איך לבחור מכון גמילה מומלץ?

איך לבחור מכון גמילה מומלץ?

השאלה איך לבחור מכון גמילה מומלץ מעסיקה מכורים רבים המחפשים מענה טיפולי מקצועי מתאים. ישנם פרמטרים רבים אשר צריך לבחון בעת חיפוש אחר מענה מתאים ומדויק עבור הצרכים הייחודים של כל אחד ואחד. אופי ההתמכרות, סוג החומר הממכר, גורמי תמיכה, רקע בריאותי ונפשי, כל אלו משפיעים בצורה שונה על סוג המענה המבוקש, המתאים והנדרש. תהליך גמילה מהתמכרות הוא אחד התהליכים המשמעותיים אשר אדם עובר בחייו ולכן בחירת מסגרת טיפול היא אחת ההחלטות החשובות.  איך לבחור מכון גמילה מומלץ? אלו שיקולים צריכים לקחת בחשבון בעת בחירת מסגרת? איך אדע שבחרתי נכון? על כל השאלות הללו נענה במאמר הבא.

6 טיפים לבחירת מכון גמילה מומלץ

  1. רישיון ופיקוח – טוב, זה מהסוג דברים שאחרי שאתה קורא אותם חושב שכן, זה ברור ובכל זאת זה צריך להיאמר. כל מרכז גמילה, ציבורי ופרטי, חייב להחזיק ברישיון פעילות תקף של משרד הבריאות. הרישיון מעיד שהמקום פועל תחת פיקוח ומעקב של משרד הבריאות ועומד בסטנדרטיים הנדרשים. איך ניתן לבדוק זאת? באתר משרד הבריאות יש מידע לגבי סוגי הרישוי ויחד עם זאת מומלץ לברר ישירות מול המרכז בשיחה טלפונית.
  2. מיקום – אחד הדברים הראשונים שצריך לקחת בחשבון הוא מיקום מכון הגמילה ונגישותו. תוכנית גמילה הינה ייחודית ומותאמת אישית לכל אדם. בהתאם לסיפור ההתמכרות, סוג השהות במכון הגמילה ישתנה. ישנם אלו אשר תוכנית הגמילה שלהם בנויה מגמילה בתנאי לינה וישנם אלו שתוכנית הגמילה שלהם הינה הגעה מספר פעמים בשבוע למכון הגמילה לצורך השתתפות בשיחות פרטניות ומספר קבוצות טיפול. בעת בדיקת מרכזי גמילה, חשוב לדעת מה יהיו תנאי השהות ובהתאם לכך עד המקום נגיש וזמין.
  3. תוכניות טיפול וגמילה – לכל מרכז גמילה ישנם שיטות טיפוליות ודרכי עבודה שונות. תוכנית גמילה היא לעולם אינה שרירותית ותלויה בעיקר במצב הייחודי של האדם. בנוסף, במקרים של תחלואה כפולה, גופנית ונפשית, חשוב שלמכון הגמילה יהיו את הידע והכישורים להתמודד עם כך. תחלואה כפולה הינו מונח המתייחס להתמודדות של התמכרות לסמים או אלכוהול יחד עם מחלה פיזית או נפשית, לדוגמא התמכרות והפרעות אכילה, התמכרות ודיכאון. בעת חיפוש אחר מכון גמילה מומלץ חשוב לברר מהם שיטות הטיפול הנהוגות במרכז ובמידה והינך מתמודד עם בעיה נוספת, לוודא שמרכז הגמילה ערוך לטפל בכך.
  4. צוות מקצועי – להתמכרות היבטים רבים ושונים ובהתאמה לכך בתהליך הגמילה יש צורך להתייחס להיבטים שונים הן בריאותיים והן נפשיים. הצוות המקצועי במרכז גמילה הינו צוות רב מקצועי המורכב הן מצוות רפואי וסיעודי והן מצוות אנשי טיפול מתחומי העבודה סוציאלית, פסיכולוגיה ואימון. בעת חיפוש אחר מכון גמילה מומלץ לברר מהו הרכב הצוות המקצועי במרכז והאם אלו אנשי מקצוע בעלי ניסיון והכשרה בתחום ההתמכרויות.
  5. תוכניות המשך – בין אם אתה מחפש סיוע בהתמכרות לסמים או שימוש לרעה באלכוהול, לתוכניות היום שאחרי חשיבות גדולה להצלחת תוכנית הגמילה. מרכזי גמילה רבים מציעים המשך ליווי ותמיכה גם לאחר סיום תוכנית הגמילה מתוך הבנה של חשיבות הדבר. בעוד השהות במרכז גמילה מציעה חממה עוטפת ומגנה, המעבר חזרה לשגרה היומיומית עשוי להיות מאתגר וקשה ולכן, לרוב מרכז הגמילה יציע נגישות למקורות תמיכה וסיוע.
  6. סקר שוק!! פניה למרכז גמילה היא בעצם קניית מוצר לכל דבר. עשו סקר שוק, חפשו ברשת כל מידע, ביקורת וחוות דעת לגבי מכון גמילה בו אתם מתעניינים. יתכן כי תרצו גם לבקר במקום, להתרשם במו עינכם מתנאיי השהות, האווירה ואולי אף לשוחח עם אנשי צוות. במידה ויש פרטים נוספים אותם תרצו לברר, אל תהססו להתקשר שוב ולבקש שיחת ייעוץ.

לסיכום

בחירת מרכז גמילה לכל סוג של התמכרות עלולה להיות חוויה מציפה ומבלבלת. ישנם מגוון גורמים אשר צריכים להילקח בחשבון בתהליך החיפוש והבירור. במאמר נתנו את הדגש על הנקודות החשובות ביותר. אנו ממליצים לקחת דף ועט, לנסח באופן ברור את רשימת השאלות שברצונך לקבל מידע עליהן ובשיחות בירור עם מרכזי גמילה, לעבור על כל הנקודות השונות. התייחסו להחלטה לגבי בחירת מרכז גמילה ככל החלטה חשובה אחרת בחייכם, השקיעו את הזמן והמאמץ לברר כל שניתן.

צוות המומחים של מכון גמילה שבטיא זמין לשיחת התייעצות, בירור והתלבטות. יחד, ננצח את ההתמכרות.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >

טיפים לבחירת מכון גמילה מומלץ

אחד הבחירות המשמעויות בחייך היא הבחירה להפסיק את מעגל ההתמכרות ולקחת את השליטה חזרה לידיים. כיום, מידע מחקרי רב שמצטבר ונלמד מהשטח, ברור כי גמילה הינה תהליך קשה, מורכב ולעיתים ארוך ולכן ההמלצה המקצועית היא לעשות את התהליך הזה במסגרת טיפולית מקצועית. ישנו מגוון של מסגרות שונות הפרושות לאורך כל הארץ ומיועדות למכורים ולכל סוגי ההתמכרויות בתהליכי גמילה. תהליך החיפוש אחר מכון גמילה מומלץ עשוי להיות מבלבל ומתיש ולכן מומלץ ללמוד מעט את הנושא עוד לפני תחילת תהליך החיפוש. אין מכון גמילה מומלץ אחד עבור כולם מאחר ולכל אדם סיפור התמכרות שונה, צרכים ייחודים ונסיבות שונות. עם זאת, ישנם מספר דברים שונים אשר חשוב לתת עליהם את הדעת בעת חיפוש אחר מכון גמילה מומלץ, החל מעניין הרישוי והפיקוח ועד לשיטות הטיפול הנהוגות במכון הגמילה.  עוד לפני חיפוש מסגרת טיפול מומלץ ללמוד את עניין מסגרות הטיפול באופן מעמיק, לנסח רשימת סוגיות ושאלות לבירור ולהגיע מוכנים.