מרכז גמילה באזור שלי

מרכז גמילה באזור שלי

מרכז גמילה קרוב אליי

אני זקוק למסגרת מרכז גמילה באזור שלי, היכן אתם ממוקמים?. שאלה זו, בניסוחים שונים, עולה אין ספור פעמים בשיחות בירור וייעוץ.  ההחלטה לפנות לטיפול וסיוע מקצועי , הינה אבן דרך במסע של אדם לריפוי, החלמה וגמילה מהתמכרות. תהליך גמילה מכל סוג של התמכרות הוא אחד התהליכים המשמעותיים ביותר שאדם עובר בחייו. כמו החלטות חשובות רבות בחיים, ישנם שיקולים רבים הנלקחים בחשבון בעת בחירה במוסד גמילה כזה או אחר.

מרכז גמילה באזור שלי?!

בחירת מרכז גמילה איכותי דורשת תהליך למידה, ידע והבנה. פעמים רבות, אנשים המחפשים מסגרת גמילה, אינם יודעים איך וכיצד לחפש או מהם השיקולים בבחירת מסגרת. פעמים רבות סוגיה מרכזית בבחירת מסגרת גמילה היא עניין המיקום הגאוגרפי של המסגרת. לרוב, אנשים נוטים לחפש מסגרות גמילה באזורים מוכרים או מרכזיים. אך, בשיחות בירור והתייעצות, כאשר הם מתייעצים שוב ושוטחים את השיקולים השונים, ההעדפה הזו, מתחילה להתערער.

האם יש עדיפות למרכז גמילה באזור שלי?!

בקצרה, התשובה היא לא. אין עדיפות לכך שמרכז הגמילה יהיה קרוב למקום המגורים שלך. כן, למרות שבדרך כלל אנו נוטים לחפש את המוכר והקרוב, דווקא הפעם ייתכן ומרכז גמילה מרוחק, יהיה נכון יותר. אנשים רבים בבחירות רבות בחייהם נוטים להעדיף את השירותים הקרובים והנגישים. בעוד שפעמים רבות זוהי העדפה נכונה ויעילה, ישנם בחירות שונות שמצריכות הבנה ותיעדוף אחר של המיקום. תהליך גמילה הינו תהליך אינטנסיבי הדורש משאבים פיזיים ונפשיים. לכן, לעיתים, עבור אנשים שונים ובנסיבות שונות, מרכז גמילה מרוחק מהסביבה המוכרת, עשוי להיות מתאים יותר.

להתרחק מהפיתוי – לכל אדם מעגלים שונים בחייו. משפחה, חברים, לימודים, מקום עבודה, אלו הם דוגמאות למעגלים שונים. עבור אנשים המתמודדים עם התמכרות לסמים או אלכוהול, יתכן כי חלק ממעגלים אלו מהווים סביבות בהם הפיתוי לצרוך את הסם גבוה יותר. הפיתוי לשימוש בסם יכול להיות קשור ללחצים חברתיים שונים או לסביבה עם רמת לחץ גבוהה מאד. הגורמים לשימוש בחומרים ממכרים הינם ייחודים ושונים אצל כל אדם. במידה וישנו מעגל בחייך בו הפיתוי לסם גבוה, בדרך כלל התרחקות פיזית מסביבה זו תסייע לך לצלוח את תהליך הגמילה.

להתקרב לכוחות וליכולות-  גמילה מהתמכרות לא מסתכמת בהפסקת השימוש בחומר הממכר. גמילה מהתמכרות היא עבודה נפשית, תהליכית וטיפולית. בתהליך זה האדם לומד את המנגנונים הנפשיים הפועלים בבסיס ההתמכרות ומזינים אותה ובונה אסטרטגיות התמודדות יעילות ומיטיבות. מדובר בתהליך אינטנסיבי שעשוי להיות מאתגר וקשה. מכורים רבים מתארים צורך במעין התכנסות פנימה לצורך התמקדות בתהליך הגמילה. כאשר מנמיכים את רעשי הרקע, קולות הסביבה, אז ישנה האפשרות לראות ביתר צלילות ובהירות את המשאבים, הכוחות והיכולות.

