מרכז גמילה מקטמין

מרכז גמילה מקטמין


לאור העלייה בשיעורי המכורים לקטמין המידע על מרכז גמילה מקטמין חשוב מאי פעם. השימוש בקטמין נכרך במידע רב ומיתוסים חלקם נכונים, חלקם שגויים אך בעיקר מציבים סיכונים רבים בפני משתמשי קטמין. קטמין, על אף השימוש הנרחב בו לשימוש פנאי ובילוי הינו חומר מסוכן, בעל פוטנציאל גבוה להתמכרות ומוגדר כסם מסוכן. מגיפת הקורונה הביאה לעלייה בצריכת סמים רבים וביניהם גם קטמין לכן, היום יותר מתמיד, חשוב להכיר את הסימנים המעידים על התמכרות ואת המענים הטיפולים הקיימים כולל מרכז גמילה מקטמין.

מרכז גמילה מקטמין – הדרך לגמילה וריפוי

*מה זה קטמין?

קטמין, במקור הומצא כחומר הרדמה עבור צרכים רפואיים, הינו חומר נפוץ מאד בזירת הסמים. השפעותיו העיקריות והמיידיות של החומר הם שיכוך כאב, רגיעה והרפיה עמוקה, שינויים בתפיסת המציאות, דיס אסוציאציה ותחושה של ניתוק המאופיינת בירידה בעכבות ומעצורים. עקב השפעות אלו רבים צורכים אותו במטרה להשיג תחושת שחרור, רגיעה ויכולת הנאה מוגברת. השפעה זו של הקטמין היא זו שלמרבה הצער הפכה אותו מלבד סם לשימוש פרטי, גם כסם אונס.

*האם ניתן להתמכר לקטמין?

קטמין אינו מוגדר כחומר ממכר. עם זאת, עקב השפעותיו השונות והרצויות על משתמשי קטמין הסיכון לפיתוח תלות, סבילות והתמכרות  הוא גבוה מאד. התמכרות לקטמין, בדומה לכל התמכרות אחרת, הינה מצב קשה ומורכב המשליך על כל תחומי החיים השונים ודורש טיפול מקצועי במטרה להשיג הפסקה מוחלטת מצריכת הסם, ניקיון וגמילה. עם זאת, בשונה מסמים רבים אחרים ומוכרים, מאחר וקטמין במקור הוא חומר רפואי המיוצר באופן מפוקח ומבוקר, זיהוי ואפיון התמכרות קשה יותר ומצריך ערנות ומודעות גבוהים מאד.

*מהם סימני התמכרות?

  • בעיות שינה
  • קשיים בריכוז והתמקדות
  • עייפות וישנוניות מתמשכת
  • קשיים בקואורדינציה
  • רגישות מופחתת לכאב
  • בריחת שתן
  • אדמומיות בעור
  • ירידה במוטיבציה
  • ירידה כללית בתפקוד
  • סבילות לקטמין (צורך בהגברה עקבית של המינון להשגת ההשפעה הרצויה)
  • תסמונת גמילה (סימפטומים גופנים ונפשיים בעת הפסקת השימוש)

במידה ואתה צורך קטמין ומתמודד עם חלק מהתופעות הללו יתכן כי הינך בתהליך התמכרות לקטמין. התמכרות לקטמין פוגעת בכל תחומי החיים וככל שאינה מטופלת כך היא מחמירה והופכת קשה לטיפול. אחד המענים המומלצים לטיפול הוא מרכז גמילה מקטמין.

*מרכז גמילה מקטמין- להיגמל בצורה בטוחה ויעילה

אחד הקשיים המרכזים העומדים בפני מכורים לקטמין בבואם להיגמל הוא ההתמודדות עם תסמונת גמילה והתשוקה לקטמין.  לרוב, הפסקת צריכת קטמין מלווה בקשת רחבה של סימפטומים גופניים ונפשיים המקשים מאד על האדם להתמיד בהפסקת השימוש ומעלים את הסיכון לנפילה וחזרה לשימוש. בנוסף, הפסקת השימוש בקטמין היא בדרך כלל השלב הראשון בדרך לגמילה אשר לאחריו יש צורך בהמשך עבודה טיפולית למניעת חזרה לשימוש.

מרכז גמילה מקטמין מספק את כל המעטפת הטיפולית והמקצועית הנדרשת בתהליך הגמילה. תהליך הגמילה מקטמין מורכב הן מהפסקת הצריכה שלב הדורש פיקוח וליווי רפואי והן מתהליך טיפולי במטרה לשמר את הניקיון ולבנות דרכי התמודדות עם הנטייה להתמכרות בשגרה.

במרכז גמילה מסמים ישנו צוות רב מומחים רב מקצועי לטיפול בהתמכרויות המורכב מאנשי מקצוע בתחומי הרפואה, סיעוד וטיפול נפשי. צוות המרכז ערוך לספק מענה פרטני וקבוצתי ולצעוד יד ביד עם האדם בתהליך הגמילה המורכב עד להשגת ניקיון וגמילה. משך השהות במרכז ותוכנית הגמילה משתנה מאדם לאדם בהתאם למצב ההתמכרות שלו. תוכנית הגמילה הינה אינדיבידואלית בהתאם לתהליך ההערכה. תוכנית הגמילה מציבה מטרות ויעדים ברי השגה, מדייקת את גורמי התמיכה הנדרשים ומשרטטת את מפת הדרכים להשגת ניקיון גופני וגמילה מההתמכרות.

לסיכום

השימוש בקטמין, כמו סמים נוספים, נמצא בעליה כבר כמה שנים ויחד עם כך אחוז המכורים לקטמין. שימוש ממושך בקטמין עלול לגרום למגוון בעיות בריאותיות קשות מאד ונזקים חמורים. עקב פוטנציאל הסבילות בקטמין, הפסקת השימוש והצריכה באופן עצמאי הינה קשה מאד ולרוב מסתיימת בנפילה וחזרה לשימוש. לכן, ההמלצה המקצועית הגורפת היא לעשות תהליך זה במרכז גמילה מקצועי ובליווי ופיקוח מקצועי כדי לעקוב אחר התהליך ולהקל ככל הניתן.

במרכז גמילה שבטיא טיפלנו במכורים רבים. אנו יודעים כמה התהליך מורכב, קשה ומתיש. אנחנו גם יודעים שלמרות כל זאת, גמילה היא אפשרית. תמיד.

פנה אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ, תמיכה והכוונה. גם אתה יכול להיגמל.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
איך נגמלים?

השאלה איך נגמלים מעסיקה מיליוני איש סביב העולם המתמודדים עם...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך נגמלים מסמים?

עבור כל מי שמכור לסמים או שאחד מיקיריו מכור ,...

קראו עוד >
post-thumbnail
האם אני צריך גמילה מקטמין?

אנשים רבים הצורכים קטמין מתקשים להודות כי הינם מכורים. האם...

קראו עוד >

מרכז גמילה מקטמין- תמיד אפשר להיגמל

כמו חומרים רבים, גם הקטמין יוצר ופותח עבור מטרות רפואיות ושנים רבות היה רק בשימוש למטרות רפואיות. וכמו סמים רבים נפוצים, לאחר שתכונות ההרגעה והטשטוש שלו נודעו, הוא הפך לסם למטרות פנאי ובילוי. והיום? היום הוא סם נפוץ שהשימוש בו נמצא בעליה ובהתאם לכך שיעור המכורים אליו. מציאות זו יוצרת מצב בו הידע לגבי דרכי התמודדות ומענים טיפוליים כולל מרכז גמילה מקטמין צריכים להיות נגישים וידועים. התמודדות עם התמכרות הינה התמודדות מורכבת ומאתגרת שכן היא משליכה על כל תחומי החיים ולרוב מחייבת פניה לסיוע מקצועי. מרכז גמילה מקטמין הינו מרכז טיפול וגמילה עבור אנשים המעוניינים להפסיק את השימוש בקטמין, להשיג גמילה מההתמכרות ולהחזיר את השליטה לחיים. המרכז מציע תוכנית גמילה בהתאם לשיטות טיפול החדשניות והמעודכנות  וכל זה בליווי צמוד של אנשי מקצוע מומחים לטיפול בהתמכרויות. מניסיון רב, למרות הקושי הרגשי הטמון לעיתים בפנייה לעזרה מקצועית, הנתונים מראים כי לגמילה בליווי מקצועי שיעורי הצלחה גבוהים.