מרכז גמילה איכותי

מרכז גמילה איכותי

בין אם את רק מהרהרת על גמילה ובין אם את כבר מחפשת מרכז גמילה, את וודאי שואלת את עצמך מהו מרכז גמילה איכותי. כיום ישנו מגוון עצום של מרכזי גמילה וטיפול המציעים את שירותיהם ופרושים ברחבי הארץ וחלקם מיועדים למכורים בעליי מאפיינים ייחודים. המגוון עשוי לבלבל, להטעות ולהקשות על בחירה נכונה ומדויקת לצרכים הייחודים שלך. לכן, אם את מתחילה לחשוב על פניה לגמילה זהו השלב בו מומלץ לקחת רגע וללמוד את הנושא כדי לקבל בחירה מושכלת ומיטיבה. במאמר זה רכזנו עבורך את כל הנקודות החשובות שכדאי להבין ולמקד את החיפוש בהתאם אליהם.

כך תזהי מרכז גמילה איכותי: 3 שאלות מפתח

*צוות רב מקצועי מומחה  לטיפול בהתמכרויות– בעיית ההתמכרות הינה בעיה קשה ומורכבת המשליכה על תחומי חיים רבים ובעלת היבטים רבים. בהתאם לכך, תהליך הגמילה מהתמכרות הינו תהליך מורכב הדורש התייחסות מקצועית לכל ההיבטים השונים. בנוסף, עבודה עם מכורים ומכורות בתהליכי גמילה הינה עבודה המצריכה ידע, מומחיות וניסיון. מרכז גמילה איכותי הינו מרכז גמילה המעסיק צוות רב מקצועי מכל תחומי הטיפול הרלוונטיים; רפואה, סיעוד וטיפול ורווחה. צוות מקצועי איכותי הינו צוות בעל מומחיות וידע בתהליכי גמילה, צוות אשר נמצא בתהליכי למידה והכשרה באופן קבוע ומיישם את הידע המחקרי העדכני בשיטות העבודה והטיפול.

אז מה אני עושה עם המידע הזה?

בעת חיפוש אחר מרכז גמילה איכותי, במהלך שיחה טלפונית מבקשת לדעת מי הם אנשי הצוות המועסקים במרכז ומהן ההכשרות שלהם.

*שיטות טיפול חדשניות ומוכחות כיעילות- כיום, ישנו ידע  מחקרי רב שהצטבר משנים של מחקר ואיסוף מידע ונתונים מהשטח. כיום, ישנם מספר שיטות טיפול אשר הוכחו כיעילות במיוחד בהשגת תוצאות ארוכות טווח והם שיטות הטיפול המומלצות לעבודה עם מכורים בתהליכי גמילה. מרכז גמילה איכותי הוא מרכז גמילה המיישם גישות טיפול חדשניות ומבוססות מחקר.

בין שיטות הטיפול המוכחות כיעילות ישנו טיפול -CBTטיפול התנהגותי קוגניטיבי בהתמכרויות. שיטת טיפול זו מתמקדת בהשגת שינוי התנהגותי , הפסקת השימוש בחומר הממכר, על ידי שינוי דפוסי חשיבה ותפיסות יסוד. על פי שיטה זו תוכנית טיפול מורכבת מיעדים, מטרות, תרגול ובניית אסטרטגיות התמודדות למניעת נפילות.

אז מה אני עושה עם המידע הזה?

בשיחת בירור מול מרכז הגמילה מבקשת לדעת מהן שיטות הטיפול והמודלים הטיפוליים הנהוגים במרכז. אל תהססי לשאול שאלות נוספות או לבקש הבהרה במידה ולא הבנת ויחד עם זאת היי מודעת לכך כי יתכן ואינך מבינה עד הסוף את המונחים המקצועיים השונים.

*תוכנית גמילה מותאמת וייחודית- ישנם מודלים טיפוליים ופרוטוקולים העוסקים בתהליכי עבודה עם מכורים ומכורות בתהליכי גמילה. יחד עם זאת , תהליכי גמילה הינם דבר ייחודי ומשתנה מאדם לאדם. סיפור ההתמכרות של כל אדם הינו סיפור ייחודי ושונה ומורכב מגורמים רבים ושונים. סוג החומר הממכר, היסטוריית ניסיונות גמילה, רקע רפואי ונפשי, מערכות יחסים, טראומות עבר, אלו הם רק חלק מהפרמטרים המשתנים מאדם לאדם ומשפיעים רבות על אופי ההתמכרות ותהליך הגמילה. מרכז גמילה איכותי הוא מרכז גמילה אשר שם את המטופל לנגד עיניו, על כל היבטיו הייחודים ובשיתוף פעולה עימו בונה תוכנית גמילה ושיקום המותאמת למצבו הייחודי.

לסיכום

ישנם פרמטרים רבים ושונים אשר חשוב לבחון בעת חיפוש מרכז גמילה אשר יענה באופן המיטיב ביותר על הצרכים הייחודים שלך. המבחר הגדול של מרכזי הגמילה והמענים הטיפוליים הקיימים עשוי לבלבל ולהציף ולכן חשוב להגיע לתהליך החיפוש מוכנים ובעלי ידע. תהליך גמילה מכל סוג של התמכרות הינו אחד התהליכים החשובים והמשמעותיים אשר אדם עובר בחייו. זהו תהליך של שינוי תפיסות, סגנון התמודדות והרגלים, תהליך בו האדם צולל פנימה במטרה לבנות ולצמוח. גשי לתהליך זה מתוך ידע ואמונה כי ביכולתך לשנות את מצבך ולהגיע למקום טוב.

הצוות המקצועי שלנו בשבטיא עומד, זמין ונכון להקשיב לכל שאלה, התלבטות ולסייע כמיטב יכולתו. פני אלינו, לשיחת ייעוץ, כי מגיע לך טוב.

 

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
איך נגמלים?

השאלה איך נגמלים מעסיקה מיליוני איש סביב העולם המתמודדים עם...

קראו עוד >
post-thumbnail
הסם הצהוב

הסם הצהוב הוא כינוי לסם חדש אשר חדר לזירת הסמים...

קראו עוד >
post-thumbnail
הקנאביס ואני

כדי להבין את מערכת היחסים שלי עם הקנאביס צריך להכיר...

קראו עוד >

איך לזהות מרכז גמילה איכותי?

ישנם מסגרות שונות ומענים רבים עבור אנשים המחפשים מרכז גמילה. קהילות טיפוליות, מסגרות יום, אשפוזיות, מרכזי גמילה, אלו הם רק חלק מהמסגרות הקיימות בארץ. לאור המגוון הרב תהליך החיפוש אחר המענה המתאים עשוי להיות מבלבל ומורכב. לכן, עוד לפני התחלת תהליך החיפוש אחר מרכז גמילה איכותי מומלץ ללמוד את הנושא ולהבין את השיקולים והפרמטרים השונים ובעיקר את משמעותם. ישנם סטנדרטים רבים אשר מרכזי גמילה נדרשים לעמוד בהם, סטנדרטים המוכתבים על ידי הרשויות המפקחות. אולם, ישנם שלושה פרמטרים חשובים אשר מעידים רבות על טיב המקום ואיכותו. צוות רב מקצועי מומחה לטיפול בהתמכרויות, שיטות טיפול חדשניות ומבוססות מחקר ותוכניות גמילה מותאמות הם שלושת הפרמטרים המעידים על מרכז גמילה איכותי. עם זאת, פעמים רבות, עבור אדם אשר אינו בעל רקע בתחומי הטיפול והרווחה, יהיה קשה מאד לזהות פרמטרים אלו. לכן, מאחר ובחירת מרכז גמילה הינה אחת הבחירות החשובות, מומלץ ללמוד את המשמעויות השונות של כל אחד מפרמטרים אלו.