למה כדאי להיעזר במכון גמילה?

למה כדאי להיעזר במכון גמילה?

מכורים לאלכוהול, לסמים, להימורים ולהתמכרויות אחרות חווים תקופת חיים קשה מאוד. במיוחד כאשר ההתמכרויות הופכות לבלתי נשלטות. במצב כזה הם מאבדים שליטה על חייהם. הסכנה היא לבריאותם ובמקרים קיצוניים גם לשרידותם. יחד עימם סובלים בני המשפחה שאינם מסוגלים להתמודד לבדם עם הבעיות החמורות שנוצרו. במצב כזה, המכור אף אינו מסוגל להיחלץ בעצמו ממצבו. יותר מכך, הוא לא מסוגל לגשת לבקש טיפול. מי שיכול לסייע הם בני המשפחה המודאגים. פנייה אל מכון גמילה עשויה לעזור רבות. המטרה של המומחים שלו היא בראש וראשונה לגמול בתהליך ארוך ומורכב. המטרה המשנית הלא פחות חשובה היא למזער/למנוע סיכוי להתמכרות עתידית.

בניית תכנית טיפול בהתמכרויות

לאחר בדיקת המטופל ועיון במסמכים רפואיים ואחרים תיבנה תכנית המותאמת לסוג ההתמכרות ולמצבו, אישיותו וצרכיו של המטופל. מכין אותה מומחה אשר גם משתתף בעצמו בטיפולים ומפקח על אחרים הנעשים על ידי מומחים אחרים. ניתן למצוא בצוות רופאים נקרולוגים, אחיות מעשיות, עובדים סוציאליים, מטפלים בתחומים מגוונים ואחרים. כולם יחד מוצאים פתרונות ישימים ויצירתיים למצבים המתעוררים בכל שלב. קיימים מספר שלבים והראשון בכולם הינו מניעת שימוש בחומרים המסוכנים. כך לגבי אלכוהול וסמים. בנוסף, מניעת גישה להימורים וכדומה. השלב הזה נחשב לקשה נפשית. המטופל חווה סימפטומים מורכבים הכוללים, הקאות, לחץ נפשי חרדות, דיכאון וכדומה. מסייעים לו עם תרופות מרגיעות שאינן מזיקות.

תהליך הגמילה בפועל

הגמילה בפועל נעשית בדרכים חכמות. כלומר: על ידי טיפולים שונים ובעיקר שיחות נפש שנועדו להכניס לתודעת המטופל את היכולת למצוא כוחות נפשיים פנימיים חיוביים. אלו יסייעו לו לצאת בכוחות עצמו ממצבו. במהלך השיחות הנערכות מתארים לו סיטואציות של חיים סבירים ונורמאליים שהוא יחווה בעתיד – ממש כמו שהיה בעבר. כל אלו יעודדו אותו לפעולה ואף אלו שימנעו חזרה להתמכרות. מכון "שבטיא" הינו מכון פרטי המתמחה בגמילה במצבים שונים כולל כאלו הנראים כבלתי הפיכים. הצוות המנוסה יודע איך לגשת לכל אחד. הוא מרעיף אהבה ומחבק ונותן תמיכה נפשית חשובה. במידת הצורך, גם יערב בני משפחה מסורים בתהליך. המרכז ממוקם בסביבה פסטורלית המעניקה רוגע ושקט.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >