איך להיגמל מ-MMC

איך להיגמל מ-MMC

אם אתה מכור לחומר, אתה בטח שואל את עצמך איך להיגמל מ-mmc. מדובר בסם סינטטי, נמכר תחת שמות רבים, מסוכן ובעל פוטנציאל גבוה להתמכרות. מכורים רבים מתארים תחושה עזה של כמיהה לסם לאחר שימוש ממושך בו, דבר המקשה מאד על ניסיונות גמילה עצמיים. עם זאת, כמו בכל ההתמכרויות האחרות, גם מסם ה-mmc  ניתן להיגמל בעזרת תמיכה וסיוע של אנשי מקצוע, מומחים בנושא גמילה מהתמכרויות.

איך להיגמל מ MMC – הדרך לגמילה מתחילה עכשיו

התשובה לשאלה איך להיגמל מ-mmc היא לא תשובה קצרה או פשוטה. הסיבה לכך היא כי התמכרות היא אינה בעיה פשוטה. התמכרות קשורה ברבדים שונים בחייו של אדם, בצורה בה הוא תופס את עצמו, בהיסטוריית החיים שלו, מערכות תמיכה והיעדרן, סגנון התמודדות ועוד ועוד.  ויחד עם זאת, חשוב שתדע כי גמילה מורכבת מהמון פעולות יומיומית קטנות ומשמעותיות.  לצד פניה למרכז גמילה לצורך בניית תוכנית גמילה , ישנם צעדים קטנים שאתה יכול להתחיל כבר עכשיו.

  • התמקדות בכאן ועכשיו- פעמים רבות מחשבות על גמילה מלוות במחשבות של ייאוש, חרטה, אשמה ועוד מגוון רגשות שליליים. בשלב זה, רצון לגמילה, מחשבות כאלה עלולות להניע אותך מלהתקדם. התעסקות בעבר אינה מקדמת אותך, אין ביכולתך לשנות את אשר היה. מתחיל להרהר בגמילה? אתה כבר בדרך הנכונה. הישאר ממוקד בכאן ועכשיו, מה ביכולתך לעשות עכשיו כדי לשפר את מצבך?
  • אל תנסה את כוח הרצון שלך!! בשלב זה, כל פיתוי, ולו הקטן ביותר, עלול להוות טריגר לשימוש. במידת האפשר היפטר מפיתויים שונים, אחזקה של החומר בצורה נגישה מידי, הצטרפות לבילוי שעלול להוות מקום שימוש או כל מצב אחר בו צריכת הסם אפשרית.
  • צעדים קטנים- המילה גמילה או המחשבה על הפסקת צריכת הסם עשויה להיות מרתיעה. מדובר במטרות גדולות, אולי גדולות מידי עבורך כרגע. במקום זאת, הגדר משימות קטנות, יומיות וכאלה שאתה מעריך כי תוכל לעמוד בהן. לדוגמא, במקום להצהיר כי אתה מפסיק להשתמש בסם, החלט כי ביום מסוים במהלך השבוע אינך משתמש בחומר.
  • היה פעיל!! כשהמוח והגוף עסוקים, הכמיהה לסם הרבה פחות נוכחת. נסה להיות פעיל ככל הניתן, צא לפעילות ספורטיבית מהנה, היפגש עם אנשים, התנדבות, פיתוח תחביב, לימודים, כל דבר שישאיר אותך עסוק. שעמום, בטלה, זמן לא מוגדר, כל אלו עלולים לעורר את הכמיהה לסם והתחושות שהוא מביא עימו.
  • בדיקה עצמית – לפני כל שימוש בסם, הימצאות במצב שעלול להוות פיתוי לשימוש, תשאל את עצמך מספר שאלות. האם הדבר שאעשה כרגע ישפר או ירע את בריאותי הפיזית והנפשית? מה ארוויח ומה אפסיד כעת? האם יש משהו אחר שאוכל לעשות במקום?
  • בקשת תמיכה- זו לא בושה לבקש תמיכה. זה לא מעיד על היותך בעל אופי חלש. לתמיכה יש כוח גדול בכל תהליך שינוי ולפעמים היא יכולה להיות מה שהופך את החוויה לחוויה של הצלחה או כישלון. תמיכה יכולה להופיע בכל מיני צורות, תמיכה פרקטית, תמיכה רגשית או כל תמיכה אחרת נדרשת. בדוק מול עצמך לאיזה תמיכה אתה זקוק כעת ומי יכול לספק תמיכה זו. אל תהסס לפנות לאחרים בבקשה לסיוע. אנשים יקרים אליך ישמחו לסייע לך. קבלת תשובה שלילית? פנה לאדם אחר או בדוק כיצד אתה יכול לספק את הצורך בצורה אחרת.

טיפול בMMC

גמילה היא תהליך ארוך ומורכב. להיגמל לבד זה קשה ואפילו בלתי אפשרי. בתהליך גמילה ישנה התייחסות הן לתלות הפיזיולוגית של הגוף בסם והן למרכיבים הנפשיים של התמכרות. כדי שתהליך גמילה יהיה ניקיון ארוך טווח מהסם, הגמילה צריכה להיעשות באופן מקצועי , מעמיק ונכון.

ויחד עם זאת, גמילה היא תהליך שינוי שמורכב מהמון פעולות קטנות, התמודדויות יומיומית וצעדי קטנטנים. וכל צעד כזה, הוא הישג גדול, עוד מטרה שכבשת.

את הדרך לריפוי אתה יכול להתחיל היום, עכשיו, במעשה הכי קטן. כדי לוודא שהמעשה הקטן שלך הוא תחילתו של מסע לגמילה וריפוי, פנה אלינו. אנחנו במרכז גמילה פרטי שבטיא, נוכל לסייע לך לממש את המטרות שלך ולהחזיר את השליטה לחייך.

ליוונו אנשים רבים במסע שלהם לגמילה והחלמה מהתמכרות. אנחנו יכולים לסייע גם לך.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >