איפה הכי כדאי להיגמל מהתמכרות?

איפה הכי כדאי להיגמל מהתמכרות?

כל התמכרות הינה, בראש וראשונה, מסוכנת לבריאות המכור אליה. היא פוגעת בו גופנית ונפשית אבל לא רק בו. סובלים ממנה קשות גם משפחתו הקרובה, ובמקרים מסוימים, גם חברים ואנשים אחרים האוהבים אותו וחפצים בקרבתו. העניין הוא, שלמכור עצמו קשה עד בלתי אפשרי להיגמל עצמאית. עובדה נוספת היא שבמקרים רבים אינו מודע לחומרת  בעייתו, ובנוסף, אינו מסוגל להגיע בכוחות עצמו לטיפול. בני משפחה מודאגים הם אלו הנחלצים לעזרתו. מרכז גמילה פרטי הוא המקום המושלם לטיפולים וטוב יעשו אם יגיעו אליו. הוא יעיל ומיומן מאוד ולא פחות חשוב – ממוקם בסביבה טבעית רגועה ותומכת נפשית. לכל מטופל תוכן תכנית ספציפית התואמת את מצבו, אישיותו ותכונותיו.

טיפול של מומחים במרכז גמילה

סמים מסוכנים הינם בעיה מוכרת ונפוצה. אחד מהסמים הקשים הינו קוקאין המכניס את המתמכר למערבולת גופנית ונפשית. השימוש הראשון בסם גורם לאופוריה אבל בהמשך הוא גורם לתופעות גופניות הפוגעות בתפקוד היום יומי. צריך להוסיף לכך את העובדה, שלרוב, המשתמש צורך גם אלכוהול ואז הסיטואציה הופכת למורכבת יותר לטיפול וגמילה. הסימפטומים הינם דיכאונות וחרדות, חוסר יכולת נורמאטיבית לתקשר עם הסביבה, חוסר תפקוד יעיל ועוד. תכנית גמילה מקוקאין מותאמת כוללת טיפולים של מומחים שונים ובין היתר רופאים נקרולוגים, אחיות ומטפלים שונים. כל אחד יתרום מיכולותיו, ובנוסף, יפעל הצוות כגוף אחד למציאת פתרונות. במהלך הטיפול ניתן להיעזר בבני משפחה המודעים למצב.

התמודדות עקבית וטיפול אישי

מרכז גמילה "שבטיא" שהוקם ומנוהל על ידי שירה וליאור סלפטר הינו בחירה מושלמת. הוא מעסיק צוות מיומן אשר יודע להתמודד עם תופעות המתלוות לגמילת מכורים ולתת פתרונות ראויים. יותר מכך, הוא יודע לתת לכל אחד את הכלים עימם הוא יוצא לקרב לשינוי באורח חייו. המשימות שהוא מבצע מגוונות כך טיפולים, שיחות נפש שמטרותיהן הן להחדיר לתודעתו את היכולת למציאת כוחות פנימיים להתמודדות עם מצבו. כך, הם גם יראו לו את התקווה לחיים הנורמאטיביים אליהם הוא אמור לשאוף. כל אלו לצד יחס תומך וחם. הם מאמינים שהדרכים בהם הם משתמשים מביאים לגמילה אבל גם מונעים גלישה חזרה להתמכרות.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >