הבנתי שאני מכור לסמים

הבנתי שאני מכור לסמים

אבחון המחלה

בשנת 2013 הובחנתי עם מניה דפרסיה קלה. קיבלתי טיפול תרופתי שהפך אותי ל"זומבי".  אחרי שנה וחצי, הפסיכולוגית שליוותה אותי מגיל 17 נפטרה מסרטן. לקחתי את זה מאוד קשה. החלטתי ביום בהיר אחד להפסיק עם הכדורים ולהפסיק להתראות עם הפסיכיאטר.

הדיכאון החמיר, מצבי הרוח השתוללו והחיים שלי הגיעו למצב של חוסר שליטה מוחלט

התחלתי לעבוד בחיי הלילה, כברמן. אהבתי לשתות, לצאת ואם יכולתי לעשות כסף על הדרך, למה לא?

באחד הלילות, ב2 בלילה, השתכרתי ברמה שאיבדתי כיוון. לא יכולתי להמשיך עוד שעתיים של משמרת. אחד הלקוחות שהתחברתי אתו אמר לי – "בוא לשירותים". מפה לשם, זרמתי…

כשנכנסנו לתא, הוא הוריד תמונה ופתח 2 שורות. התנגדתי בכל תוקף אך הוא התעקש בצורה נחרצת. בסופו של דבר, זרמתי. אחרי 10 דק' גיליתי עולם חדש. עפתי על הרעיון שאני יכול "לשתות למוות" ולתקן את זה עם סם כלשהו.

הדרדרות המצב והתמכרות לסמים

זה התחיל בשימוש קליל – פעם בשבוע, אחר כך פעמיים בשבוע והגיע למצב של כל יום והמינון רק עלה ועלה. כל ערב מצאתי את עצמי במסיבה אחרת, מבזבז הון עתק על סמים ואלכוהול, חוזר הביתה בשעות הזויות ובמצב פיזי של- סמרטוט. סם אחד גרם למשהו, תיקנתי עם סם אחר, תיקנתי עוד תופעות לוואי עם עוד סם וכן הלאה וכן הלאה.

אחרי 4 שנים החלטתי שאני לא משתף יותר אף אחד בשימוש שלי בסמים ושמרתי את העולם הזה רק לעצמי. החזקתי מעמד ככה שנתיים.

לילה אחד של שימוש אינטנסיבי נכנסתי להתקף חרדה שבסופו, החלטתי לשתף- על החובות שנכנסתי אליהם, כמות הסמים שאני משתמש ומה אני עושה 6 שנים כל יום.

גיליתי שהייתי בן אדם ריקני, שמנסה בכל מאודו למלא את החלל הריק בעוד סמים ועוד סמים ועוד סמים עד שנפלתי לחור שחור עמוק שכבר לא הצלחתי להציל את עצמי מלטבוע.

שלבי גמילה מסמים

בעזרת אנשים טובים לצדי, חיפשנו מרכז גמילה כי הבנו שאין דרך אחרת. מפוחד, מבויש, מתחבא בשירותים ובייאוש רב התקשרתי למרכז גמילה שבטיא. הקול הרך שהביע הזדהות והבין באיזה מצב אני, היה כמו אור בקצה במנהרה. לא האמנתי שאחרי 6 שנים במרכז גמילה יש לי סיכוי להינצל

בהסכמה כמעט מוחלטת שלי ובידיעה שאני אצטרך לוותר על הסמים והאלכוהול לנצח, נכנסתי למרכז גמילה שבטיא. למדתי שהסמים הם לא הבעיה, אלא הסימפטום למצב ביש שהכנסתי את עצמי אליו. למדתי שריקנות ממלאים אך ורק ברוחניות ושיש לזה פתרון. הצעד הראשון הוא להשלים עם העובדה שיש לי בעיית סמים.

עם המון אסירות תודה שניצלתי ממוות בטוח, אני נקי מכל חומר משנה מצב רוח ותודעה, רק היום אחרי שנה של גמילה מסמים, שנה אחת ו חודש ימים של חופש מהתמכרות פעילה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
23 לאפריל "רק להיום" – מחשבות מתוך מרכז גמילה שבטיא

"אלוהים כפי הבנתנו" "רבים מאתנו מבינים את אלוהים פשוט כאותו כוח...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך נוכל למצוא מוסד גמילה מסמים?

מוסד גמילה מסמים הוא בית ומרחב המאפשר תהליכי גמילה בסביבה...

קראו עוד >
post-thumbnail
היזהרו מהתמכרות לתרופות שיכוך כאבים

פרקוסט היא תרופה לשיכוך כאבים בינוניים עד חריפים. התרופה מוגדרת...

קראו עוד >
post-thumbnail
יהלי והיום השחור שלו בשימוש

מי שהתרגל לעשות סמים אטום בחדרו וזהו הדבר היחיד בו...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה בני נוער משתמשים בתרופות מרשם, סמים ואלכוהול?

תרופות מרשם, סמים ואלכוהול בעידן הדיגיטלי כבר מגיל צעיר מאד בני...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה לבחור מרכז גמילה פרטי?

אם יש לך בעיה של התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים או...

קראו עוד >