איך להיגמל מאלכוהול?

איך להיגמל מאלכוהול?

השאלה איך להיגמל מאלכוהול מעסיקה אנשים רבים המתמודדים עם התמכרות לאלכוהול. בגלל הלגיטימציה החברתית לשתיית אלכוהול, לפעמים קשה לזהות את המעבר משימוש סביר לשימוש לרעה והתמכרות הפוגעת באיכות החיים. במידה ואתה צורך אלכוהול, חשוב כי תהיה מודע למינונים שאתה צורך, לסיבות הגורמות לך והאם השתיה הופכת להיות ממכרת. אם אתה חושש כי הרגלי השתייה שלך מעט יוצאים משליטה, כדאי שתדע איך להיגמל מאלכוהול.

איך להיגמל מאלכוהול – מודעות, גמילה והחלמה

  1. בחן את השפעת השתייה על בריאותך הפיזית והנפשית – אלכוהול יכול להשפיע על מצב בריאותך בדרכים רבות, אפילו שתייה מתונה. ככל שאתה צורך יותר אלכוהול, כך הדבר ישפיע על בריאותך לאורך זמן ובאופנים הבאים,
  • הפרעות בשינה
  • בעיות עיכול
  • בעיות בזיכרון
  • חרדה, דיכאון ואי שקט
  • עימותים וקונפליקטים עם בני משפחה ואנשים קרובים
  1. בחן את מערכת היחסים שלך עם האלכוהול– הצעד הראשון בדרך לפתרון כל בעיה או קושי, הינו מודעות.

בדוק כמה אתה שותה- יתכן כי אינך מכור לאלכוהול אך כן מרגיש שאתה שותה הרבה מידי. אולי אינך מרגיש כמיהה לאלכוהול כשאינך שותה, אולם כשאתה שותה, אתה מוצא את עצמך שותה מספר כוסות.

כדי לדעת אם מה אתה מתמודד עליך להבין מהם מינוני האלכוהול אותם אתה צורך. שים לב לכמויות שאתה צורך, כתיבה במחברת תוכל לסייע לך.

זיהוי טריגרים- פעמים רבות אנשים צורכים אלכוהול כצורת התמודדות עם רגשות או מצבים שונים. ישנם מצבים בהם מקובל לשתות אלכוהול כדי לרכך את המתח, אולם אם אתה צורך אלכוהול לפני כל אירוע המעורר אי נוחות יתכן כי שתיית האלכוהול מונעת ממך לפתח דרכי התמודדות בריאות.

כאשר אתה שותה אלכוהול תשאל את עצמך מדוע אתה שותה. התשובה לשאלה זו תסייע לך להבין מהם המצבים המובילים אותך לצריכת אלכוהול ותאפשר לך לבנות דרכי התמודדות חלופיות. גם כאן כתיבה יכולה לסייע לך להבהיר ולארגן את המחשבות והרגשות שלך סביב השתייה.

  1. שיחה ושיתוף– שיתוף אנשים אחרים ויקרים לך ברצון להפסיק לשתות עשוי לסייע לך בשימור המוטיבציה שלך לשינוי. משפחה וחברים יכולים לספק תמיכה רבה, לעודד ולהרים כשקשה. יתכן כי שיתוף יהיה קשה עבורך, זה טבעי. זכור כי האנשים הקרובים אליך רוצים בטובתך וישמחו לסייע. יתכן כי לאירועים מסוימים המציבים אתגר בפניך, תרצה להביא איתך אדם קרוב שיסייע לך לצלוח את האתגר.
  2. שינוי אוירה-כאשר שתיית אלכוהול הופכת חלק משגרת יומך, סביר להניח שאתה כבר צורך אותו באופן אוטומטי במיוחד כשאתה לחוץ או מתוח. לפעמים גם שינויים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול. נסה להרחיק אלכוהול מהישג ידך, דאג לכך שהוא לא יהיה זמין מידי.
  3. הכנה לגמילה מאלכוהול- במידה ואתה מכור לאלכוהול, ייתכן כי בעת הפסקת השתייה, תחווה סימפטומים שונים. הדבר קורה בגלל שמערכת הדם שלך מתחילה להתנקות מאלכוהול.

הסימפטומים שאתה עלול לחוות הם, חרדה, כאבי ראש, עייפות, שינויים במצב הרוח, רעידות, הזעות. הסימפטומים אינם מסוכנים, עם זאת הם עשויים להבהיל ולהקשות ולכן מומלץ לעשות תהליך זה בסיוע איש מקצוע.

טיפים לסיוע בשלב זה

  • הקפד על שתייה מרובה
  • הקפד על ארוחות קבועות ומזינות.
  • הקפד על פעילות גופנית. נסה לשלב במהלך היום פעילות ספורטיבית מהנה, שחייה, ריקוד, רכיבה ועוד.
  • שינה מספקת!! כמות שעות השינה המומלצת למבוגרים היא בין 7-9 שעות ביממה.
  1. הכן רשימת מטרות – תהליך גמילה עשוי להיות קשה ומייאש. כדי להתמודד עם כך ולמצוא את הכוח המניע גם בזמנים של קושי, מומלץ להכין רשימת מטרות, מהן הסיבות שמניעות אותך להיגמל.

שאלות מסייעות להצבת מטרות

מדוע אני רוצה להיגמל? איך גמילה מאלכוהול תשפר את איכות חיי? מה אוכל לעשות לאחר הגמילה?

  1. לדעת לבקש עזרה– גמילה מאלכוהול הינה תהליך קשה. לא כדאי לעשות תהליך זה לבד. במידה ואתה מתקשה בתהליך הגמילה או מעוניין בהדרכה והכוונה, פנה לעזרה מקצועית. במרכז גמילה תמצא צוות מומחים שיוכלו לסייע לך בהיבט הרפואי והנפשי של תהליך הגמילה, לבנות יחד איתך תוכנית גמילה מותאמת ולספק ליווי לאורך הדרך.

לסיכום

גמילה מאלכוהול הינה תהליך של הפסקת צריכת האלכוהול, זיהוי דפוסי שימוש והתנהגות ובניית אסטרטגיות התמודדות יעילות ובריאות. קשה לעשות תהליך זה לבד וללא תמיכה מספקת. במרכז גמילה שבטיא תקבל את כל הסיוע הנדרש כדי להפוך את הניסיון שלך להפסיק לשתות לתהליך ריפוי והחלמה. תהליך  בו תלמד לקחת שוב את השליטה חזרה לידיים ומשם לגדול ולהיות במקום של בחירה, גדילה וריפוי.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >