מרכז גמילה מדוסה 2CB

מרכז גמילה מדוסה 2CB

עבור מכורים לדוסה הדרך להשגת גמילה ארוכת טווח הוא מרכז גמילה מדוסה. התמכרות לסם הדוסה נחשבת להתמכרות קשה ומורכבת וכמעט בלתי אפשרית לגמילה עצמית. מרכז גמילה מדוסה מציע תוכנית גמילה אישית ומותאמת ליווי מקצועי לכל אורך הדרך עד להשגת ניקיון וגמילה מהסם. תוכנית הגמילה מורכבת הן מהשגת ניקיון על ידי הפסקת השימוש בסם והן משימור הניקיון על ידי בניית אסטרטגיות התמודדות. במאמר זה נפרוש בפניך את שלבי הגמילה המצפים לך במהלך השהות במרכז גמילה.

מרכז גמילה מדוסה- הדרך היעילה לגמילה

  • הערכה ובניית תוכנית גמילה-השלב הראשון עם כניסה למרכז גמילה הוא שלב ההערכה ולאחר מכן בנית תוכנית גמילה מותאמת אישית. שלב ההערכה מתבצע על ידי מספר פגישות עם הצוות המקצועי במרכז הגמילה. שלב זה מטרתו לצייר תמונה בהירה של סיפור ההתמכרות ומצבו הייחודי של האדם. סוג החומר, משך זמן ההתמכרות, ניסיונות גמילה, מוטיבציה לגמילה, רקע רפואי ונפשי, גורמי תמיכה והעדר תמיכה- כל אלו הינם פרטים המרכיבים את סיפור ההתמכרות ומסייעים בהבנתו. תוכנית הגמילה והשיקום נבנית על בסיס ההערכה ובנויה ממטרות ויעדים מדידים וברי השגה. תוכנית הגמילה מהווה מעין מפת דרכים המכוונת את האדם ואת צוות המרכז במסע לעבר ניקיון וגמילה. יחד עם זאת, תוכנית גמילה הינה דינאמית ונתונה לבחינה מחודשת לאורך כל הדרך.
  • הפסקת השימוש בדוסה והשגת ניקיון- בשלב זה המטרה הינה הפסקה של השימוש בסם הדוסה עד להשגת הפסקה מוחלטת וניקיון הגוף מהחומר. הפסקה הדרגתית או מוחלטת מהחומר קורית בפיקוח ומעקב רפואי וסיעודי. מרכז גמילה מדוסה מעסיק רופא מומחה לטיפול בהתמכרויות וצוות אחים ואחיות סיעודיים אשר מטרתם לעקוב אחר תהליך הפסקת השימוש בחומר ובמידת הצורך לספק מענה רפואי להקלה על סימפטומים שונים.  שלב זה מאופיין בהופעת מגוון סימפטומים גופניים ונפשיים הקרויים תסמונת גמילה.
  • תסמונת גמילה-סימפטומים פיזיולוגים ונפשיים המופיעים בעת הפסקת השימוש בסם מאחר והגוף אינו מקבל את מנת הסם שהוא רגיל לקבל. הכינוי העממי והמוכר לשלב זה הינו 'קריז'. בין הסימפטומים השונים ניתן לראות כאבי ראש, הפרעות שינה, הזעה, הקאות, חרדה, פרנויה, הזיות, בעיות בקואורדינציה, הפרעות בתפקוד החברתי ועוד סימפטומים רבים. הסימפטומים, לרוב, יתחילו להופיע מספר שעות לאחר הפסקת השימוש ועשויים להימשך בין מספר ימים למספר שבועות. מדובר בשלב קשה ביותר המתואר על ידי מכורים רבים כשלב הקשה ביותר מבחינה פיזית ונפשית ופעמים רבות הסיבה לנפילה וחזרה לשימוש בסם. במקרים מעטים חלק מן הסימפטומים, בהעדר השגחה רפואית, עשויים להיות מסכני חיים. לכן, חשוב ביותר לעבור תהליך זה באופן מקצועי ובליווי רפואי אותו מציע מרכז גמילה מדוסה.
  • טיפול ושימור השינוי- תהליך עומק טיפולי אשר מטרתו לתמוך בהליך הגמילה, לסייע בבנייה של אסטרטגיות התמודדות, חוסן נפשי ומערכות תמיכה. ישנם מספר שיטות טיפוליות שהוכחו כיעילות להשגת גמילה ארוכת טווח, ביניהם שיטות טיפול קוגניטיביות התנהגותיות. מטרת התהליך הטיפולי הוא לייצר מודעות והבנה עמוקה יותר של סיפור ההתמכרות ומנעד תגובתיות ובחירה רחב ומיטיב. ככל שהאדם יבין טוב יותר מהם הסיבות אשר הובילו אותו להתמכרות, מהם הטריגרים לשימוש ומהן החוזקות והקשיים שלו, כך יכולתו להתמודד עם הפיתוי לסם תגדל. התהליך הטיפולי קורה הן באמצעות שיחות טיפוליות פרטניות עם אנשי מקצוע מומחים לטיפול בהתמכרויות והן באמצעות השתתפות בקבוצות טיפוליות בהנחיית אנשי מקצוע. לקבוצות הטיפוליות מספר מטרות, מתן תמיכה, הזדהות ותקווה על ידי מכורים נוספים בתהליכי גמילה ויצירת מרחב לשיקוף תהליכים טיפוליים בין אישיים.
  • היום שאחרי- חלק מהותי מכל תוכנית גמילה הינה תכנון היום שאחרי. בעוד שהשהות במרכז גמילה מספקת חממה עוטפת, היציאה חזרה לשגרה, לפיתוי להתמכרות, עלולה להיות קשה ומאתגרת. לצד ההבנה כי התהליך הטיפולי אמור לספק ארגז כלים להתמודדות עם הפיתוי להתמכרות, במידת הצורך ישנה עבודה גם על בניית מערכות תמיכה בקהילה והמשך ליווי במרכז הגמילה.

לסיכום

מרכז גמילה לדוסה מספק את כל המעטפת הנדרשת עבור מכור המעוניין להיגמל, החל משלב הבירור הראשוני ועד המשך ליווי לאחר סיום התוכנית. מחקרים מראים שוב ושוב כי גמילה לבד, ללא סיוע מקצועי קשה מאד ולרוב מסתיימת בנפילה וחזרה לשימוש. עם זאת, לגמילה בליווי מקצועי, סיכויי הצלחה גבוהים.

מתמודד עם התמכרות לדוסה? אל תחכה עוד יום. החיים שלך יקרים מידי. פנה אלינו עוד היום לשיחת ייעוץ, בירור ותמיכה.

 

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה באזור שלי

מרכז גמילה קרוב אליי אני זקוק למסגרת מרכז גמילה באזור שלי,...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה איכותי

בין אם את רק מהרהרת על גמילה ובין אם את...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה בדרום

מרכז גמילה בדרום שבטיא ישנם מרכזי גמילה פרושים לכל אורך הארץ,...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה מקטמין

לאור העלייה בשיעורי המכורים לקטמין המידע על מרכז גמילה מקטמין...

קראו עוד >

מרכז גמילה מ2CB

מרכז גמילה מדוסה נחשב לאחד המענים הבטוחים והיעילים ביותר עבור מכורים המעוניינים בתהליך גמילה מהסם. עקב מאפייני הסם, מהלך ההתמכרות ותסמינין, גמילה מסם הדוסה הינה תהליך מורכב, קשה ודורש פיקוח רפואי ומקצועי. מרכז גמילה מדוסה מציעה את כל מעטפת השירותים הנדרשת עבו מכור בתהליך גמילה, החל מהשלב הראשוני של הערכה, בירור צרכים ובניית תוכנית גמילה ועד המשך ליווי גם לאחר סיום התוכנית. במרכז הגמילה ניתן למצוא צוות מומחים ואנשי מקצוע מהשורה הראשונה, מגוון סדנאות ופעילויות התומכות בתהליך הגמילה, תנאי שהות מעולים ובעיקר מרחב מאפשר לתהליכי שינוי, גמילה וריפוי.

צוות מרכז הגמילה מורכב מצוות רפואי וסיעודי בעלי מומחיות לטיפול בהתמכרויות וצוות אנשי טיפול מתחומי הפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ואימון בעלי הכשרה ורקע טיפולי עשיר בעבודה עם מכורים ומכורות בתהליכי גמילה. משך זמן השהות במרכז הגמילה משתנה מאדם לאדם בהתאם למצבו הייחודי וסיפור ההתמכרות שלו ועשוי לנוע בין מספר שבועות למספר חודשים כאשר בכל עת המטופל יכול לבחור לסיים ולעזוב.