איך מכינים תכנית גמילה?

איך מכינים תכנית גמילה?

התמכרות לסמים אלכוהול ואפילו להימורים משבשת קשות את חיי המכור אבל לא רק. גם חייהם של בני משפחתו הקרובים הופכים לקשים עד בלתי אפשריים. הסכנה המוחשית היא לבריאות המכור ובמקרים קיצוניים של צריכת סמים מסוכנים גם, חלילה, למוות. מומלץ לפנות אל מכון גמילה במיידית וכדאי רגע לפני שהמצב נהיה בלתי הפיך. במכון קיים צוות מומחים אשר מכין תכנית מותאמת לסוג ההתמכרות, למצבו האישי של המטופל, לצרכיו, אופיו וכדומה. כל תכנית הינה רב שלבית וכוללת שלב ראשון בו מונעים ממנו חשיפה לגורם ההתמכרות. לאחריו שלב הגמילה ולבסוף הכנה לאורח החיים העתידי החדש שצפוי לו.

תוכנית ייחודית?

לתוכנית יש כמה מאפיינים חשובים. ראשית, מכין אותה מומחה לנושא כאשר הוא אף לוקח חלק בטיפול ומפקח על עבודת הצוות. שותפים לה מומחים נוספים דוגמת רופא נקרולוג, עובדים סוציאליים, אחיות מעשיות, מטפלים בתחומים שונים ועוד. במקרים רבים מעורבים בטיפול גם בני משפחה המסייעים בדרכם. במקרה של גמילה מאלכוהול כמו גם כל אחת אחרת המטרה העיקרית היא, כמובן, גמילה מוחלטת אבל קיימת מטרה משנית חשובה שהיא מניעת חזרת המטופל להתמכר לטיפה המרה בעתיד. השלב הראשון מוגדר כקשה מאוד בגלל שאז מגיעות תופעות לוואי כמו דיכאונות, חרדות, הקאות, חוסר שקט נפשי ועוד. במהלכו מסייעים על ידי תרופות מרגיעות שאינן ממכרות.

תהליך גמילה מובנה

השלב השני הוא אחד החשובים בתהליך והוא מאתגר ולא פחות קשה. במהלכו יתקיימו מול המטופל שיחות אישיות שמטרתן הן החדרה לתודעתו את האפשרות למציאת כוחות נפשיים פנימיים המצויים בו. בעזרתם הוא אמור להתגבר על ההתמכרות ולצאת ממנה בהדרגה. השיחות יתמקדו באורח החיים הרגוע והנורמאטיבי הצפוי לו לאחר התהליך. השליטה על חייו תחזור ותיעלמנה מצוקות שהוא חווה. נלווים אליהן טיפולים משלימים שונים. זוהי הדרך הטובה ביותר שאף תביא לכך שלא יחזור לתקופת ההתמכרות. שבטיא – מרכז גמילה מהימורים, מסמים ומהתמכרויות אחרות מנוהל בצורה מעולה. הוא ממוקם במבנה נאה בסביבה פסטורלית המעניקים את השקט הדרוש ואת הרוגע. הצוות המחבק והמכיל מעודד כל מטופל בדרכו.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >