מה ההבדל בין מרכז גמילה פרטי למרכז גמילה ממשלתי?

מה ההבדל בין מרכז גמילה פרטי למרכז גמילה ממשלתי?

מכורים המחפשים מסגרת לגמילה שואלים עצמם פעמים רבות מה ההבדל בין מרכז גמילה פרטי למרכז גמילה ממשלתי? החיפוש אחר מסגרת מקצועית עשוי להיות מבלבל ומעורר תהיות. לכן, עוד לפני שנפרוש את ההבדלים חשוב לדעת מה המשותף בין כל המסגרות השונות. על פי חוק כל מכון גמילה, הן מכון גמילה פרטי, חייב לפעול בפיקוח וברישיון של משרד הבריאות ולעמוד בסטנדרטים של משרד הבריאות. מחפשת מכון גמילה? הדבר הראשון שצריך לבדוק, במיוחד במכון גמילה פרטי, הוא כי המקום מחזיק ברישיון של משרד הבריאות. סימנת וי על הקריטריון הראשון? עכשיו אפשר להמשיך הלאה ולהבין מה ההבדלים המהותיים בין מכון גמילה פרטי ומכון גמילה ציבורי.

אז מה הם ההבדלים ?

יחס אישי – מכון גמילה פרטי מחויב לתקנים של משרד הבריאות בנוגע להרכב הצוות המקצועי, תנאי המקום ומחייה, תוכניות טיפול ועוד. דרישות משרד הבריאות מהוות את הסף הנדרש עבור הפעלת המקום. עם זאת, מתוך ידיעה כי אוכלוסיית המרכז באים אך ורק בעקבות המלצות וחוות דעת, מכון גמילה פרטי שואף לרמה גבוהה של איכות טיפול ומציע את מיטב הטיפולים ואנשי המקצוע. לרוב, מכון גמילה פרטי מיועד מלכתחילה עבור מספר קטן יחסית של מטופלים במטרה להעניק יחס אישי וטיפולי איכותי מהמדרגה הראשונה. מרכזי גמילה ציבוריים הינם מרכזים ממשלתיים הפועלים בהתאם לתקינה הנדרשת. עם זאת, עקב מגבלות שונות ואופי המקום אינם  תמיד מסוגלים להעניק את אותו יחס אישי אותו מציע מכון גמילה פרטי.

דיסקרטיות – מכון גמילה פרטי, פועל תחת פיקוח ורישיון משרד הבריאות ונדרש לסטנדרטים אשר קבע משרד הבריאות. אך, עם זאת, הפניה אליו היא פרטית ואינה מתועדת במערכות ממשלתיות שונות, בריאות, רווחה וכדומה. פעמים רבות, אנשים המתמודדים עם התמכרות נרתעים לפנות לסיוע עקב החשש בחשיפה ורצון לפרטיות. מכון גמילה פרטי מאפשר למטופליו לשהות במכון גמילה, לעבור תהליך משמעותי וכל זאת תוך שמירה מקסימלית על פרטיות ואנונימיות. מכון גמילה ציבורי, מאחר והינו ממומן באופן חלקי או מלא על ידי הרשויות, דורשים הפנייה על ידי מסגרות ואנשי מקצוע בקהילה, תיעוד התהליך ומעקב.

ללא צורך בהפניה – מכון גמילה פרטי אינו מתנה את הקבלה אליו בהפניה של איש מקצוע או מסגרת טיפול. הקבלה למכון גמילה פרטי מותנית בריאיון אישי והתאמה של האדם למסגרת וכמובן בהתאם למקום פנוי. תהליך הקבלה למכון גמילה פרטי לרוב קצר יותר, ממוקד ושם דגש על יכולתו של האדם להפיק את המירב מהמסגרת. הפניה למכון גמילה ציבורי לא נעשית באופן פרטי, אלא על ידי הפנייה של גורם מוסמך בקהילה, רופא משפחה, עובד סוציאלי ואנשי מקצוע וטיפול נוספים. מטבע הדברים, ההליך כרוך בביורוקרטיה וזמני המתנה ממושכים ולעיתים אילוצים כגון חוסר מקום.

לסיכום, ישנם יתרונות הן למכון גמילה פרטי והן למכון גמילה ציבורי. בעת חיפוש אחר מסגרת מתאימה ישנם שיקולים רבים שיש לקחת בחשבון, מיקום, עלויות, סוג הטיפול המוצע ועוד שיקולים בהתאם למצב הייחודי. יש לך שאלות נוספות? שיקולים מיוחדים? אנחנו כאן כדי להבהיר, לייעץ, להסביר ולסייע.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
אשפוזית פרטית

אשפוזית אשפוזית פרטית הינה תוכנית המאפשרת תהליך גמילה במסגרת אשפוז. זוהי...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה לנשים

לנשים מכורות ישנם מאפיינים וצרכים שונים מגברים ולכן נכון עבורך...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה להט"ב

מרכז גמילה להט"ב הינו צורך חשוב לנוכח עלייה באחוזי ההתמכרות...

קראו עוד >