איך כדאי להיגמל מהתמכרויות?

איך כדאי להיגמל מהתמכרויות?

גמילה מכל סוג התמכרות הינה מחויבת המציאות. בוודאי כאשר היא מתקדמת ומשפיעה בריאות המכור. הנזקים אינם רק בריאותיים אלא גם נפשיים. הוא ובני משפחתו סובלים על בסיס יומי ובמצב כזה אין תקווה באופק. במקרים רבים, הוא אף אינו מודע לחומרת מצבו, אינו מסוגל לטפל בעצמו או להחליט לגשת לטיפול. רק בני משפחה מודאגים ומסורים יכולים לעשות זאת עבורו. כדי למקסם הצלחת טיפול עליהם לפנות למרכז מוכר. מוסד גמילה פרטי המעסיק מומחים מיומנים בתחום הינו הכתובת הנכונה ביותר.  הידע והניסיון המצויים בו מאפשרים הכנת תכנית גמילה ספציפית לכל מטופל. כל על פי מצבו, אישיותו ותכונותיו.

קשה הדרך לגמילה עצמאית מסמים

כל אחד אשר במשפחתו מכור חייב להפנים עובדה זאת. המטרה איננה רק גמילה מסמים לטווח קצר אלא לצמיתות והיא תושג רק עם תכנית מדורגת בשלבים. היא נערכת על ידי מוביל התהליך ומסייעים לו רופא נקרולוג, אחיות, עובדים סוציאליים ומטפלים אחרים. כל אחד תורם מהתמחותו והם פועלים כצוות. לא מן הנמנע שילוב של בני משפחה היכולים לתרום ולעזור. הדבר מתבקש בסיטואציות שונות וכאשר ברור שנוכחותם תשרה על המטופל את הרוגע הנפשי הרצוי לו מאוד. ניתן למצוא מספר שלבים כאשר הראשון הוא מניעת שימוש ולאחריו – תהליך גמילה הנעשה בשיטות שונות. כך על ידי שיחות, תרופות שאינן מזיקות ומרגיעות ועוד. השלב האחרון הינו הכנה לחיים החדשים.

הסיכון בהימורים וגמילה מהם

הימורים מסוכנים בגלל שהם פגיעתם הנרחבת. המכור יגיע למצב קריטי לאחר שיאבד הון רב הנדרש לו למחיה וכלכלה. הפגיעה היא גם בבני משפחה. גמילה מהימורים נחשבת לקשה עצמאית מה עוד שתמיד קיימת הסכנה לחזור אליהם גם לאחר תקופת מה. ההימורים מתעצמים לרוב, עקב תחושת ריקנות שמתגברת בעת שמנסים להתמודד עם תחושות של תסכול, חרדה, ייאוש וכישלון. במכון "שבטיא" המקצועי הממוקם בבניין נאה בסביבה פסטורלית יודעים להתמודד היטב עם בעיה זאת. הטיפול נעשה בעיקר בשיחות שמטרתן היא להחדיר לתודעתו את יכולתו להתמודד ולסייע למטופל למצוא כוחות פנימיים שיחלצו אותו ממצבו. הוא ייעשה תוך מתן מעטפת תומכת ומכילה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >