האם אני צריך גמילה מקטמין ?

האם אני צריך גמילה מקטמין ?

אנשים רבים הצורכים קטמין מתקשים להודות כי הינם מכורים. האם אני מכור? האם אני צריך גמילה מקטמין? אלו הם דוגמאות לשאלות המעסיקות משתמשים. הלגיטימציה החברתית הקיימת סביב צריכה של חומרים מסוימים מקשה פעמים רבות על זיהוי התמכרות. עם זאת, חשוב לדעת כי ישנם קריטריונים ברורים המעידים על שימוש לרעה או התמכרות. מאמר זה יפרוש בפניכם את הסימנים שעליכם להכיר המסמנים לכם כי יתכן והינכם מכורים.

האם אני צריך גמילה מקטמין? סימנים להתמכרות

התמכרות הינה בעיה מורכבת הכוללת היבטים נפשים, התנהגותיים ופיזיולוגיים. בעיית ההתמכרות משליכה על כל תחומי החיים, תעסוקה, לימודים, משפחה, מערכות יחסים ובריאות פיזית ונפשית. לרוב, אנשים המתמודדים עם התמכרות נוטים להכחיש את תדירות השימוש ואת ההשלכות הנובעות מכך. בנוסף, הלגיטימציה החברתית סביב צריכת חומרים באירועים חברתיים, מסיבות, בילויים ועוד מקשה על תפיסת השימוש כבעייתית וכהתמכרות. אם כך, ברור מדוע קשה לעיתים לענות על השאלה האם אני צריך גמילה מקטמין.

אבל, בכל זאת, למרות הקושי, ישנם סימנים המעידים על יחסי תלות והתמכרות. הופעת הסימנים עשויה להשתנות מאדם לאדם ובהתאם לעוצמת ההתמכרות. הרשימה המובאת לפניכם מתייחסת לסימנים הנפוצים ביותר.

סימפטומים פסיכולוגים ונפשיים

  • תנודות קיצוניות מתמשכות במצב הרוח
  • עייפות ותשישות
  • פרנויה- מצב נפשי בו האדם חש נרדף ומאוים ללא שום בסיס מציאותי. תחושה זו מלווה בחרדה ומחשבות שווא.
  • אי שקט ועוררות יתר
  • קשיים בריכוז והתמקדות
  • כושר שיפוט לקוי
  • החמרה במצבים נפשיים קודמים כגון דיכאון או חרדה.

סימפטומים התנהגותיים וחברתיים

  • התנהגויות חשאיות, סודיות או לא אמינות
  • ביצועיים ירודים או קשיים בהגעה למקומות לימודים או תעסוקה
  • אובדן עניין בפעילויות חברתיות, תחביבים או אירועים שבעבר היו חשובים
  • עיסוק מתמשך בהשגת הסם וצריכתו על אף השפעתו השלילית על תחומי החיים השונים
  • ניסיונות חוזרים ונשנים להפסיק את צריכת החומר או ההתנהגויות המסכנות, אך ללא הצלחה.

סימפטומים פיזיולוגיים

  • הפרעות בשינה
  • הופעת תסמונת גמילה בעת ניסיון להפסקת השימוש

מה עושים עכשיו?

סיימת לקרוא את רשימת הסימפטומים הארוכה והרגשת שחלקם מוכרים לך? ככל הנראה אתה מתמודד עם התמכרות.  לרוב, אנשים המתמודדים עם התמכרות לקטמין או חומרים אחרים, יתקשו להפסיק את השימוש בכוחות עצמם. התמכרות, עקב אופייה המורכב, מצריכה תהליך גמילה בסיוע ותמיכת אנשי מקצוע מומחים לכך.

זיהית כי אתה מכור? את הצעד הראשון, הכרה בבעיה, כבר עשית. כעת, כשאתה מבין כי הינך מתמודד עם בעיה מורכבת, אתה יכול לחפש את העזרה המתאימה. יתכן כי המחשבה על תהליך גמילה זרה ומרתיעה עבורך בשלב זה. זה טבעי ולגיטימי להרגיש הכול בשלב זה, חשש, אכזבה, רתיעה, עצב או כל רגש אחר העולה בך. ההכרה כי השימוש בחומר שהחל אולי כבילוי נעים ונשלט, הפך להתנהגות הרסנית ופוגעת, הינה שלב קשה ומטלטל.

אז מה אני עושה עכשיו?

עכשיו, אפילו שמדובר בניצן זעיר של רצון או עניין להיגמל מההתמכרות ולשנות את מצבך, זה הזמן לפנות לתמיכה. בשלב זה כדאי לשתף אנשים הקרובים אליך כי הינך מעונין להפסיק את השימוש ואתה מבקש תמיכה. לרוב, ברגע הראשון, הצעה זו מרתיעה ונתקלת בהתנגדות אוטומטית. אולם, הפניה שלך לאנשים הקרובים אליך, אינה שיתוף המעיד על חולשה או חוסר אונים. שיחת שיתוף הינה פנייה כנה שלך ממקום מודע ויכול מאנשים שאתה יקר עבורם ורוצים בטוב שלך. שיחה כזו מהווה הזדמנות עבורך לקבל תמיכה נפשית ופרקטית, לפרוק רגשות מציפים ולהתחיל לייצר קרקע לשינוי.

לאנשים שונים צרכים שונים. יתכן כי כעת הינך זקוק רק לאוזן קשבת וכתף תומכת, יתכן כי הינך זקוק לאדם נוסף שיסייע לך בפניה למרכזי גמילה שונים.

קח מחברת ועט, תן למחשבות להישפך ממך והחוצה אל הנייר שסופג הכול. פנה לאדם קרוב אלייך ושתף אותו ברגעים הללו. אתה כבר בדרך הנכונה לריפוי והחלמה.

לסיכום

התמודדות עם התמכרות הינה התמודדות קשה ומורכבת. אנחנו במרכז גמילה שבטיא יודעים זאת. ליווינו מכורים ומכורות רבים במסע לגמילה וריפוי. אנחנו שומעים את הסיפורים, שותפים לדרך, בנפילות ובהצלחות.

ועכשיו, עם כל הידע והניסיון שצברנו, אנו פונים גם אליך. יודעים שגם אתה יכול להיגמל, לחזור לחיות.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
איוואסקה

בטח יצא לך לשמוע סיפורים על אנשים שנסעו ליעדים נידחים...

קראו עוד >
post-thumbnail
איבוגה

איבוגה הוא שמו של שיח הגדל במהלך כל השנה ביערות...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך להיגמל מאלכוהול?

השאלה איך להיגמל מאלכוהול מעסיקה אנשים רבים המתמודדים עם התמכרות...

קראו עוד >

איך יודעים האם אני זקוק לגמילה מקטמין ?

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב צרכני קטמין הינה האם אני צריך גמילה מקטמין?. ישנם סימפטומים רבים ושונים המעידים על דפוסי תלות והתמכרות. רשימת הסימפטומים כוללת רשימה ארוכה סימפטומים פסיכולוגיים, בריאותיים והתנהגותיים. רשימת הסימפטומים הארוכה מבטאת, בין השאר, את המורכבות של בעיית ההתמכרות. התמכרות לקטמין הינה התמכרות הפוגעת במישורים רבים בחייו של האדם ובסביבתו הקרובה. בקצרה ועל קצה המזלג ניתן לומר כי במידה ואתה מרגיש כי איבדת שליטה על הצריכה, אתה ככל הנראה מתמודד עם התמכרות. במידה ואתה נאלץ להגדיל את מינון הקטמין שוב ושוב כדי להשיג את ההשפעה הרצויה, ככל הנראה מדובר בתלות בחומר. אם השאלה האם אני צריך גמילה מקטמין ממשיכה לנקר בך, כדאי להתבונן בה. עבורך ועבור היקרים לליבך. השימוש בקטמין משיג תחושה רגעית של שחרור, אופוריה והנאה. אבל, מהר מאד, החוויה הזו נעלמת ואת מקומה תופסות תחושות וחוויות קשות מאד. מכור לקטמין? עכשיו זה הזמן שלך לכתוב את הסיפור מחדש, להתחיל להיגמל.