מתי נכון לקבל עזרה עבור תהליך גמילה

מתי נכון לקבל עזרה עבור תהליך גמילה

נפש האדם היא דבר די מסובך. אנחנו לא תמיד יכולים להגיד בדיוק, מה הגורמים שמובילים להתמכרויות ולתחושה של תלות במוצר מסוים או בכל דבר אחר. אבל מה שאנחנו כן יכולים להגיד הוא שיש כל מיני דברים, בעידן המודרני, שיכולים להביא אותנו לכדי התמכרות. המסכים שמלווים את כולנו, האוכל המעובד והלא בריא ובעיקר, התחושה שתמיד יש עוד משהו להתרגש ממנו, עלולה להוביל רבים, לשכוח מהצורך לטפל בעצמם ולפנות לצרוך חומרים שיכולים להזיק להם. הבעיה האמיתית מתחילה כאשר המכור מעיד על עצמו, כי איכות החיים שלו נפגעת בעקבות אותה התמכרות. אז, אנחנו נכנסים לתמונה.

גמילה ממשככי כאבים, מה זה אומר בעצם

אנחנו לא מדברים על מי שלוקח אקמול עבור כל צינון פשוט. גמילה ממשככי כאבים היא משהו שיכול להתרחש אחרי שלאורך זמן, קיבל המטופל, תרופות משככות כאבים במרשם, במינון גבוה. במקרה כזה, התוצאה יכולה להיות התפתחות של תלות, בין האדם, בין המכור ובין החומר הכימי. גמילה ממשככי כאבים, יכולה להיות על ידי ליווי מקצועי בלבד, אבל קיימים מקרים, בהם המצב הוא כזה, שכדאי לקבל סיוע במרכז גמילה מסודר. לעיתים, רק תהליך אינטנסיבי ועמוק, יכול לתת את המענה הדרוש.

מי פונה עבור גמילה

גמילה מסמים קלים היא תופעה לא מאוד שכיחה, פשוט מפני שהיום, גם אם זה לא חוקי, אפשר למצוא די בקלות, סמים קלים כמעט בכל מקום. ישנן מדינות בעולם, כמו שוודיה למשל, שם יש לגיליזציה של סמים קלים. אבל, מתי בכל זאת חשוב לעבור גמילה מסמים קלים ? כאשר התלות בחומר הופכת למשהו שאי אפשר לחיות בלעדיו. אם אתם שמים לב לירידה משמעותית באיכות החיים, בגלל צריכה מופרזת של סמים קלים לאורך זמן. יכול להיות שזה הזמן לקבל עזרה מקצועית.

משהו שכדאי להתייחס אליו בזמן

בניגוד למקרים עליהם דיברנו קודם לכן, במקרה של גמילה מהימורים, אנחנו מדברים על תופעה שכדאי להתייחס אליה מוקדם ככל האפשר. גמילה מהימורים היא משהו שחייבים להתחיל בזמן, פשוט מפני שהדרדרות במצב, יכולה להביא לסיטואציות מורכבות ולא פשוטות. הוצאה של כסף בסכומים גבוהים ופגיעה במערכות היחסים בין המכור ובין סביבתו הקרובה. אם אתם מזהים קרוב שמפתח תופעה מהסוג הזה, אם אתם בעצמכם מזהים את עצמכם כמכורים להימורים, פנו במהירות לקבלת מענה.

לכל שאלה או התייעצות, נשמח לעזור

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >