוגרפי מסוים או לחילופין, תבין כי  ניתן למצוא סידורים שונים ומגוון פתרונות למחויבויות שונות.

מרכז גמילה בדרום? מה הקשר? אני גר בצפון!

בין אם אתה גר בצפון, דרום או בשפלה, הפנייה למרכז גמילה תדרוש זמן, אנרגיה ומשאבים נוספים. אנשים רבים, באופן טבעי, נוטים לחפש את המקום הקרוב ביותר לאזור מגוריהם משיקולי היכרות ונוחות. עם זאת, פעמים רבות, למרחק מהסביבה הטבעית ישנם מספר יתרונות.

*השקטה של הסחות ורעשי רקע- תהליך גמילה הינו תהליך טיפולי, נפשי והתנהגותי אינטנסיבי ביותר. מדובר בתהליך מורכב, המכיל עליות ומורדות  ואשר דורש משאבים נפשיים ורגשיים רבים. זוהי תקופה שעשויה להיות קשה ולהציף רגשות רבים. לכן, פעמים רבות יש צורך להתכנס פנימה, להתרחק מעט מהמולת השגרה והחיים כדי לאפשר פניות נפשית ומנטלית לתהליך זה. לא מדובר על עזיבה של קשרים חברתיים או מערכות יחסים שונות אם כי התמקדות והפניית כוחות פנימה במטרה לצלוח את האתגרים השונים בתהליך הגמילה.

*התרחקות מסביבת פיתויים- לרוב הסביבה המוכרת היא סביבה המכילה את כל הפיתויים השונים לשימוש בסם, זמינות מוכרת וידועה של הסם, סביבת בילויים מוכרת, חברים שותפים לשימוש. מרחק גאוגרפי מכל אלו עשוי לסייע בהתמודדות עם הפיתוי לשימוש בסם. ככל שהנגישות והקרבה לסם פוחתת והופכת לקשה יותר, כך הפיתוי לשימוש יורד.

*דף חדש- תהליך גמילה מהתמכרות הוא תהליך שינוי, יתכן כי אחד מתהליכי השינוי המשמעותיים של האדם. זהו תהליך שנוגע עמוקות בסוגיות של זהות, התמודדות, יחסים בין אישיים, ערך עצמי ועוד. לעיתים, קשה מאד להניע שינוי כזה במקום המוכר עם כל התפיסות הקיימות. מקום חדש, לא מוכר, עשוי לסייע ביצירת תחושת מסוגלות ומוטיבציה גבוהה יותר. מקום חדש,  יציאה מהמוכר והידוע, מביא עימו את הפוטנציאל לשינוי, התחלה והנעה של תהליכים.

לסיכום

החיפוש אחר מסגרת טיפולית לתהליך גמילה עשוי להיות מבלבל ולהציף סוגיות והתלבטויות שונות. מאחר ותהליך גמילה הינו תהליך אינטנסיבי הדורש פניות רגשית ופרקטית גבוהה, בעת חיפוש מרכז גמילה חשוב לתת את הדעת לסוגיית המיקום. לימודים, עבודה, טיפול בהורים מתבגרים, קבלת טיפול רפואי או נפשי קבוע, כל אלו הם דוגמאות למחויבויות שונות אשר צריכות להילקח בחשבון בעת בחירת מרכז גמילה. היבט נוסף של סוגיית המיקום קשורה דווקא ביתרונות המשמעותיים של מרכז גמילה המרוחק משגרת  החיים והסביבה המוכרת.

מחפשת מרכז גמילה? מתלבטת לגבי האפשרויות העומדות בפנייך? צוות המומחים שלנו ישמח לסייע, להסביר, להקשיב ולאפשר לך לקבל את הבחירה הטובה ביותר עבורך.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה באזור שלי

מרכז גמילה קרוב אליי אני זקוק למסגרת מרכז גמילה באזור שלי,...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה איכותי

בין אם את רק מהרהרת על גמילה ובין אם את...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה מדוסה 2CB

עבור מכורים לדוסה הדרך להשגת גמילה ארוכת טווח הוא מרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה מקטמין

לאור העלייה בשיעורי המכורים לקטמין המידע על מרכז גמילה מקטמין...

קראו עוד >

מרכז גמילה בדרום, בצפון או במרכז?

אחת השאלות הנפוצות ביותר המתעוררת בעת חיפוש מרכז גמילה קשורה במיקום הגאוגרפי. האם למקד את החיפוש במרכז, אזור המגורים? או שמא דווקא להתרחק עד מרכז גמילה בדרום? אלו הם דוגמאות לשאלות שעולות שוב ושוב. מאחר ומדובר בתהליך אשר עשוי להימשך בין מספר שבועות למספר חודשים, מיקום המרכז מהווה שיקול חשוב ומשמעותי. לכן, כבר בתחילת תהליך החיפוש חשוב להבין מהם האילוצים השונים, מהם סדרי העדיפויות והאם ישנם פתרונות נוספים למחויבויות שונות. טיפול בהורים מתבגרים או ילדים קטנים, עבודה תובענית, קבלת טיפול תרופתי קבוע במרפאה עבור בעיה רפואית כרונית, תוכנית לימודים אינטנסיבית, כל אלו הינם דוגמאות לאילוצים שונים אשר משפיעים על בחירת מרכז הגמילה. היבט נוסף של סוגיה זו קשור דווקא ביתרונות הקיימים בבחירת מרכז גמילה מרוחק מהסביבה הטבעית והמוכרת. עבור אדם המתגורר בירושלים, בחירה במרכז גמילה בדרום עשויה לטמון בחובה את האפשרות להתרחקות מסביבה של פיתויים וטריגרים לשימוש ונפילות והתמקדות במסע להשגת ניקיון, גמילה וריפוי.