לעיתים, הסביבה המרוחקת והשונה, יכולה להיות דף לבן חדש ונקי. ההתרחקות מהסביבה המוכרת עשויה להיות ההזדמנות להתבוננות כנה ואותנטית על עצמך והחיים אותם אתה מעוניין לחיות. ודווקא היכרות עם סביבה חדשה במהלך תהליך הטיפול יכולה לפתוח פתח לסביבה חדשה ובריאה גם ליום שאחרי.

אז לא לחפש מרכז גמילה באזור שלי?!

תלוי. אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. במאמר זה אנו מאירים את היתרונות הגלומים במרכז גמילה מרוחק מאזור המגורים. בעת חיפוש מרכז גמילה חשוב להיות במודעות למכלול המשמעויות של מיקום מרכז הגמילה וליתרונות הרבים שיש להתרחקות מאזור המגורים בתהליך הגמילה.

מתלבטת לגבי מרכז גמילה המרוחק מביתך? אלו הם השאלות שעלייך לשאול את עצמך:

– מה סוג השהות שמצפה לי, האם זהו מרכז גמילה עם שהות מלאה?

-האם הרצון שלי להישאר קרוב מגיע ממקום בריא ונכון?

-אלו יתרונות וחסרונות ישנם במרחק מאזור המגורים שלי?

התשובות לשאלות אלו יסייעו להבין בצורה בהירה את משמעות המרחק עבורך ובהתאם לכך לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך.

לסיכום

הבחירה במרכז גמילה היא אחת הבחירות החשובות שתעשי בחייך. לפני בחירה בכל מרכז גמילה או תכנית גמילה כלשהי חשוב להבין את ההיבטים השונים ולקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך. אין מענה אחד נכון עבור כולם, יש את המענה הנכון ביותר עבורך.

בעוד שעבור אדם אחד מרכז גמילה קרוב לבית יעניק תחושת בטחון, עבור אחר הקרבה עשויה להציף שוב ושוב מתחים משפחתיים. יתכן כי ישנה מחויבות המאלצת אותך להישאר באזור גאוגרפי מסוים ויתכן כי תביני שאת זקוקה לסידור מסוים כדי לאפשר לעצמך את הזמן והמרחב לשנות את חייך ולחזור למסלול.

לעיתים המרחק עלול להרגיש כחיסרון אך פעמים רבות מהווה דווקא יתרון.

לקבלת ייעוץ והכוונה מוזמנת לפנות אלינו, לצוות המומחים של מרכז גמילה שבטיא.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מכדורי שינה - סוף סוף תוכלו לישון טוב

מרבית האנשים הנוטלים כדורי שינה לא מעלים בדעתם כי ניתן...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה איכותי

בין אם את רק מהרהרת על גמילה ובין אם את...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה מדוסה 2CB

עבור מכורים לדוסה הדרך להשגת גמילה ארוכת טווח הוא מרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה בדרום

מרכז גמילה בדרום שבטיא ישנם מרכזי גמילה פרושים לכל אורך הארץ,...

קראו עוד >

מרכז גמילה באזור שלי? לא תמיד הבחירה הנכונה עבורך

מרכז גמילה באזור שלי? מרכז גמילה רצוי אבל מרוחק? אני חייב להישאר קרוב למשפחה, האם יש מרכז גמילה באזור שלי?. שאלות אלו ועוד רבות אחרות הינם השאלות שבאופן קבוע אנו נשאלים. אחד הסוגיות שעולה כמעט תמיד בתהליכי בירור וחיפוש מרכז גמילה, הוא עניין המיקום. באופן מפתיע (או לא) אחת השאלות הראשונות שאנו, כמרכז גמילה, נשאלים היא האם יש מרכז גמילה באזור שלי מתוך מחשבה שנכון ללכת למקום קרוב. ואז, במרבית השיחות, כשאנו פורשים לפני האדם את מגוון השיקולים שצריכים להילקח בחשבון, מתחילה שוב ההתלבטות מחדש.

וכמו שאלות רבות אחרות שאנו נשאלים, גם כאן אין לנו תשובה חד משמעית. למיקום מרכז הגמילה ישנה משמעות עבור האדם. בתהליך החיפוש אחר מענה ומסגרת גמילה חשוב ללמוד ולהבין את ההיבטים השונים של המיקום. הבנה בהירה של סוגיית המיקום תסייע בידך לבחור את המענה הנכון והמדויק עבורך. אז, האם לבחור מרכז גמילה באזור שלי? ממש לא בהכרח.