מסר סיום טיפול של ברק

מסר סיום טיפול של ברק

טוב אז מאיפה מתחילים הבוקר ישבנו ברחבה בקבוצת מתאם ופתאום שוב נופלת עליי ההבנה שאני במרכז גמילה. ומתוך ההבנה הזו עלו המון רגשות מחשבות ותחושות על מה היה פה ואיך יהיה מחר, הרי כל הזמן שלי פה היה רק ההכנה למה שיקרה מחר. ולפני שאגיע למחר אני רגע יתעכב על מה שהיה פה.

כשהגעתי למרכז גמילה שבטיא ביום הראשון הייתי בשוק, הרגשתי שאני באחת מהתקופות הכי חשוכות בחיי, הרגשתי בודד גם כשאני מוקף אנשים ומשפחה, חסר יכולת לעשות וליצור לעצמי חיים למרות שאני משקיע את כל הכוחות שיש לי ללנסות לקום וליצור ולעבוד, לא תמיד מצליח אבל תמיד מחזיק בתקווה וברצון לעשות משהו משמעותי בחיים שלי. ואז אני נכנס לפה וביום הראשון אתה רואה מלא אנשים שאין לי מושג מה הסרט שלהם בחיים מחייכים מבשלים צוחקים ומדברים, ואני חושב לעצמי מה הסרט הם במרכז גמילה לא חשבתי שזה יראה ככה.

ומהרגע שנפרדתי לשלום מאמא ואמרתי שלום למיקי התחיל לו מסע שממש לא קרוב לסופו בגלל היציאה ממרכז הגמילה אבל בהחלט חשוב לציין אותו ולזכור אותו. אני חושב שבשבוע הראשון יצאתי על כמעט כל אחד מחברי הצוות לא סמכתי על אף אחד מהם. היה לי מאוד קשה להקשיב לתכנים שלא הסכמתי איתם וכל סיטואציה כזו אצלי הייתה פיצוץ של רגשות בגוף שלא יכולתי להכיל. ויכוחים וצעקות עם המטפלות דרישות מהצוות למה שאני חושב שנכון לי ויעזור לי ההבנה המאוד ברורה שהם לא מכירים ולא יודעים מה יהיה לי נכון, והצוות המדהים הזה  שהראה לי בכל סיבוב כזה של התפרצויות שהם רוצים לעזור ולתמוך שהם אוהבים ומחבקים, שיש להם מושג מה הם עושים. וכל פעם שאני מתפוצץ, הצוות מפרק לאט ובעדינות את חומות המגן שהצבתי מסביב כדי שלא יכנסו, המדריכים והמטפלים עמדו מולי עם עקבים נטועים עמוק באדמה ולא ויתרו לי נתנו לי להבין לבד מה אני רוצה ושאם אני רוצה זו תהיה החלטה שלי ושהם שם תמיד לתמוך להקשיב ולהושיט יד כשצריך.

אין לי איך לתאר במילים את כמות האהבה, תמיכה, קבלה, הכלה ונתינה שקיבלתי פה בשבטיא מכל האנשים. כל פעם ובמיוחד בהתחלה היה לי קשה להבין שחלק מאוד גדול מהטיפול שלי הוא מול הקבוצה והאנשים. כי בהתחלה לא כל כך עיניין אותי הטיפול הקבוצתי הייתי ממוקד בטיפול הפרטני וכל השאר היה תפל מבחינתי ועם הזמן והמון עקשנות של המטפלים והמדריכים הבנתי וראיתי איך העבודה בתוך הקבוצה מול האנשים שמלווים אותי ורואים אותי יום יום מלמדת אותי בעיקר על עצמי וכמה כוח יש בלקבל שיקוף מחבר בקבוצה או לעבוד על דפוס התנהגות שהיה טבוע כל כך חזק במי שאני ולא יכולתי לראות איך אצליח לשנות אותו אבל בעזרת החברים לדרך, קבוצות ושיחות בחצר, כל זה נהיה אפשרי ובר השגה. הקבוצה המדהימה והכל כך דינמית פה הזו שכל פעם משנה צורה וצבע  מאפשרת ונותנת כל כך הרבה. באמת שממש קשה להסביר במילים כמה קבלתי פה, התחברתי לעצמי בחזרה גילית מחדש כמה יש בי כמה העולם הפנימי שלי רחב, יכולתי לראות כמה הסתרתי על ידי השימוש  ואיך צמצמתי את עצמי ואת מי שאני כמה לא האמנתי בעצמי שאני יכול וכל יום במרכז גמילה שבטיא הוא הוכחה לזה שאני יכול כי להיות בשבטיא זה לא בטן גב. העבודה פה אינטנסיבית הלוז היומי מלא לגמרי עד שבעשר וחצי אני כבר חצי ישן רואה קצת טלוויזיה והולך לישון כי מחר חוזרים לעבודה, עבודה ריגשית עמוקה וכזו שאי אפשר שלא לפגוש את עצמך את המעשים שלך ואת ההשלכות. ואלה הם החיים וע"י השימוש שלי אישית רציתי לברוח מעצמי לא רציתי לפגוש את הקשיים שלי ניסיתי לשם אותם בצד. ופה התחלתי לאט לאט כל פעם צעד אחד קטן ועדין לכיווני.

3 טיפולים פרטניים בשבוע  שש קבוצות ביום, אין סוף תוכן, שבטיא זה בית ספר ללמידת העצמי של כל אחד ואחד שיושב פה בקבוצה הזו. לכל אחד מאיתנו יש חלק מאוד גדול וכל אחד מאיתנו לדעתי מרוויח המון אחד מהשני. אי אפשר שלא לראות את הרווח הכמעט מיידי שחברי הקבוצה מקבלים רק אם הם מוכנים באמת להיות חלק ולתת מעצמם. אז אני רוצה להגיד תודה מאוד גדולה לכל אחד מחברי הקבוצה בעבר ובהווה שאפשרו לי לחזור אל עצמי שהראו לי פעם אחר פעם את המקומות שאני יכול לעבוד בהם כדי להתפתח שלא ויתרו עלי שהיו איתי לכל אורך הדרך. פגשתי פה והתחברתי פה עם אנשים שלא הייתי פוגש בשום מקום אחר ולמדתי לקבל ולראות את היופי שבאחר עם פחות שיפוט וביקרות, למדתי לראות את עצמי עם פחות שיפוט וביקורת לקבל יותר את מה שיש אצלי ודרך זה לקבל את האחר והשונה ממני ולדעת שבסופו של זה היופי בחיים, לראות את האחר ולחבק את מי שהוא ואת מה שהוא. תודה על השוני תודה על הרחבת האופקים האיישים שלי  והבנה שאני יכול אחרת תודה על המרחב הבטוח לכעוס לבכות לרחם על עצמי לעשו להצליח ולהעז. תודה על הקבוצה ועל מה שאפשרתם לי על כל השיעורים שלמדתי פה, אני מאמין שכל בן אדם שמגיע אלינו לחיים יכול ללמד אותנו משהו על עצמנו ועל החיים, כל אחד מכם פה היה בשבילי שיעור מכל אחד ואחד למדתי והתפתחתי.

אני באמת אוהב מכל ליבי את כל מי שיושב פה את חשובים לי ותמיד תהיו חלק מהדרך שלי אני רק יכול לקוות שזה הדדי. וככל שהזמן עובר פה בתוך שבטיא אני מבין כמה אנשים זה דבר שהוא כל כך חשוב לי לחיים, דבר שלפני זה הייתי לוקח כמובן מאליו. ובמיוחד במקומות שקרובים אלינו ממש, אז למשפחה תדעו שתמיד אהבתי אותכם מכל ליבי גם כשזה לא הרגיש ככה אתם מקור להשראה בשבילי והיום אני יכול לראות בבירור כמה חשוב לי הקשר איתכם וכמה אני רוצה לשמר ולחזק אותו וזה האמת בזכות שיעור שאח שלי העביר אותי ואת כל המשפחה לפני כמה שבתות.

עכשיו אני ישמח להגיד תודה למשפחה תודה רבה ועמוקה על כל שלב בדרך שלי בחיים ועל זה שאתם פה איתי מסוגלים ורוצים לראות אותי מתפתח וגדל, תודה על היכולת להכיל אותי ואת כל מה שעברתי בחיים, רק היום אני יכול להבין ולראות כמה הטראומה מצוק איתן שינתה את ההתנהגות שלי את ראיית המציאות ואת היכול להכיל סיטואציות בחיים והיה הרבה יותר מקשה, ואתם הייתם שם כשמעבר לכל הרגשות יש אהבה גדולה והבנה שאתם עומדים שם איתי מחזקים אותי ותומכים בי, ואין מספיק מילים כדי להודות לכם על כל התמיכה והאהבה שנתתם לי לאורך כל השנים. אין איך לצייר אהבה במשפחה ואצלי במשפחה מה שהיה לי הכי בולט בכל שלב בחיים זה שתמיד  מתמודדים עם הקושי תמיד אומרים את מה שיש להגיד כועסים כואבים צוחקים ואוהבים, תודה לכם על זה שאפשרתם לי לחיות את כל קשת הרשות מגיל כל כך צעיר ולדעת שכל דבר שעולה וכל תחושה שעולה היו לגיטימית טבעית וחשוב להוציא אותה, גם אם זה יוצא עקום ולא מאוזן לא ברור עדיף שהדברים יהיו בחוץ ולא בפנים. כי כשהדברים בחוץ ויש מודעות כלפי רגשות תחושו ומחשבות רק אז אפשר להתחיל לעבוד. אז שוב תודה ענקים לאבא אמא אביב והילה שלא נמצאת פה אני חלק מכם ולעולם אתם תהיו חלק ממני.

שירה, איזה מסע עברנו אני יודע שבתקופתי שירה עוד לא קיבלה צעקות ממישהו כמו שהיא קבלה ממני, היו לנו רגעים שהקירות המאוד עבים האלה שמקפים אותנו רעדו, ועדין למחרת חיבוק אוהב חיוך נעים דואגת לשלומי ולשלום כל המטופלים כל יום כמו שעון עושה את כל מה שצריך כדי שהמקום הזה יפעל כמו שעון מתקתק, למדתי להכיר אישה עם לב ענק וחמלה בכמויות שמספיקות לגדוד ובכללי יכולות מדהימות. לקח לי רגע אבל למדתי להכיר אותך לראות את הטוב שאת מביאה איתך את האור והאוויר לנשימה. אני מוכיר תודה על זה שחיים הפגישו אותנו ואפשרו לנו ליצור מערכת יחסים. אני מלא בהשראה ממך וממה שיצרת פה אני מאכל לך כל טוב המון אושר שתמשיכי לממש את עצמך ולהגשים כל רעיון וחלום מהקן ועד להכי גדול, אין הרבה כמוך, אני אוהב אותך עד אין סוף.

למיקי, למזלי אני לא צריך לסכם אני רק צריך לציין את המובן מאליו, שאתה הם מסוג האנשים שלא הייתי פוגש בשום סיטואציה בחיים שלי ובכל זאת החיים הראו לי אחרת, הראו לי שכשרציתי לעשות לעצמי יותר טוב פגשתי בך בן אדם משכמו ומעלה באמת שוב עוד מקור להשראה ענקית לדמות בחיים שלי שהלב שלה הביא אותה למעוז חפצה נכון היו כל מיני מכשולים אבל התגברת על הכל והיום אתה עוזר ותומך בכל מי שרוצה לעזור לעצמו אתה מביא איתך כל כך הרבה לכל מקום חמלה ידע רצון טוב אהבה חיבוק חם מילה טובה מבחינתי עלייך כתבו את המשפט אני יחזיק לך את התקווה עד שתוכל להחזיק בעצמך, כשאני חושב עלייך זה הדבר הראשון שעולה לי כמה אתה מחזיק ויודע על הדרך לצחוק להנות ולהמשיך להיבנות בדרך האישית שלך בחיים. יכול להיות שהמערכת יחסים של מטופל ומדריך לא מאפשר חברות אחר כך אבל את אצלי בלב ואת תהיה חלק מהחיים שלי בין אם תרצה או לא תרצה זה לא בידיים שלך.

דני, אני מודה עלייך על כל מה שנתת כמה שיחות היו לנו שאתה מאיר את עיניי כמה דיונים על נושאים רנדומליים, את איש עמוק שמלא בכל טוב מלא באהבה ונתינה מלא בחוכמה והבנה במסגרת של מרכז גמילה שבטיא יצא לי לראות איך אתה עובד עם אנשים שעוברים את התחתיות הכי קשות שלהם בחיים איך אתה עומד מולם מבין את המשבר שהם חווים ועובד, עובד עם הקשיים שלהם מפיח בכולנו תקווה והבנה שאפשר אפשר אחרת רק שוב אנחנו צריכים לבחור בזה. שוב עוד מקור להשראה ענקית שאפשר להתמודד עם קשיים אפשר לחיות חיים טובים אפשר לטפס מהתחתיות הכי עמוקות לפסגות הכי גבוהות. אתה נתת לי כל כך הרבה תחושת בטחון אפשרת לי ראות את הדברים מעוד זוויות, פתחת לי את החשיבה לכל כך הרבה מקומות, ולא ראיתי את זה מגיע בכלל, אני אוהב מעריך ומוכיר תודה עלייך על הקשר שיצרנו על התמיכה האהבה ודחיפה למקומות הנכונים האמונה ועוד כל כך הרבה דברים שהבאת איתך לטיפול שלי שקשה להעלות אותם על הדף.

אבי, אז לא יצא לנו ממש ממש לעבוד דרך אבל אתה אדם מדהים שלא מוותר על החיים שלנו את השראה ענקית, אני לומד ממך איך לרצות טוב ולא לוותר על הרצון לא משנה מה החיים מביאים הרצון לחיים טובים נשאר אצלך ואתה מחזיק אותו חזק בידיים, כיף לדבר כיף לצחוק יש בך ניצוץ מסויים רואים את החיים בעיניים שלך אני באמת זכיתי להכיר אותך ולעביר איתך את השבועות האחרונים של הטיפול שלי.

אלינור, אז תודה רבה לך על הכל אומנם לא הכרנו סביב טיפול פרטני אבל הקבוצה שלך של יחסים הייתה מהחשובות ביותר שיש פה לטעמי, הכנסת לי המון פרספקטיבות חדשות דיברנו התווכחנו צחקנו ואפילו היה איזה התקף חרדה או כעס אם את זוכרת, בקיצור עולם ומלואו. את אישה מהממת עם רוך ועדינות אהבת האדם מאיך שאני רואה אותך זה ערך עליון אצלך אין מטופל אחד פה בשבטיא שלא השארת אצלו איזה שהו חותם שלא עבר איתך איזו שהיא דרך, וזה מראה על האיכות והייחודיות שבך. כי את שובה בקסמך. אני מחכה בקוצר רוח להתחיל להיות מטופל אצלך בתוכנית ההמשך.

חגית, אני מודה לך שהיית איתי בחודש הראשון שחררתי עלייך כל כך הרבה זעם וכעס, ואת היית איתי, נתת לי מעצמך ומהידע שלך הראת לי את הצד השני הרגעת אותי ונתת לי לפרוק דיברנו ודיברנו ולרוב הייתי מופתע שנגמר הזמן, הגעתי לפה עם הרבה שיפוט וביקורת על התפקיד שלך מתוך החוויות שלי מול משרד הבטחון ואת למרות כל זה חזרת והיית שם, הקשבת אהבת חיבקת. היית חלק בלתי נפרד ואחת מאבני הבסיס בטיפול שלי, הגענו לרבדים מאוד עמוקים ונגענו בקשיים מאוד גדולים פתרנו את חלק מהבעיות כי את הכל אי אפשר לפתור בשבעה חודשים אבל עבדנו על הרבה מאוד דברים. מהקשר החברי שלנו מחוץ לחדר הטיפולים היה בעיניי מופלא הומור שחור חסר פשרות שיח עמוק והשקפת חיים מאוד דומה באמת שאם הייתי יכול הייתי לוקח אותך איתי לשאר החיים כחברה. אני מוכיר תודה עלייך ועל מה שהבאת לי אל החיים, על האהבה הסובלנות התמיכה ההקשבה ועל עוד כל כך הרבה שקשה לשים במילים.

שרון, תודה תודה תודה, תודה על המריבות תודה על החיבוקים תודה על הכעסים תודה על התמיכה תודה על הביקורת תודה על ההכוונה תודה על הניתוקים סתם אולי לא תודה עלייך. את מטפלת בחסד עליון את בת אדם מבריק שנון חריפה ביותר מצחיקה רגישה כנה ואמיתית. אי אפשר לברוח ממך אני זוכר כמה בקשתי ונלחמתי כדי להיות המטופל של הייתי רגע מללכת כהבנתי שאני מתחיל טיפול עם יעל התחלתי לסדר את הארונית הבנתי איך אני מתקפל מפה ואז מיקי נכנס אלי לחדר וחצי שעה שאני בקרב מולו צעקות ושגעון והוא רק אומר לי לדבר איתכם ולעשות את זה בצורה אחרת ועם פחות כעס, זה לא קרה שוב היה מעגל שלי שלך ושל שירה, אני מתפרק עליכם מנסה לקופף אתכן לרצוני ואין את מי לקופף בכלל נכנסתי לקרב אבוד מראש שירה ושרון מצאתי לי את מי לקופף, לזכותי אני יגיד שנתתי פייט או ככה זה הרגיש לפחות. את ראית אותי הקשבת לי והרגשת אותי הטיפולים שלנו בשבילי היו מתישים הייתי יוצא מפורק לחתיכות מהחדר כאילו לגמרי יוצא רק למחרת מהחד שלי מוצף רגשות מוצף מחשבות מנסה להבין מה הלך שם השילוב הזה של טיפול ריגשי כל כך עמוק בלי שום דבר שיאלחש את הרגשות היה אחד מההתמודדויות הכי קשות שהיו לי פה ואת איתי ידי ביד כשאני מבקש את הולכת איתי וכשאת מרגישה לנכות את מובילה אותי למקומות קשים ונחוצים. לרגע אני יסביר שבעיניי ככל שיותר קשה בטיפול יותר טוב ויותר משמעותי יותר אפקטיבי. ואני בהרגשה שאנחנו עבדנו ועבדנו קשה אני ניסיתי לתפוס איתך כמה שיותר זמן אם זה בארוחות צהריים ואם זה בקבוצת אפרת מכל שיח איתך הרווחתי. אני מודה לך כל כך על הכל על כל שניה שהייתה לי הזכות להעביר אותה בטיפולך. את עזרת לי לראות את עצמי ואת מה שיש בי ועל זה אסירות תודה

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
סיפור החיים של יעל

יעל הקריאה את סיפור החיים שלה במרכז גמילה שבטיא לחברים...

קראו עוד >
post-thumbnail
מסר סיפור החיים של מיכאל

מסר סיפור חיים במרכז גמילה שבטיא, זהו מסר שמעביר המטופל...

קראו עוד >
post-thumbnail
מסר סיפור חיים של אראל

קוראים לי אראל ואני מכור. רק להיום אני נקי 162...

קראו עוד >
post-thumbnail
מסר הסיום של דניאל במרכז גמילה שבטיא

מסר הסיום של דניאל כפי שהעביר אותו במרכז גמילה שבטיא...

קראו עוד >