מטפלים מומחים לגמילה

מטפלים מומחים לגמילה

טיפול בהתמכרויות הוא טיפול מורכב שצריך להיעשות על ידי צוות מטפלים מומחים לגמילה. התמכרות, על שלל סוגיה, הינה בעיה המשליכה על תחומי חיים רבים ומחוללת נזקים רבים במישורים רבים.  תהליך גמילה מהתמכרות הוא תהליך הדורש עבודה טיפולית במספר מישורים, רפואית, נפשית, משפחתית וקהילתית. כדי לספק את המענה המיטיב, חשוב כי התהליך כולו יקרה בליווי ותמיכה של צוות מטפלים מומחים לגמילה. טיפול בהתמכרויות הוא טיפול הדורש ידע, מומחיות והכרה במאפיינים הייחודים של התמכרות.

מטפלים מומחים לגמילה – את מי אפגוש בתהליך הגמילה?

התמכרות הינה התמודדות עם בעיה מורכבת. טיפול בהתמכרות מורכב מטיפול בהיבטים הפיזיולוגיים, הנפשיים, ההתנהגותיים והחברתיים. לכן, תהליך גמילה נכון ומקצועי הינו תהליך המלווה על ידי אנשי מקצוע ממספר תחומים שונים, רפואה, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ועוד. מרכז גמילה מציע מעטפת רחבה של כל אנשי המקצוע השונים ובכך מאפשר לאדם המכור, תהליך גמילה נכון ומותאם למצבו האישי וצרכיו הייחודים.

  • רופא נרקולוג – רופא עם התמחות בטיפול בהתמכרויות לסמים מסוגים שונים אופיואידים, בנזודיאזפינים, ממריצים, הזייתיים ועוד .  תפקידו של הרופא הוא לבנות יחד עם המטופל את תוכנית הגמילה הפיזית, הפסקת השימוש בחומר. בנוסף, הרופא מבצע מעקב רפואי ובעת הצורך יכול לספק טיפול תרופתי כדי להקל על סימפטומים של תסמונת גמילה.  הרופא הינו חלק מצוות המרכז וניתן לפנות אליו בכל סוגיה הקשורה למצב הבריאותי של המטופל.
  • אחות – אחות מוסמכת בעלת  ניסיון רב בעבודה עם מכורים ותהליכי גמילה. תפקיד האחות הוא לסייע בתהליך הגמילה הפיזית תוך שיתוף פעולה עם רופא, להיות בקשר רציף עם המטופל , לספק מענה לבעיות שונות ובעת הצורך להפנות לרופא.
  • פסיכולוג\עובד סוציאלי – אנשי טיפול מומחים לטיפול בהתמכרויות. תפקידו של איש המקצוע הוא לתת טיפול פסיכולוגי, רגשי במטרה לסייע למטופל להגיע להבנה עמוקה  של הגורמים להתמכרותו וזיהוי טריגרים ומשם לבנות אסטרטגיות התמודדות. הטיפול מתרחש הן באמצעות שיחות פרטניות והן על ידי השתתפות בקבוצות טיפוליות. בנוסף, תפקידם של אנשי הטיפול הוא לתת מענה תמיכתי ולסייע באתגרים שונים הקשורים בהתמכרות וגמילה. מדובר בצוות מטפלים מומחים לגמילה, בעלי  הכשרות ייעודיות וניסיון משמעותי בעבודה עם תהליכי גמילה.

אנשי מקצוע אלו משתמשים בשיטות טיפול שהוכחו כיעילות בעבודה עם מכורים, שיטת הריאיון המוטיבציוני, טיפול התנהגותי קוגניטיבי ועוד.

לרוב לאנשי המקצוע ישנם הידע והכישורים לבצע תהליכי התערבות זוגיים ומשפחתיים, בעת הצורך.

  • מדריכי החלמה – מדריכים אשר עברו הכשרות ייעודיות לטיפול במכורים. ישנם מספר מדריכים במרכז גמילה המתחלפים לאורך היום במשמרות. תפקידם של המדריכים הוא לספק מערך תמיכה הן רגשי והן טכני, להיות אוזן קשבת ולתת מענה לבעיות שונות הצצות במהלך היום.
  • מאמנים מתחומים שונים – אחד הדרכים היעילות להתמודדות עם תחושות שונות הצצות לאורך תהליך הגמילה וכן בבניית הרגלים חדשים ובריאים, הוא טיפוח תחומי עניין. מרכז גמילה מציע מגוון של מאמנים מתחומים שונים, יוגה, מיינדפולנס, כושר, תזונה ועוד. מאמנים אלו מעניקים סדנאות ופעילויות שונות אשר מטרתן לפתח מיומנויות שונות, להקנות הרגלים בריאים ולהוות מרחב מזין ומטפח.

לסיכום

להתמכרות היבטים שונים וייחודים הבאים לידי ביטוי בתהליך הגמילה. כדי שתהליך גמילה אכן יביא עימו את התוצאה המיוחלת-החלמה וריפוי מהתמכרות, חשוב כי הוא ילווה על ידי אנשי טיפול מומחים לטיפול בהתמכרויות. הטיפול בהתמכרויות הוא טיפול המשלב עולמות ידע רבים ושונים ולכן ישנם מספר אנשי מקצוע המלווים את התהליך.

אנחנו בשבטיא מציעים לך צוות מקצועי ומיומן של אנשי טיפול ומקצוע מהשורה הראשונה. אנחנו בשבטיא מביאים לך את כל הידע, הכלים והכישורים שרכשנו במהלך עבודתנו עם מכורים בתהליכי גמילה.

אנחנו מאמינים שגם אתה יכול להיגמל.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה באזור שלי

מרכז גמילה קרוב אליי אני זקוק למסגרת מרכז גמילה באזור שלי,...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה איכותי

בין אם את רק מהרהרת על גמילה ובין אם את...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה מדוסה 2CB

עבור מכורים לדוסה הדרך להשגת גמילה ארוכת טווח הוא מרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה בדרום

מרכז גמילה בדרום שבטיא ישנם מרכזי גמילה פרושים לכל אורך הארץ,...

קראו עוד >