איפה כדאי להיגמל מהתמכרות קשה?

איפה כדאי להיגמל מהתמכרות קשה?

כל התמכרות קשה משבשת קשות את חיי המכור. יותר מכך, התמכרות לסם ואפילו לאלכוהול מסכנת בצורה מוחשית את חייו. הבעיות הנוצרות הן רפואיות ונפשיות. מהמצב סובלים גם בני משפחה קרובים. ניתן לשאול איך נגמלים כאשר המצב קריטי ולפני נקודת האל חזור? התשובה היא כי לא כדאי לטפל עצמאית אלא להיעזר במומחים לנושא. מרכז גמילה מומלץ הוא המקום אליו כדאי להגיע ובמהירות האפשרית. כאן יוכלו למומחים לאבחן את הבעיה ולהכין תכנית קשיחה עם גמישות רבה בצידה. כל דרך אחרת תידון, לרוב, לכישלון. מטרת העל הינה לגמול את המטופל אבל קיימת מטרה משנית חשובה לא פחות – למנוע ממנו חזרה להתמכרות ממנה הוא סובל.

תכנית גמילה מותאמת בפיקוח מומחה

הכנת תכנית טיפול הינה באחריות המומחה לסוג ההתמכרות. במקרה של גמילה מסמים הוא יכין תכנית במספר שלבים. הראשונה היא מניעת גישה ושימוש בסם. בשלב זה יחווה המטופל סימפטומים שונים של חרדות, דיכאונות, הקאות, כאבי ראש ואחרים. יסייעו לו על ידי טיפול תרופתי להרגעה שאינו מזיק או ממכר בעצמו. שלב הגמילה נעשה על ידי שיחות אישיות וטיפולים תומכים נלווים. השיחות נועדו לתאר עבורו מצב עתידי שבו הוא נקי מסמים וחוזר לתפקוד משפחתי, חברתי ואישי נורמאטיבי. במצבו זהו סוג של פרס שכדאי לו לשאוף אליו. הרצון הוא שהמטופל ימצא בתוכו כוחות נפש חזקים שיתרמו למוטיבציה שלו להיגמל.

טיפול בהימורים בלתי נשלטים

טיפול בהתמכרויות שונות נועד לגמילה ועוצר מצב קיים מסוכן. כאשר כבר לא שולטים בהתמכרות אזי מתחילות הבעיות המשפחתיות, בעבודה, בחברה ואחרות והן אלו העלולות לפגוע בבריאות ובנפש. גמילה מקצועית ניתן לעשות במכון "שבטיא". מומחיו יודעים לאתר את הבעיות האופייניות לכל התמכרות. כך סמים, אלכוהול, הימורים ואחרות. הם יכינו תכנית טיפול רב שלבית מותאמת שאף מכינה את המטופל לחיים העתידיים. כך באמצעות שיחות נפש של מומחה המביאות לחיפוש ומציאת כוחות פנימיים שיסייעו לו להתגבר על הבעיה ולהתנהל בעתיד עם שליטה מוחלטת על חייו. המרכז ממוקם בסביבה פסטורלית המעניקה את השלווה והשקט הנפשי הנדרשים בהתמודדויות מורכבות וחריגות אלו.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >