האם אני צריך מרכז גמילה?

האם אני צריך מרכז גמילה?

עבור מכורים רבים התשובה לשאלה האם אני צריך מרכז גמילה אינה ברורה. אנשים רבים המשתמשים בחומרים משני תודעה כגון אלכוהול או סמים, מתקשים להגדיר את השימוש כהתמכרות. באופן טבעי ומובן תשובה חיובית לשאלה האם אני צריך מרכז גמילה, מערערת ומעוררת חששות. יתכן כי זו הסיבה מדוע מכורים רבים מתקשים להודות כי איבדו שליטה בצריכה ובשימוש. סיבות נוספות לקושי להודות בהתמכרות הינם הצורך בשליטה, חשש מפני הלא ידוע וסטיגמות כלפי פניה לטיפול מקצועי.

האם אני צריך מרכז גמילה?

ישנם שתי סוגי התמכרויות, התמכרות לחומרים והתמכרות להתנהגות. התמכרות לחומרים כוללת בתוכה התמכרות לאלכוהול, סמים מכל הסוגים (כולל תרופות נרקוטיות). התמכרות להתנהגות כוללת בתוכה התמכרות להימורים, קניות, מין, ועוד מנעד שלם של התנהגויות. המשותף לסוגי התמכרויות הינה שפעמים רבות תחילת השימוש\ההתנהגות נעשית באופן מודע ומחושב. עם זאת, במיוחד בהתמכרות לחומרים, ככל שהאדם צורך יותר, הגוף מתרגל והאדם מוצא עצמו מגביר את המינונים או חוזר שוב ושוב על התנהגות מסוימת.

אבל, כפי שהוזכר בתחילת המאמר, מסיבות שונות, מכורים רבים מתקשים להניח את האצבע על הרגע בו השימוש הופך להתמכרות. עם זאת, ישנם סימנים רבים המעידים על התפתחות הפרעת שימוש לרעה או התמכרות.

סימנים להתמכרות

  • סבילות- הגוף מתרגל לכמויות החומר וכבר אינו חש בהשפעה כפי שהרגיש בפעמים הראשונות. לכן, האדם מוצא את עצמו מגביר שוב ושוב את המינון כדי להשיג את אותה ההשפעה.
  • זמן – העיסוק בחומר\התנהגות תופס זמן רב בחייו של האדם. קנייה, שימוש, התעסקות, התאוששות, אלו הם פעולות שונות שאצל אדם מכור תופסות שעות רבות מיומו ומהשקעת המשאבים שלו.
  • כמיהה – מכורים מתארים תחושת כמיהה עזה ובלתי נשלטת לחומר\התנהגות אליו הם מכורים. ישנו עיסוק מחשבתי רב סביב התשוקה והציפיות מהשימוש.
  • פגיעה בתחומי חיים – השימוש בחומר\התנהגות פוגע בשאר תחומי החיים, משפחה, תעסוקה, לימודים, מערכות יחסים. למרות זאת, האדם ממשיך בהתנהגות ההרסנית.
  • תסמונת גמילה – מונח זה מתאר קשת רחבה של סימפטומים פיזיולוגים ונפשיים המופיעים בעת הפסקת צריכת החומר. מאחר והגוף התרגל לאספקת החומר, הפסקה של החומר עשויה לעורר תגובות פיזיולוגיות ונפשיות המעידות על מצב של התמכרות.

על פי ארגון הבריאות העולמי, במידה וענית כן על לפחות שלוש מהתסמינים, הנך סובל מהתמכרות. באופן טבעי ומובן, יתכן כי אתה מנסה להכחיש זאת, לספר לעצמך שאתה בסדר והכל בשליטה. זה טבעי, זה מובן. אבל, אל תיתן לחששות לנהל את חייך. אתה מרגיש שאתה מאבד שליטה על המינונים או השימוש? זה הזמן לפנות לעזרה מקצועית. מכורים רבים נמנעים מפנייה לעזרה ממגוון סיבות, חשש, היעדר ידע לגבי המענים הקיימים, סטיגמות כלפי טיפול ועוד. עם זאת, מחקרים רבים מראים כי גמילה עצמית, בבית קשה מאד ולרוב מהר מאד האדם חוזר לשימוש.

מרכז גמילה שבטיא הינו מרכז גמילה המיועד עבור גברים ונשים המתמודדים עם התמכרות ומבקשים ריפוי וגמילה. מרכז הגמילה שוכן במלון בוטיק במבנה עתיק ומעורר השראה בעיר העתיקה בבאר שבע הדרומית. המרכז מציע למטופליו מרחב אינטימי ובטוח, צוות מומחים מיומן ואת האפשרות לתהליך גמילה משמעותי וניקיון ארוך טווח.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >