היכן ניתן למצוא מכון גמילה לנשים?

היכן ניתן למצוא מכון גמילה לנשים?

להתמכרות היבטים מגדריים והצורך במענה מתאים, מכון גמילה לנשים, ברור מאי פעם. התמכרות היא בעיה מורכבת המשליכה על תחומיי חיים רבים ושונים. כיום, ידוע כי בקרב גברים ונשים ההתמודדות שונה בכל הקשור להתמכרות וגמילה. הבנה זו, כי ישנם היבטים מגדריים להתמכרות מציפה את הצורך בהעלאת המודעות לכך ובבניית מענים טיפוליים מותאמים. מכון גמילה לנשים הוא מכון גמילה בעל מודעות גבוהה לצרכים הייחודים של נשים ויכולת לספק מענה טיפולי תואם.

מכון גמילה לנשים

ישנם מגוון דרכים בהם התמכרות וטיפול בהתמכרויות משליך באופן שונה על גברים ונשים. נשים מתמודדות עם מגוון לחצים פנימיים וחיצוניים לעומת גברים. נשים מתמודדות עם סטיגמה קשה המופנית כלפי נשים מכורות ופנייה לגמילה. הסטיגמה קשורה בתפיסות אודות נשיות ונשים, תפקידים מגדריים ופנייה לטיפול וסיוע מקצועי. בנוסף, ישנה נטייה (היסטורית) לתפוס תיאורים נשיים של כאב, סבל או התמודדות כהיסטריים, מוגזמים ולא אמינים.

לאורך השנים המחקר התמקד בתיאורי מקרה של גברים מכורים. עובדה זו תרמה לכך כי מרבית הידע המחקרי אינו מתייחס להבדלים פיזיולוגיים, ביולוגיים, נפשיים וחברתיים הקיימים בין גברים לנשים והשפעתם על התמכרות וגמילה. עם זאת, בעשורים האחרונים, ישנו שינוי המחקר מתייחס להיבטים מגדריים בהתמכרויות וטיפול בהתמכרויות.

הממצאים העדכניים ביותר לגבי נשים המתמודדות עם התמכרות הם:

  • נשים צורכות סמים ואלכוהול  בצורה שונה  מגברים. לרוב, במנות קטנות יותר ולאורך זמן קצר יותר לפני שמפתחות התמכרות.
  • נשים מגיבות בצורה שונה להתמכרות. לדוגמא, נשים מדווחות על תחושות כמיהה עזות יותר לעומת גברים ובעלות סיכוי גבוה יותר לחזרה לשימוש.
  • סמים משפיעים חזק יותר על הלב וכלי דם של נשים מאשר גברים.
  • נשים שחוו אלימות ופגיעה מתמשכת נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח התמכרות.
  • נשים מכורות נמצאות בסיכון גבוה יותר לפתח התקפי חרדה ודיכאון.

ממצאים אלו הינם חלק קטן מגוף ידע שהולך ומתפתח עם הזמן לגבי האתגרים הייחודים של נשים מכורות והצורך בהתאמה של מרכזי גמילה. לנשים טריגרים ייחודים לשימוש לרעה בחומרים, השלכות שונות של ההתמכרות וצרכים ייחודים בתהליך הגמילה.

יתרונות

המודעות לצרכים והאתגרים הייחודים של נשים המתמודדות עם התמכרות וגמילה גדלה בשנים האחרונות. ניתן לראות זאת בהתפתחות של מרכזי גמילה השמים דגש על תוכניות גמילה מותאמות לנשים. ישנם מספר יתרונות למכון גמילה לנשים:

  • לרוב, נשים מרגישות נוח יותר בחברת נשים, לשתף, לחלוק ולספר. נשים אשר בעברן טראומות מיניות עלולות להתקשות להביא עצמן לידי ביטוי בתהליכים טיפוליים במרחביים מעורבים.
  • נשים חולקות חוויות ואירועי חיים רבים משמעותיים כגון התבגרות, מערכות יחסים, אימהות, שינויים הורמונליים ועוד. אירועי חיים משמעותיים אלו נוכחים בחוויות של נשים מכורות , מסופרות על ידן ורלוונטיות בתהליך הטיפולי.
  • כיום, נשים רבות המתמודדות עם התמכרות מדווחות על תחושות קשות של בדידות והעדר תמיכה. מכון גמילה לנשים מספק מרחב תמיכה בו נשים יכולות לקבל תיקוף, פרספקטיבה ותמיכה במסע שלהן לריפוי.

לסיכום

מכון גמילה לנשים הוא מרכז גמילה בעל מודעות גבוהה להשלכות הייחודיות של התמכרות על נשים. בתוכנית הגמילה במכון גמילה שבטיא, אנו שמים דגש על החוויה הייחודית שלך כאישה, על הצרכים הייחודים שלך כאישה ובהתאם לכך בונים את תוכנית הגמילה.

הצורך שלך בקבלה, הכלה והיעדר שיפוטיות כלפי החוויות שלך כאישה, הוא צורך לגיטימי.

אנחנו במכון גמילה שבטיא, מבינים שלהיות אישה המתמודדת עם התמכרות זו חוויה קשה, שונה ומורכבת. לכן, אנחנו פה, רוצים לשמוע אותך, את הסיפור הייחודי שלך. להבין ממך למה את זקוקה בתהליך הגמילה, מהם הקשיים עימם את מתמודדת ויחד איתך לצאת למסע של החלמה וריפוי.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
הכל על גמילה מסמים

כל המידע על גמילה מסמים קנאביס, אלכוהול, פנטניל ,קטמין, בנזו, קוקאין,...

קראו עוד >
post-thumbnail
יום שחור בשימוש של ניר

ניר מתאר מה שאנחנו קוראים לו במרכז גמילה שבטיא יום...

קראו עוד >
post-thumbnail
מה זה אומר גמילה מהתמכרויות

התמכרות, בשפה המקצועית, היא כל תלות של אדם משהו חיצוני,...

קראו עוד >
post-thumbnail
מהי התמכרות?

תהליך התמכרות לסמים או התמכרות לכל חומר אחר זהו מצב...

קראו עוד >
post-thumbnail
מה תמצאו בתוך מרכז גמילה

מרכז גמילה לא מוגדר כזה רק בגלל העיצוב האופנתי והמרחב...

קראו עוד >
post-thumbnail
מידע על גמילה

גמילה מסמים, גמילה מאלכוהול, גמילה מתרופות ושינוי תזונתי גורמים רבים יכולים...

קראו עוד >