מרכז גמילה במרכז

מרכז גמילה במרכז

מרכז גמילה במרכז הארץ

חיפוש אחר מסגרת גמילה מלווה בשאלות רבות, בירור צרכים והעדפות. אחד השאלות העולות היא עניין המיקום הגאוגרפי והקרבה למשפחה ולמעגלי החיים השונים. הנטייה הראשונית היא העדפה של מרכז גמילה במרכז מתוך תפיסה כי נכון להישאר באזור המגורים במרכז הארץ.  עם זאת, מכורים רבים מתארים כי למרחק גאוגרפי של מוסד הגמילה ישנם יתרונות רבים וחשובים מאוד להצלחת התהליך. מרכז גמילה במרכז או דווקא מרוחק? במאמר זה נצביע על השיקולים והיתרונות.

מרכז גמילה במרכז- האמנם הכרחי?!

ההחלטה לגבי מרכז גמילה הינה החלטה חשובה ומשמעותית. לא פלא שעבור רבים תהליך החיפוש מלווה בשאלות שונות והתלבטויות. השיקולים השונים שעולים תוך כדי קשורים הן באילוצים ומחויבויות שונות והן בהעדפות אישיות. בין השיקולים השונים שמאפיינים את תהליך החיפוש ישנם שיקולים של עלויות, זמן המתנה, ניסיון בהפרעות נלוות כגון הפרעות אכילה או הפרעות נפשיות ועוד. אחד השיקולים המשמעותיים בבחירת מרכז גמילה הוא עניין המיקום הגאוגרפי והקרבה או המרחק מהסביבה המוכרת. לרגע ניתן לראות זאת כשיקול מינורי או לא משמעותי בהחלטה גדולה וחשובה כבחירת מרכז גמילה. אך, מאחר ופעמים רבות, יציאה לתוכנית גמילה דורשת הפסקה ממחויבויות החיים השונות והתמסרות לתהליך הגמילה, מדובר בשיקול משמעותי ביותר. כניסה למרכז גמילה והתחלת תהליך גמילה דורשת לעיתים רבות שהות של מספר חודשים במרכז ואף שהות בתנאי לינה. משמעות הדבר היא כי פעמים רבות יהיה צורך בלקיחת חופש מהעבודה, מסגרת לימודים ומחויבויות נוספות. במידה ומדובר בהורה מכור בנוסף לכל השיקולים שהוזכרו ישנו גם את עניין הטיפול בילדים. עניין הטיפול בילדים הינו ייחודי לבני זוג ותלוי בגילאי הילדים, מעורבות בן\בת הזוג ומערכות תמיכה קיימות. טיפול בילדים זוהי דוגמא אחת למחויבויות משפחתיות שונות אשר נלקחות בחשבון בעת בחירת מרכז גמילה.

מיקום מרכז הגמילה הוא שיקול. למיקום מרכז הגמילה ישנם משמעויות רבות ומשתנות מאדם לאדם בהתאם למצבו וצרכיו השונים.

אולם, יחד עם כל מה שנאמר עד כה, לבחירת מיקום מרכז הגמילה ישנה חשיבות נוספת וחשובה מאד.

מרכז גמילה במרכז-להתרחק כדי להתקרב

תהליך גמילה מהתמכרות הוא ככל הנראה אחד התהליכים המשמעותיים בחייך. אחת התפיסות המקצועיות העומדות בבסיס ההבנה של בעיית ההתמכרות היא כי התמכרות הינה סימפטום לבעיות אחרות. כלומר, התמכרות הינה ביטוי של מורכבות נפשית והתנהגותית הקשורה בגורמים רבים ושונים. התמכרות הינה בעיה היושבת על דפוסי חשיבה והתנהגות בסיסיים ביותר ופוגעת קשות בכל תחומי החיים. גמילה הינה תהליך של עבודת עומק טיפולית אשר מטרתה לזהות דפוסי חשיבה וטריגרים, לפתח אסטרטגיות התמודדות מיטיבות ולהחזיר את השליטה לחיים. מדובר בתהליך שינוי שורשי ועמוק במטרה להתמודד עם נטייה להתמכרות, נטייה שעשויה להתעורר בכל מיני תקופות שונות בחיים המאופיינות ברמות לחץ גבוהות.  המבחן האמיתי של הצלחת תהליך גמילה הוא לאחר סיום תהליך הגמילה וחזרה לבית ולמסגרות השונות. העבודה הטיפולית הנעשית בתהליך הגמילה היא זו המאפשרת להתמודד בהמשך עם הפיתויים, הלחצים שימשיכו להתקיים גם בסיום התהליך.

מעדויות רבות של מכורים נקיים עולה כי תהליך גמילה מצריך סביבה רגועה, נטולת לחצים ומרחק מהיומיום המוכר והידוע. פעמים רבות, הסביבה המוכרת היא הסביבה בה הפיתויים לשימוש, מערכות יחסים רעילות לחצים וטריגרים מקשים על היכולת להפסיק את השימוש ולשמר את ההימנעות משימוש.

פעמים רבות, מכורים, למרות כל השיקולים שהוזכרו לעיל, מבקשים דווקא את המרחק ומודים עליו. המרחק מהסביבה המוכרת טומן בחובו את היכולת להשקיע את האנרגיה בתהליך הגמילה ללא התמודדות עם רעשי רקע והסחות דעת. המרחק מאפשר את היכולת להתכנסות, התבוננות פנימית ועבודת עומק טיפולית.

למיקום מרכז הגמילה פנים רבות. לעיתים, באופן טבעי, האדם ירצה להישאר בסביבתו הטבעית והמוכרת. אולם, הבנה מעמיקה של משמעות המיקום מצביעה על תמונה מורכבת ומאתגרת. הרצון הראשוני להישאר בעיר המוכרת או הקרובה או קרוב להורים, אינו בהכרח הדבר שיקדם את תהליך הגמילה.

לסיכום

מחפש מרכז גמילה? מרגיש מבולבל? זה הזמן למצוא פינה שקטה, לקחת דף ועט ולנסות להבין מה הצרכים שלך. האם הסביבה הנוכחית הינה סביבה תומכת גמילה? האם ישנם מחויבויות המאלצות אותך להישאר באזור מסוים? האם ביקורים או יציאות יהיו פוטנציאל להתחזקות או נפילות? במידה ויש לך מחויבויות משפחתיות שונות, כיצד הן ישתלבו בתהליך הגמילה?

שאלות אלו יסייעו לך לדייק את השיקולים השונים בבחירת מרכז גמילה.

זקוק למישהו להתלבט איתו? תמיכה? רוצה לחשוב יחד עם איש מקצוע? במרכז גמילה שבטיא ישנו צוות מומחים זמין לכל שאלה, התייעצות ומידע.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >

מה זה בכלל מרכז גמילה במרכז?

תהליך חיפוש אחר מכון גמילה מעלה שאלות שונות הקשורות לצרכים הייחודים של כל אחד. ישנם שיקולים שונים בבחירת המענה הטיפולי המתאים לכל אחד ואחת. חלק מהשיקולים הינם עלויות, סוג מסגרת, צוות מקצועי ועוד. שיקול נוסף משמעותי מאד בבחירת מסגרת הינו עניין המיקום. הנטייה הראשונית היא לחשוב כי אם מתגורר במרכז הארץ אז מרכז גמילה במרכז הינו המיקום האידיאלי והנכון עבורי. הקרבה למרכז הארץ, שכונת המגורים, תעסוקה או לימודים הופכים את האפשרות של מרכז גמילה במרכז לקורצת. עם זאת, מכורים רבים מתארים כי פעמים רבות, דווקא התרחקות מהסביבה המוכרת והידועה תורמת לתוצאות חיוביות של תהליך הגמילה.  פעמים רבות, מכורים ומכורות מגיעים למרכז גמילה לאחר מספר ניסיונות גמילה בבית, בקהילה אך ללא הצלחה. הריחוק מהבית או ממחויבות אחרות מאפשר את הפניית המשאבים הרגשיים והנפשיים להתמקדות בגמילה. לעיתים, הסביבה המוכרת היא סביבה המכילה פיתויים ולחצים שונים המהווים טריגרים לשימוש. מרכז גמילה מרוחק מאפשר השקטה של רעשי הרקע לצורך פניות לגמילה פיזית, עבודה טיפולית וגמילה.