חשיבותו של מרכז גמילה

חשיבותו של מרכז גמילה

התמכרויות של אנשים פוגעת במרקם חייהם ובמשפחתם. הדבר בולט במיוחד בהתמכרויות לסמים, לאלכוהול, להימורים ואחרים. הפגיעה היא בבריאותו ובנפשו של המכור אבל גולשת במהירות לפגיעה במערכות היחסים שלו במשפחה, בעבודה, בחברה ובאורח חייו. בכל סוג של התמכרות יש נקודת אל חזור. זוהי הנקודה שבה חייבים טיפול מקצועי ודרסטי שיעצור את התופעה ויביא לתהליך של ריפוי ויציאה ממנה. צריך לציין כי, לרוב, טיפול עצמאי אינו אפשרי. לכן מומלץ להגיע את מרכז גמילה מקצועי אשר מעסיק מומחים בתחומים שונים. כל מטופל יקבל תכנית המותאמת למצבו, צרכיו, אישיותו וכדומה. הרצון הוא גם להוציאו מהבעיה וגם לייצור מצב שלא יחזור אל ההתמכרות בעתיד.

במה מתמקדת תכנית גמילה?

תכנית גמילה מותאמת ספציפית לסוג ההתמכרות. מכין אותה מומחה בעל ידע וניסיון אשר מפעיל מומחים שונים. כך רופא נקרולוג, אחיות סוציאליות, מטפלים שונים, מאמני כושר, מדריכים חברתיים ואחרים. כל אחד מטפל בתחומו אבל כולם גם יחד פועלים כצוות המגיב היטב לכל סיטואציה ונותן פתרונות שונים. הטיפול נעשה בשלבים כאשר הראשון נועד לעצור את ההתמכרות. כלומר: למנוע גישה לסמים, לאלכוהול, וכדומה. זה שלב קשה ומורכב למטופל כי במהלכו הוא חווה סימפטומים עזים של דיכאון, חרדות, הקאות וכיוצא בזה. ניתן לסייע לו על ידי מתן תרופות מרגיעות שאינן בעלות הרכב כימי מזיק וכדומה.

דגש על שיחות וטיפולים נלווים

הדרך הטובה והמועדפת ביותר היא להחדיר לתודעת המטופל את האפשרות להתמודד עם כוחות פנימיים אשר יעודדו אותו לצאת  בעצמו ממצבו. עושים זאת בעיקר על ידי שיחות המתארות לו את החיים הנורמאטיביים אותם הוא יכול להשיג לאחר הגמילה. נוספים להם מיני טיפולים תומכים. כך יוכל כל מכור למצוא את הדרכים שיגרמו לו להפסיק להתמכר וגדל הסיכוי שלא יחזור להתמכר. במרכז גמילה "שבטיא" מכירים את כל השיטות המעולות לטיפולים בסיטואציות שונות. המרכז ממוקם במבנה נאה בסביבה פסטורלית ומרגיעה. הצוות יודע גם לתמוך נפשית ולתת חיבוק ואהבה למתמודדים בשעותיהם הקשות. הרוגע מסביב מסייע אף הוא ומרגיע את הנפש ואת הרגשות הסוערות. מומלץ להגיע למכון פרטי זה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >