מה זה אומר גמילה מהתמכרויות

מה זה אומר גמילה מהתמכרויות

התמכרות, בשפה המקצועית, היא כל תלות של אדם משהו חיצוני, באופן כזה שמשפיע על איכות חייו של האדם. בין היתר, התמכרות יכולה להיות לטלפון, למסכים, לקפה, לסוכר ויש אפילו התמכרות לספורט. אבל, הרבה פעמים גמילה מהתמכרויות מתייחסת לגמילה מחומרים ממכרים ומפעולות שיש להן השלכה על תחומים שונים בחיי היום, יום של המכור. גמילה מהתמכרויות היא תהליך ארוך ומורכב, במהלכו, אנחנו מנסים להבין מה הגורמים שמובילים להיווצרות מעגל הקסמים הזה לכתחילה, מנסים ליישם פרקטיקות שיעזרו למטופל לשנות את חייו בצורה מעשית וכל זה, כדי שהמטופל יצליח לקיים אורח חיים בריא וטוב.

מה חשוב לדעת על גמי להמהימורים

הבעיה עם גמילה מהימורים היא שבדרך כלל, התהליך מתחיל כשזה כבר מאוחר מדי. אחרי שהמכור הוציא סכומי כסף גדולים, אחרי שזה כבר הסתבך במישור הכלכלי, בלי שיצליח לראות את האור ולהיחץ מהסחרור אליו נכנס. אבל, בניגוד להתמכרות לסמים, אז ברור לאדם שהוא תלוי בחומר חיצוני, התמכרות להימורים היא כמו 'התמכרות שקופה'. על פניו, אנחנו לא מדברים על התמכרות לחומר כימי, כאילו אפשר לעבור גמילה מהימורים רק בעקבות החלטה פשוטה. אבל אנחנו יודעים היום כי גמילה מהימורים, דורשת התבוננות עמוקה אל תוך הנפש, בחינה של ההתניות של אותו המטופל וניסיון לטפל במצוקה הנפשית שמובילה להתמכרות. ההמלצה שלנו, היא לפנות לקבלת טיפול וייעוץ, מוקדם ככל האפשר. למרות ההנחה כי התמכרות להימורים זה משהו שאפשר לצלוח אותו בלי סיוע מקצועי.

מתי נזהה התמכרות לאלכוהול

אלכוהול, דומה במידה מסוימת להימורים. משום שאלכוהול הוא לא חומר אסור, אז אין בעיה להשיג אלכוהול בקלות ובדרך כלל, אלכוהול מלווה ארוחות חגיגיות, מסיבות וכיוצא באלו. מתי נדע כי מדובר על התמכרות לאלכוהול? ברגע בו האלכוהול הופך להיות 'התרופה' לכל בעיה. כאשר איכות החיים של המכור משתנה ומותאמת לשעה בה הוא בחר לשתות. גם במקרה הזה, הכי חשוב זה לזהות את התופעה, להבין שבן המשפחה או החבר הטוב, לא מרגישים טוב בלי לשתות. תמיד יש מה לעשות בשביל לגמול מאותה התמכרות לאלכוהול, בשביל זה אנחנו כאן. אבל אין תחליף לאדם קרוב למכור, זה שיכול להצביע על קיומה של הבעיה לכתחילה.

אנחנו כאן בשבילכם

מכון הגמילה שלנו נחשב לטוב בארץ. אנחנו גאים בצוות מופלא של מטפלים ואנשי צוות, אשר שמו להם למטרה לשנות את החיים של אינספור מכורים מכל רחבי הארץ. מחפשים סיוע? נשמח לשוחח.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >