מכון גמילה שבטיא – מסר סיום גדי

מכון גמילה שבטיא – מסר סיום גדי

מסע ההחלמה שלי: איך ניצחתי את ההתמכרות

הזכייה המיוחלת

שנים של ניסיונות, אכזבות, כישלונות, של תסכול וסוף סוף הרגע המיוחל הגיע, מכבי חיפה זכתה באליפות 😊. עכשיו אני אספר קצת על הזכייה האישית שלי מול ההתמכרות כאן במכון גמילה שבטיא, אליפות בעונה אחת מתוך הרבה עונות במהלך חיי שאצטרך להתאמן ולעבוד קשה בשביל לזכות בעוד כאלה. אני יודע שיהיו משחקים קלים יותר וקשים יותר אך המטרה היא להמשיך לתרגל, ללמוד שיטות אימון נוספות, אסטרטגיות משחק מגוונות, להשתמש בידע שיש למאמנים אחרים, לקנות שחקני חיזוק, לשמור על אווירה טובה בחדר ההלבשה ולהשיג דרכי פעולה שיעזרו לי להתמודד מול כל קבוצה שהחיים יזמנו לי להתמודד מולה.

תהליך מתמשך של עבודה והתמדה

אני שור מועד וככזה אני צריך תמיד לתחזק את ההחלמה ותהליך הגמילה שלי ולצעוד תמיד קדימה, לעמוד במקום בשביל מכורים, זה ללכת אחורה. המנוע שדוחף ומאיץ החלמה מהתמכרות זה עשיית פעולות. בגדול פעולות זה ההפך ממה שהאוטומט שלך אומר לך לעשות, זה לצאת מריכוז עצמי. זה קשה זה מעצבן זה לא קל אבל זאת התרופה.

פעולות ראשונות להצלחה

הפעולות הראשונות שאפשר לבצע ולהתחיל לצבור הצלחות נמצאות ממש פה במיקרוקוסמוס שנקרא מכון גמילה שבטיא. אתה קם בבוקר בהשכמה שלא בא לך, כשאתה עייף ורוצה להישאר לישון, אתה תקום גם בחוץ לעבודה כשתרגיש ככה. יש קבוצה בשעה מסוימת, אתה לא מושך זמן, מגיע כמה דקות לפני, בחיים עצמם לפגישות שיהיו לך עם עורך דין או בגן של הילד אתה גם לא תאחר. אין לך כוח להיכנס בכלל לקבוצה, לא רוצה לשמוע חפירות של אחרים, אין לך אנרגיה לדבר על עצמך ואתה עושה את בכל זאת, גם כשתצטרך ללכת לאספת הורים בבית ספר או להיות בישיבה בעבודה אתה תצליח להיות נוכח ולעשות את זה. כשאתה מתרגל להגיד בצורה נכונה לחבר פה שמשהו שהוא עושה מפריע או פוגע בך, אתה תדע לעשות את אותו הדבר עם שכן או עם הבוס וכך הלאה.

התחושה של עשיית פעולות

אפשר להקביל את הפעולות לבנאדם שצמא. הוא יכול לצעוק אני רוצה מים במשך שעות, אפשר יהיה לאיית לו איך כותבים מים, להסביר לו על המבנה המולקולרי של המים אבל עד שהוא פשוט לא ישתה הוא לא יצליח להרוות את צימאונו.

ההגעה למכון גמילה שבטיא

למכון גמילה שבטיא הגעתי בחסדיו ואהבתו של השם יתברך. נכנסתי שבור, מותש, אבוד, ריק, עם נשמה פצועה ושרוטה וגוף בתת משקל, הייתי חי מת. כל החיים ענן אפור ריחף מעליי וליווה אותי, כל שמחה נמהלה בעצב, מחשבות שלא היו מפסיקות לרוץ לי בראש גרמו ל”רעש” גדול ולתחושת חוסר נוחות תמידית. גם ברגעים המעטים כשהכול היה נראה בסדר בחיים מיד היו קופצות מחשבות של מה עלול להשתבש עכשיו. ככה אני מכיר את עצמי עוד לפני השימוש בסמים ובתוכו אותן רגשות ומחשבות רק הלכו והתעצמו מיום ליום, מחודש לחודש ומשנה לשנה במשך 16 שנים.

ההתמודדות הראשונה עם השינוי

לא חשבתי או האמנתי שאפשר אחרת, גם כשהגעתי למכון גמילה שבטיא בתקופה הראשונה חשבתי שאולי אצליח להיגמל מסמים ואלכוהול אבל הכובד בנשמה והרעש בראש ילוו אותי עד יומי האחרון. זכור לי רגע, שמטופלת בעבר הגיעה לפה לציון דרך. היא סיפרה איך היא הגיעה, איזה שינוי היא עשתה פה במכון גמילה שבטיא ואיך היא עכשיו. בזמן השאלות שאלתי אותה בפסימיות מוחלטת “אבל איך? מאיפה מביאים את הכוח” היא אמרה משהו בסגנון של “זה קורה וצריך לתת לזה זמן”. אז לא הבנתי אבל היום אני יודע למה היא התכוונה, אני אפילו יכול לדייק קצת יותר את התשובה.

שלושת הכוחות המרכזיים בהחלמה

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא הרצון של המטופל בשינוי, בהחלמה ובניקיון. הרצון הוא אחד הכוחות הכי גדולים שאלוהים נתן לאדם. לא סתם אומרים אין דבר העומד בפני הרצון. דבר שני זה להיפתח ולדבר על הכול, על כל השלדים שבארון, על דברים שנראים לנו מביכים ואפלים. לדבר על מה שאנחנו מתביישים לפעמים אפילו לחשוב עליו. ככל שהרזולוציה בשיתוף תהיה גבוהה יותר תחושת השחרור והשלווה תהיינה גדולות יותר. הדבר השלישי הוא להיות כנה עם הסובבים אותך ויותר מהכול להיות כנה עם עצמך.

החשיבות של תחזוקה יומיומית

את הדברים האלה אני אומר לכם ובאותה נשימה אומר לעצמי כל יום מחדש. כשנמצאים מחוץ לאינקובטור המטפל והעוטף של מכון גמילה שבטיא קל מאוד לשכוח ולכן הפעולות והתחזוקה היומיומית של ההחלמה כל כך חשובות. אנחנו חייבים לזכור שפשוט צריך לשתות את המים.

הערכה לצוות מכון גמילה שבטיא

אתם במקום הנכון בזמן הנכון ובידיים הכי מקצועיות אוהבות ודואגות שמטופל יכול לקבל. נצלו את זה ותפיקו מזה את המיטב, אנחנו זוכים פה במכון גמילה שבטיא בהזדמנות נדירה שמכורים או כל בנאדם באשר הוא יכול היה רק לחלום עליו, לעצור ב”פיט סטופ” (רחבת תיקונים) ולחזור חזרה למרוץ החיים מתוקנים, משודרגים ועם מכל דלק מלא. תודה לשירה וליאור שהקימו מקום כזה, שהעבודה שלהם היא להציל נפשות ולהכניס בהם חיות. התעסקות יומיומית עם אנשים כמונו היא לא דבר קל בלשון המעטה ואפשר לעשותה רק אם יש לך את המרכיב המיוחד הזה בנשמה שיש לכם.

הערכה אישית לחברי הצוות

תודה לך שירה על החיוך, על האופטימיות המדבקת, החיבוקים והאהבה שהענקת בלי סוף. תודה לליאור שהייתי מהופנט בכל פעם ששמעתי אותך מדבר, ניסיתי לקחת כמה שיותר מהידע וניסיון החיים שלך, חיזקת אותי גם בעבודת השם. קארן האושיה, במעמד זה את הופכת להיות העוסית המיתולוגית שלי. איזה מקצועיות, חדות, יכולות הבחנה וניתוח פנומנליות. ראית אותי הבנת אותי וגרמת לי לראות ולהבין את עצמי. הייתי אצל מטפל או שניים במהלך חיי אבל באחת כמוך לא יצא לי להיתקל. בנוסף יש לך חוש הומור שנון ויכולות ווקאליות נדירות. אני אוהב אותך, תודה על הכול. תודה לשרון המטפלת, שהכירה לי חלק בעצמי שבכלל לא הייתי מודע אליו, חלק חשוב שמשלים את פאזל ההחלמה. תודה למיקי, ד”ר ללב, בולדוזר של החלמה, על הניסיון והידע שהוא העביר לי, על העצות והתובנות, על הבדיחות והאווירה הטובה. על המופע סטנדאפ באותו יום שישי בהתחלה שלי שכמעט הקאתי מרוב צחוק והבנתי שאפשר לצחוק גם בלי סמים ואלכוהול. תודה לשובי הסופר מקצועי שהאנ איי זורם לו בוורידים. על הרצינות בקבוצות ובהתנהלות השוטפת. על התובנות, על זה שהרגשתי איתך הכי בנוח לדבר על כל השלדים שבארון. תודה לארתור על השיקופים והתמיכה, עזרת לי לראות דברים ונתת לי חומר לעבוד עליו. תודה ליהון שאומנם לא יצא לנו להיות הרבה יחד אבל בזמן הקצר שכן היה זכיתי להכיר מדריך רציני בעל ידע גדול בהחלמה שלא מתרגש מדרמות שאנחנו לפעמים מפיקים. אני בטוח שתוכלו לשאוב ממנו הרבה. תודה ענקית לכם חברים לדרך, אחים לנשק הניקיון, בלעדיכם זה לא היה קורה ולא הייתי יושב פה. הקבוצה זה הכוח, תודה על הכנות על הפתיחות, על העזרה, על זה שאתם אמיתיים בלי מסכות ועם הלב מונח על השולחן. תודה על הצחוקים והאווירה הטובה. על הרגעים הטובים והמוטבים. אוהב אותכם על מלא ואזכור אותכם תמיד.

הערכה אישית למשפחה

התודה הכי גדולה מגיעה לאשתי האחת והיחידה היקרה לי מכל, זיווג בראשית שלי, הנשמה התאומה שלי האהבה הכי גדולה שלי, החברה הכי טובה שלי למסע החיים, האמא הכי טובה שיכלתי לקבל לילדים שלי. סליחה שהיית צריכה לשקר בשביל לחפות עליי, סליחה שהיית צריכה לכבות שרפות שהצתתי, סליחה על מצבי הרוח המשתנים, סליחה על האי ודאות, תודה שסבלת אותי כל השנים ולא ויתרת עליי, אפשרת לי על חשבון הדם שלך להגיע הכי נמוך שאפשר ושרק משם אוכל באמת לשנות ולתקן. תודה שגידלת את הילדים כשהייתי נוכח נפקד. תודה שלמרות הכול לא הפסקת להאמין בי. אני אוהב אותך ברמה שכל מילה שאומר רק תיגרע מההרגשה האמיתית. רבות בנות עשו חייל ואת עלית על כולן.

התודה הגדולה ביותר

אסירות התודה האחרונה והחשובה ביותר היא לבורא עולם מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא. אבא אני אוהב אותך!

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
23 לאפריל "רק להיום" – מחשבות מתוך מרכז גמילה שבטיא

"אלוהים כפי הבנתנו" "רבים מאתנו מבינים את אלוהים פשוט כאותו כוח...

קראו עוד >
post-thumbnail
אברם- מסר סיום במרכז גמילה שבטיא

קוראים לי אברם ואני מכור, נקי רק להיום 152 ימים. אני...

קראו עוד >
post-thumbnail
אדם קרני, מדריך החלמה בשבטיא

סטודנט להנדסה באוניברסיטת בן גוריון. שהיתי כמטופל מס חודשים במרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
אהוד – מסר סיום מרכז גמילה שבטיא

סיפור הגמילה של אהוד קוראים לי אהוד ואני מכור, הגעתי למרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
איבוגה

איבוגה הוא שמו של שיח הגדל במהלך כל השנה ביערות...

קראו עוד >
post-thumbnail
איוואסקה

בטח יצא לך לשמוע סיפורים על אנשים שנסעו ליעדים נידחים...

קראו עוד >