גמילה מסמים קלים

גמילה מסמים קלים

תהליך גמילה מסמים קלים

גמילה מסמים קלים נתפסת לרוב כתהליך פשוט שניתן לעשותו לבד, באופן עצמאי. אך, מניסיון  רב שנים ומידע מחקרי, גם גמילה מסמים קלים מצריכה סיוע וליווי מקצועי. ישנן סיבות רבות מדוע אנשים חושבים כי ניתן להיגמל עצמאית, או ליתר דיוק, רוצים לחשוב כי הם שולטים על התמכרותם ושיש להם את היכולת להפסיק בכל עת. התמכרות לסמים קלים במהותה אינה שונה מהתמכרות לסמים קשים ומצריכה תהליך גמילה מקצועי, מותאם ובר ביצוע. כן, גם התמכרות לסמים קלים מאופיינת בדפוסי התנהגות הדורשים עבודה טיפולית מעמיקה ומשמעותית.

גמילה מסמים קלים – התמודדות עם הנטייה להתמכרות

– ישנה תפיסה רווחת כי ניתן לעשות חלוקה בין התמכרות לסמים קלים להתמכרות לסמים קשים. ישנם אולי הבדלים בין חומרים שונים, השפעות פיזיולוגיות ונפשיות, תסמונת גמילה ועוד, אך התמודדות לרוב היא התמודדות עם הנטייה להתמכרות ודפוסי התנהגות וחשיבה עמוקים. אנשים נבדלים זה מזה בגורמי הסיכון לפיתוח התמכרות, סגנון ההתמכרות והשפעותיה השונות. אבל, מרבית האנשים המכורים מתמודדים עם קשיים דומים בתהליך הגמילה, הפסקת צריכת החומר ובניית אסטרטגיות התמודדות.

– הלגיטימציה החברתית לצריכה של סמים מסוימים הנתפסים כקלים, מקשה על זיהוי התמכרות והטיפול בה. פעמים רבות צריכה של סמים מסוימים נתפסת כלגיטימית ומקובלת בבילויים, אירועים חברתיים ותקופות שונות. הלגיטימציה החברתית משרה תחושת שליטה לגבי השימוש בסמים ומקשה על זיהוי של שימוש לרעה בסמים והתמכרות.

עם זאת, ישנם סימנים המהווים נורה אדומה עבור אנשים הצורכים סמים –

תדירות השימוש– יתכן כי בתחילה צרכת את החומר רק בסופי שבוע, בבילויים עם חברים או אירועים מסוימים. עם זאת, לאחר פרק זמן מסוים מתחילת השימוש, אתה שם לב כי תדירות השימוש שלך עולה, כולל במינונים נמוכים.  עלייה בתדירות השימוש היא אחד הסימנים הברורים המעידים על תחילתו של שימוש לרעה בחומר.

דחף– יתכן כי צריכת הסם החלה בעקבות לחץ חברתי, אך עם הזמן הרצון לשימוש בחומר הופך לדחף חזק. דחף עז לסם מאופיין על ידי עיסוק מחשבתי בלתי פוסק ברצון לסם, לעיתים  יופיעו מחשבות אובססיביות וטורדניות ותחושה של היעדר שליטה.

פגיעה בתפקוד– התמכרות פוגעת בכל מעגלי החיים, משפחה, תעסוקה, לימודים ומערכות יחסים. אי שקט, עיסוק אינטנסיבי בהשגת הסם וצריכתו, נשירה ממסגרות, קושי להתרכז בעבודה, קושי בהשלמת מטלות, פגיעה ביחסים בין אישיים הם רק חלק מהאופנים השונים בהם ההתמכרות פוגעת. במידה ואתה מזהה כי השימוש בסם מתחיל לפגוע בצורה כלשהיא במישורים השונים, זהו איתות נוסף כי השימוש שלך יוצא משליטה.

ניסיונות חוזרים ונשנים להפסקה– יתכן כי אתה מבין כי השימוש בסם פוגע בך, בקרובים אליך ומנסה להפסיק. עם זאת, אתה מוצא את עצמך שוב ושוב מנסה להפסיק, אך ללא הצלחה. ניסיונות חוזרים ונשנים להפסקת השימוש, אך ללא הצלחה ונפילות חוזרות, מעיד על היעדר שליטה בשימוש ואולי אף התמכרות.

תסמונת גמילה– תסמונת גמילה הינה כינוי למגוון סימפטומים פיזיולוגיים ונפשיים בעת הפסקת צריכת הסם. במידה והפסקת השימוש בסם מלווה אצלך בסימפטומים אלו , זוהי נורה אדומה נוספת המעידה על התמכרות.

גמילה מסמים קלים– במידה ואתה מזהה כי אתה מתמודד עם התמכרות, חשוב לדעת כי התמכרות הינה בעיה הניתנת לטיפול. הטיפול בהתמכרות מורכב מהשגת איזון על ידי הפסקת צריכת החומר ועבודה טיפולית כדי למנוע נפילות וחזרה לשימוש. גמילה הינה תהליך מורכב, בעל עליות ומורדות ולכן ליווי מקצועי חשוב מאד. במרכז גמילה פרטי שבטיא ישנו צוות מקצועי המורכב הן מאנשי מקצוע בתחום הבריאות והן מאנשי מקצוע בתחום הטיפול הרגשי והנפשי. הצוות המקצועי הינו צוות בעל ניסיון בעבודה עם מכורים בתהליכי גמילה וערוך לספק שלל התערבויות אשר הוכחו כיעילות. בהתאם לתוכנית הגמילה שתותאם עבורך, צוות המרכז יספק את הליווי והתמיכה הנדרשת כדי לסייע לך להשיג את מטרתך, גמילה וריפוי.

לסיכום

התמכרות לסמים קלים, בדומה להתמכרויות נוספות, הינה התמכרות הפוגעת בכל מישורי החיים ומצריכה תהליך גמילה.  תהליך הגמילה בנוי משתי שלבים עיקריים, הפסקת השימוש בסם ועבודה טיפולית כדי למנוע חזרה לשימוש בסם. במרכז גמילה פרטי שבטיא ישנו צוות מומחים שמטרתו לספק תמיכה וליווי בהתמודדות עם המורכבויות השונות של תהליך הגמילה.

במידה ואתה צורך סמים קלים, מרגיש שאתה קצת מאבד שליטה ותוהה האם זוהי תחילתה של התמכרות, אל תישאר לבד עם סימני השאלה. עזרנו לרבים להיגמל ולהחזיר את השליטה חזרה לידיים, אנחנו יכולים לעזור גם לך.

סטטיסטיקות עכשוויות מראות כי אחד מכל שבעה ישראלים מכור. ההתמכרות יכולה להיות לחומרים המוגדרים קלים או קשים, חוקיים או לא חוקיים, מקובלים בחבה או לא מקובלים. יחד עם זאת, ההגדרות האלו לא ממש משנות למכור, כי הוא כרגע סובל מפגיעה במעגלים המשפחתיים, חברתיים, כלכליים ותעסוקתיים המקיפים אותו כתוצאה מההרגל המזיק. אם אתם או אדם קרוב בסביבתכם זקוק לתהליך גמילה מסמים קלים, אנו רוצים לחזק אתכם ולהגיד שאתם לא לבד, יש עוד רבים כמוכם, וניתן להיגמל. אל תיפלו להגדרה הזאת של סם קל או קשה, כל התמכרות היא חוויה קשה ובודדה המצריכה עזרה. מרכז גמילה שבטיא מציע תוכנית גמילה יוקרתית הכוללת שלושה שלבים שהוכחו כיעילים בתהליך גמילה. התהליך הטיפולי המשמעותי מתרחש במלון בוטיק בלב הטבע הירוק והמרגיע של ישראל. עם צוות טיפולי לאורך כל היום, ניתן ליצור את המענה הייחודי לכל אחד בהתאם לרצונות והצרכים הייחודיים לו.

תוכנית גמילה מסמים קלים

גמילה מסמים קלים מתבצעת באמצעות שיטת שלושת השלבים שהוכחה מחקרית כיעילה בתחום ההתמכרויות. תחילה נפעל ליצירת איזון נפשי, גופני ורגשי מחודש. המטופל יחווה בתמיכה של צוות אוהב את כלל תסמיני הגמילה שעשויים להשפיע ברמה הפיזית והמנטלית. לאחר מכן, נפעל יחד בשיתוף פעולה לרדת לשורש ההתמכרות. שלב זה מצריך עבודת עומק והתבוננות פנימית תוך שאילת שאלות. בשלב השלישי נקבל כלים והכנה ליציאה לדרך חדשה. בנוסף לתהליך הדרגתי זה, כל מטופל יקבל מענים טיפוליים נוספים נכונים עבורו כדי לפעול בכל החזיתות בדרך להחלמה מיטיבה.

איך מתחילים גמילה מסמים קלים?

מרכז גמילה שבטיא מציע תוכניות גמילה מסמים קלים באווירה נעימה, מחבקת וקשובה. אנו ממליצים לכם שלא להישאר עם זה לבד. זה קשה להכיר בכך שההרגל המיטיב מהעבר הפך להרגל מזיק שתוקע אתכם במקום במקרה הטוב, ומעורר בכם דיכאון וחרדות קשות במקרה הרע. אחרי שנים של ליווי מוצלח בתהליכי החלמה אנו יכולים להעיד שזה אפשרי. עם רצון ומוטיבציה ניתן להגיע לתוצאות מיטיבות ולצאת לדרך חדשה עם שיפור ניכר באיכות החיים ובתפקודים פיזיים ורגשיים נוספים.

כיצד מתחילים בתהליך גמילה מסמים קלים

גם התמכרות לסמים קלים וגם התמכרות לסמים קשים דורשות גמילה, טיפול ושיקום. התמכרות לסמים קלים כמו קנאביס יכולה במהירה להפוך להתמכרות חריפה הרבה יותר, הדרדרות לסמים קשים שמהם הגמילה מאתגרת ומורכבת הרבה יותר, ויפה שעה אחת קודם להתחיל טיפול גמילה מסמים קלים על מנת שלא להביא להידרדרות המצב עוד יותר. ישנם מכוני ומרכזי גמילה רבים ברחבי הארץ בהם ניתן לעבור תהליך טיפול מקצועי של גמילה ושיקום, וביניהם תוכלו למצוא מרכזי גמילה יומיים ומרכזי גמילה הכוללים לינה. כך למשל במכון הגמילה 'שבטיא', בו תמצאו תוכניות גמילה מקיפות, במקום דיסקרטי שמבטיח את הטיפול הטוב ביותר.

גמילה מסמים קלים ותופעות הלוואי

כאשר מדובר בהתמכרות לסמים קלים כמו חשיש או מריחואנה, חשוב להבין שהתהליך מתרחש בצורה מאוד איטית, באופן יחסי, ולכן במקרים רבים האדם המכור איננו מבין כלל שהוא סובל המתמכרות ובעקבות כך לא יפנה לקבלת עזרה. גמילה מסמים קלים היא גמילה לכל דבר, והיא לא מתבצעת תוך יום או יומיים, אלא נדרשת התערבות טיפולית ושינוי התנהגותי של המטופל על מנת להצליח ולהיגמל. תופעות הלוואי בעקבות תלות וצריכה מוגברת של סמים קלים הן למשל עייפות תמידית, חרדה ודיכאון, רצון להסתגר ואף הימנעות מלקיחת חלק בפעילויות חברתיות והעדפה של צריכה עצמית של הסם ועישונו על פניהן. ההתבודדות וההתרחקות חברתית הם אחד הסימנים הבולטים להתמכרות, ולצערנו פעמים רבות החברה החיצונית לא תבין זאת כסימן של התמכרות, אבל כאשר דפוס ההתנהגות המרוחק חוזר על עצמו שוב ושוב, הרי שנדרש לפקוח עין.

קצת מידע עלינו

על מנת לעבור תהליך של גמילה מסמים מומלץ לפנות למרכזי גמילה שונים הפרוסים ברחבי הארץ. משך תהליך הגמילה נע במרבית המקרים על פני תקופה של כמה חודשים ועד חצי שנה, ואף יותר אם יש בכך צורך. על מנת לקבל את כל הפרטים ומענה על השאלות הרבות שבוודאי עולות לכם, ניתן לפנות למרכז הגמילה 'שבטיא' המציע תוכנית גמילה מקצועית עם צוות ליווי מיומן ויחס אישי במיוחד.

post-thumbnail
שירותים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
טיפול פסיכדלי

טיפול פסיכדלי הוא טיפול פסיכותרפיה המבוסס על שיחה ומשלב שימוש...

קראו עוד >
post-thumbnail
סיוע בגמילה מקנאביס

גמילה מהתמכרות לבד קשה מאד ואנשים רבים נזקקים לקבל סיוע...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך להיגמל מקטמין?

 אם הגעת לכאן וודאי גם את תוהה איך להיגמל מקטמין....

קראו עוד >
post-thumbnail
תהליך גמילה מאלכוהול

השלבים והתסמינים התמכרות לאלכוהול היא מצב קשה עבור כל אחד. מלבד...

קראו עוד >

גמילה מסמים קלים?  כן, גם סמים קלים

גמילה מסמים קלים לרוב, מלווה בתפיסות מוטעות. אולי בגלל שאנשים נוטים לעשות חלוקה בין סמים קלים לסמים קשים, חלוקה מטעה ומבלבלת. אולי בגלל הרצון לשמר תחושת שליטה ואולי סתם רתיעה מתהליכי שינוי. גם שימוש בסמים הנתפסים כסמים קלים, עשוי להפוך להתמכרות הרסנית ומזיקה. לכן, הצעד הראשון והכרחי הינו מודעות לנזקים הבריאותיים ששימוש ממושך בסמים, גם קלים, מביא עמו ולנזק הגדול ביותר, התמכרות. בתהליך גמילה מסמים קלים ישנה התייחסות לשתי האלמנטים המרכזיים של גמילה, הפסקת שימוש בסם ואיזון גופני ורגשי ועבודה טיפולית על דפוסי התנהגות הנמצאים בבסיס ההתמכרות. במרכז גמילה שבטיא ישנו צוות מקצועי מתחומי הבריאות והטיפול הנפשי אשר מטרתם לבנות תוכנית גמילה המותאמת למצבו הייחודי של האדם ולספק את התמיכה והליווי הנדרשים. תהליך גמילה משתנה מאדם לאדם בהתאם לנסיבות החיים הייחודיות, החוזקות והחולשות ומערכות התמיכה בחייו.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support