מוסד גמילה פרטי שלוקח אתכם יד ביד כל הדרך להצלחה

מוסד גמילה פרטי שלוקח אתכם יד ביד כל הדרך להצלחה

אחד המסגרות המומלצות ביותר עבור מכורים בתהליכי גמילה הינו מוסד גמילה פרטי. ישנם מענים טיפולים רבים עבור אנשים בתהליכי גמילה מהתמכרות, החל מתוכניות יום ועד אשפוזיות. המסגרות השונות נבדלות אחת מן השנייה מכל מיני בחינות ופרמטרים שונים. פעמים רבות מכורים המחפשים מסגרת טיפולית מרגישים אבודים בים של מידע או לחילופין אינם מבינים מה עליהם לבדוק בעת בחירת מסגרת. מאמר זה נועד לספק מידע לגבי אחד המענים המומלצים ביותר, מוסד גמילה פרטי.

מוסד גמילה פרטי – כל היתרונות במקום אחד

כאמור, ישנם סוגים רבים ושונים של מענים עבור אנשים המעוניינים להיגמל מהתמכרות. אחד מהמאפיינים השונים של מענים אלו הינו עניין המימון, מוסד גמילה ציבורי לעומת מוסד גמילה פרטי. מוסד גמילה ציבורי הינו מוסד גמילה במימון ממשלתי ולעיתים בהשתתפות עצמית נמוכה. כל אדם במדינת ישראל שעונה על הקריטריונים לקבלה, זכאי להיכנס למוסד גמילה ציבורי לצורך תהליך גמילה. לעומת זאת, מוסד גמילה פרטי הינו מרכז גמילה הפועל אף הוא תחת רישיון ופיקוח של משרד הבריאות אך עם זאת מימון השהות בו הינה פרטית ובאחריות המטופל.  ישנם שיקולים שונים בבחירת מוסד גמילה ויתרונות למוסד גמילה פרטי על פני ציבורי.

  • זמני המתנה מקוצרים- פנייה למוסד גמילה ציבורי משמעה כניסה לרשימת המתנה. מוסדות ציבוריים מאופיינים בזמני המתנה אשר קשה לצפותם מראש. זמן המתנה למקום פנוי במוסד ציבורי עשוי לארוך בין מספר שבועות למספר חודשים. לזמן המתנה ארוך להתחלת תוכנית גמילה, השפעה שלילית על מוטיבציה ונכונות. פעמים רבות, אדם הפונה לגמילה עובר תהליך נפשי של הכרה בבעיה ומוכנות לפנות לעזרה מקצועית. ככל שזמן ההמתנה מתארך, המוטיבציה עלולה להיפגע וההתמכרות תחמיר. למרכזי גמילה פרטיים זמני המתנה קצרים, לרוב תוך שבוע או מספר בודד של שבועות מעת הפנייה למרכז הגמילה, האדם מתחיל בתוכנית גמילה.
  • צוות מומחים רב מקצועי- מכון גמילה פרטי מעסיק צוות שלם של אנשי מקצוע בתחומי הבריאות, רווחה וטיפול נפשי בעלי ניסיון רב ומומחיות. אנשי המקצוע העובדים במרכז בעלי תארים מתקדמים, ניסיון רב בעבודה עם מכורים בתהליכי גמילה ושאיפה להצלחתם. לצוות המקצועי חשיבות רבה בתהליך הגמילה שכן הוא מהווה את המעטפת הראשונית עבור האדם ומספק את התמיכה והכלים הנדרשים לגמילה.
  • תנאי שהות -מכון גמילה פרטי לרוב ממוקם במבנה חדש, מטופח, מתוחזק היטב ובעל תנאים פיזיים מעולים. מאחר ותהליך גמילה הינו תהליך ממושך ובעל משמעות עבור האדם, לתנאי השהות הפיזיים השפעה גדולה על האדם. בין אם מדובר על גמילה בתנאי לינה ובין אם מדובר על טיפול יום, לנראות ולתנאים הפיזיים השפעה לחיוב ולשלילה. תנאיי שהות נעימים ומזמינים מעלים את המוטיבציה והנכונות של האדם להיות בתהליך גמילה על אף הקשיים והמורכבויות. לעומת זאת, תנאי שהות לא מזמינים עלולים ליצור רתיעה והסתייגויות מהמקום ומתוכנית הגמילה.
  • סודיות ופרטיות-פניה למרכז גמילה ציבורי מחייבת הפניה מגורמים שונים בקהילה ובהמשך מעקב ודיווח על מצב האדם. לעומת זאת, פניה למוסד גמילה פרטי אינה מחייבת מעורבות של אף גורם מקצועי באף שלב מהתהליך. מכורים רבים מתמודדים עם תחושות קשות סביב ההתמכרות בושה, אשמה ועוד וחווים את מצבם כאות קלון שעשוי להעיב על שמם או שם משפחתם. מרכז גמילה פרטי מאפשר למטופליו לעבור את תהליך הגמילה מתוך פרטיות ואנונימיות מוחלטת וללא צורך בחשיפה שאינה מיטיבה עימם.
  • יחס חם ואינטימיות-מרבית מרכזי הגמילה הפרטיים בנויים עבור מספר קטן של מטופלים במטרה לאפשר יחס אישי וליווי צמוד. תהליך גמילה הינו תהליך אינטנסיבי, מורכב ובעל עליות ומורדות. לקשר הבין אישי ישנה חשיבות גדולה בתהליך זה. ליווי אישי , קבוצות קטנות, אווירה חמה ומשפחתית, כל אלו מאפשרים ליחסים קרובים וטובים להירקם בין הצוות ובין המטופל ולהיות משאב תמיכה משמעותי בגמילה.

לסיכום

גמילה מהתמכרות הינה תהליך ממושך ומורכב. ישנם מסגרות טיפול רבות ומגוונות עבור מכורים המחפשים מסגרת טיפולית וסיוע מקצועי בתהליך זה. למוסד גמילה פרטי ישנם יתרונות רבים ומשמעותיים ולכן לא פלא שמכורים רבים במענה זה. זמני המתנה קצרים, פרטיות, תנאי פיזיים מעולים ויחס חם ומשפחתי הינם רק חלק מהיתרונות שניתן למנות, יתרונות אשר מתוארים שוב ושוב על ידי מטופלים כחשובים ותורמים להצלחת תהליך הגמילה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >

היכן ניתן למצוא מוסד כזה?

בין שלל המענים והמסגרות הקיימים בארץ עבור מכורים הזקוקים לטיפול, ניתן למצוא מוסד גמילה פרטי.  בשונה ממסגרות גמילה ציבוריות המחייבות הפניה מגורמים בקהילה וכרוכות בזמני המתנה ארוכים, מוסד גמילה פרטי מציע חווית גמילה שונה.  הפנייה והקבלה למסגרת פרטית אינה כרוכה בהפניה או המשך מעקב ודיווח של גורם מקצוע בקהילה, דבר אשר מאפשר שמירה על פרטיות ועבור מכורים רבים חשוב מאד. בנוסף, הביורוקרטיה הכרוכה בכניסה  למסגרת פרטית אינה מורכבת כפי שקורה פעמים רבות במסגרות ציבוריות וזמני ההמתנה למקום פנוי הינם קצרים באופן משמעותי. היתרונות החשובים אולי מכל קשורים הן באיכות ומקצועיות הצוות המטפל והן במספר המועט של מטופלים המאפשר יחס אישי ומותאם עבור כל מטופל ומטופל. כל היתרונות הללו מתוארים על ידי מטופלים כיתרונות משמעותיים בבואם לחפש מענה ומסגרת טיפול. תהליך גמילה אינו תהליך פשוט ודורש כוחות נפש ומשאבים רבים. לכן, כדי להבטיח את הצלחת הגמילה חשוב לתת את הדעת על הפרמטרים השונים הללו ולבחור במסגרת טיפול איכותית.