היכן ניתן להיגמל מסמים?

היכן ניתן להיגמל מסמים?

התמכרות לסמים נחשבת לקשה ובמקרים רבים הופכת לבלתי נשלטת. כך גם כאשר מדובר בסמים הנחשבים קלים לכאורה. הסכנה עלולה לפגוע בדרכים שונות. פגיעה בבריאות ובנפש המכור, באורח חייו, במשפחתו ועוד. הסכנה המוחשית היא למעבר לסמים קשים מהם באמת אף קשה יותר להיגמל. גם כאשר נדמה כי המכור מנסה להיגמל אזי תמיד קיימת הסכנה להתמכרות עתידית נוספת. משום כך גמילה מסמים קלים חייבת להיעשות בזמן רצוי ועוד לפני שהיא מחמירה. בנוסף, כדאי שהיא תיעשה במכון מסודר אשר מעסיק מומחים לתחום. כל פונה יזכה לתוכנית טיפולית המותאמת לסוג הסם אליו הוא התמכר, למצבו הגופני והאישי, לצרכיו וכדומה.

תכנית גמילה רב שלבית

התוכנית נערכת על ידי מנהל מומחה אשר משתתף באופן פעיל בטיפול ואף מפקח על הצוות הנבחר למשימה. הוא כולל נקרולוג, אחיות מעשיות, עובדים סוציאליים ומטפלים מעולים בתחומים נדרשים נוספים. כל אחד תורם ממומחיותו ויחד הם מהווים צוות הנותן מענה למצבים מתהווים שונים. השלב הראשון בכל תכנית גמילה מסמים היא מניעת שימוש בסם. במהלכו חווה המטופל תופעות לוואי קשות כמו חרדות, דיכאונות, הקאות, חוסר שקט ונפשי, קשיי שינה ועוד. ניתן לסייע לו על ידי מתן תרופות מרגיעות שאינן ממכרות. לקראת סופו או לאחריו יגיע שלב הגמילה המאתגר. הוא כולל שיחות אישיות מול המטופל וטיפולים משלימים נלווים. מטרתן הוא להכניס לתודעתו את היכולת לעזור לעצמו ולמצוא כוחות פנימיים חזקים אשר יסייעו לו להתגבר על ההתמכרות.

שלב ההכנה לחיי העתידיים

שלב זה חיוני כדי למזער את הסיכוי לחזרה להתמכרות. הוא כולל שיחות נוספות המצביעות על החיים הנורמאטיביים העתידיים. כך חזרה לחיק המשפחה, לחברה, לעבודה ועוד. הבונוס הממתין בסוף הדרך חשוב ויקר ואסור לפספס אותו. הסבירות היא כי הכוחות הפנימיים שסייעו לו לצלוח את המשבר ישפיעו גם על מניעת חזרה להתמכרות. מכון גמילה "שבטיא" הינו מוסמך לטיפולים אלו. הוא ממוקם במבנה בסביבה פסטורלית. המיקום, ההנהלה והצוות מספקים לכל אחד את הרוגע והשקט הנפשי הנדרשים לו בעת ההתמודדות המורכבת במשימת חייו. התמיכה הרגשית, החיבוק והאהבה הנדרשים תורמים להצלחה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >