האם ללכת למרכז גמילה מקנאביס או להיגמל לבד?

האם ללכת למרכז גמילה מקנאביס או להיגמל לבד?

אנשים רבים המתמודדים עם התמכרות לקנאביס ניצבים בפני השאלה האם ללכת למרכז גמילה מקנאביס או להיגמל לבד? פעמים רבות הנטייה הטבעית היא לנסות להיגמל לבד, בבית ולא עזרה מקצועית. מכורים רבים מתארים ניסיונות חוזרים ונשנים לגמילה עצמית, נפילות ולבסוף הבנה כי הם זקוקים לתמיכה וסיוע מקצועי. המחשבה כי ניתן להיגמל לבד קשורה בחוסר ידע לגבי מענים קיימים, סטיגמות כלפי פניה לסיוע מקצועי ורצון לשמר תחושת שליטה. אולם, לרוב מחשבה זו מתבררת כמחשבה מוטעית ופעמים רבות לאחר מספר נפילות, האדם מבין כי הוא זקוק לסיוע מקצועי.

מה מומלץ לעשות ?

גמילה היא תהליך מורכב, עם היבטים רבים וצורך בהתערבויות במספר תחומים שונים במקביל. לכן, לרוב, ניסיון להיגמל לבד, ללא תמיכה וסיוע, נידון לכישלון מראש. התמכרות לקנאביס, כמו גם לסמים אחרים, דורשת ידע והבנה הן בהיבטים הפיזיולוגים של התמכרות והן בהיבטים הנפשיים והטיפולים.  מניסיון רב, עדויות של מכורים שהצליחו להיגמל וממחקרים עולה כי גמילה במרכז גמילה ובתוכניות גמילה, הינה הדרך הטובה ביותר להשיג גמילה וניקיון ארוך טווח.

  • תוכנית גמילה אישית- פעמים רבות אנשים המעוניינים להיגמל, מתקשים להעריך נכונה את יכולותיהם ולהגדיר מטרות ברות השגה. בנוסף, גם אם האדם הצליח להפסיק את השימוש, ישנו קושי גדול מאד בשימור השינוי לאורך הזמן והנפילה מגיעה מהר מהצפוי. בעת כניסה למרכז גמילה, ישנם מספר מפגשים עם הצוות המקצועי של המרכז. מטרת פגישות אלו הינה ביצוע הערכה מקיפה ובניית תוכנית גמילה ושיקום המותאמות ייחודית למצבו של האדם. היסטורית חיים, משך ההתמכרות, סוג החומר, סיבות לשימוש, משאבים אישיותיים, משפחתיים וסביבתיים, גורמי תמיכה, קשיים ייחודים, לכל אלו השפעה על תוכנית הגמילה. בנוסף , פעמים רבות, בעת הצורך, מרכז גמילה מציע ליווי לאחר סיום התהליך כדי לסייע למטופל לשמר את הגמילה.
  • שיטות טיפול- מרכז גמילה מציע מגוון שיטות טיפול שהוכחו מחקרית כיעילות לטיפול בהתמכרויות. בנוסף, במרכז גמילה ישנה התייחסות הוליסטית להתמכרות והתייחסות לכל ההיבטים והמורכבות של התמודדות עם התמכרות וגמילה. אנשי המקצוע העובדים במכון גמילה הינם בעלי מומחיות וניסיון בעבודה עם מכורים ומכורות בתהליכי גמילה. בין שיטות הטיפול שמרכז הגמילה מציע ניתן למצוא קבוצות טיפוליות, CBT, התערבויות פרטניות ומשפחתיות ועוד, התערבויות שהוכחו מחקרית כיעילות ביותר בגמילה מהתמכרויות. מגוון שיטות הטיפול החדשניות מאפשר תהליכי עומק משמעותיים ומגדיל את הסיכוי להשגת המטרה, גמילה ארוכת טווח.
  • תחושת שייכות וקהילה- מכורים רבים מתארים את הבדידות כאחת החוויות הקשות בתהליך הגמילה. בעדויות רבות של מכורים עולה חוויה מורכבת המלווה את ההתמכרות ואת ניסיון הגמילה. ציפיות סביבתיות לא סבירות, לחץ סביבתי, חוסר הבנה ואמפטיה ותחושת בדידות הן רק חלק ממנעד הרגשות המתואר על ידם. מרכז גמילה מספק למטופליו תחושת שייכות ומקום, חוויה משמעותית ביותר בתהליך הגמילה. מרכז הגמילה מהווה כעין חממה, קרקע ובית לצמיחה, גדילה ושינוי. אווירה זו מורגשת הן בהווי הכללי, בטיפול הפרטני ובקבוצות הטיפוליות. האני מאמין של מרכז הגמילה העומד בבסיס העשייה המקצועית הוא התקווה והאמונה בכוחו של האדם לחולל שינוי בחייו.
post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >