טיפול במכורים – רק במרכז גמילה מוכר

טיפול במכורים – רק במרכז גמילה מוכר

המסע להחלמה: גמילה והתמודדות עם התמכרויות במרכז גמילה “שבטיא”

התמכרות לחומרים כמו אלכוהול, סמים והימורים מצריכה טיפול מקצועי ומקיף כדי להחזיר את השליטה לחיים. אנשים המתמודדים עם התמכרויות זקוקים לעזרה ממומחים המכירים את התחום לעומקו. מרכז הגמילה “שבטיא” מספק את התמיכה הנדרשת להתמודדות עם ההתמכרות, תוך בניית תכנית טיפולית מותאמת אישית לכל מטופל.

צוות מקצועי וטיפול איכותי

במרכז “שבטיא”, התהליך מתחיל בהכנת תוכנית טיפול מותאמת אישית, המבוססת על מצב המטופל, צרכיו הייחודיים ואישיותו. הצוות המקצועי כולל מומחים בתחומים שונים. הצוות עובד בתיאום ושיתוף פעולה מלא אשר מתואם ומסונכרן על ידי מנהל התוכנית אשר מפקח על כל שלבי הטיפול וכדי להבטיח טיפול מיטבי בכל מטופל ומטופל.

הפסקת השימוש, איזון והסתגלות

השלב הראשון בתהליך הגמילה זהו שלב של איזון והסתגלות למרחב של מרכז הגמילה ויצירת מרחב טיפולי בטוח. זהו שלב מאתגר מאוד מבחינה נפשית וגופנית, שכן המטופל עלול לחוות תופעות שונות, נפשיות וגופניות. בשלב זה המטופל אינו יותא כלל ממרכז הגמילה אלא בליווי של אנשי צוות לצורך פעילויות המרכז בלבד.

טיפול מעמיק בטראומה וגורמי ההתמכרות

השלב הבא בתהליך הגמילה הוא הטיפול בשורש ההתמכרות. בשלב זה המטופל מעמיק בשיחות האישיות עם המטפלים המנוסים של המרכז ומעבד בעזרתם את שורשי ההתמכרות שלו  כל זאת כשהו ממשיך להשתתף בקבוצות הטיפול השונות, שם הוא מקבל כלים להתמודד עם הגורמים שהובילו להתמכרות. בנוסף, המטופל מעמיק את העבודה שלו על כישורים לניהול לחצים וטיפוח יכולות אישיות להתמודדות. בשלב הזה המטופל מתחיל לצאת בסופי שבוע לביתו. ומתחילה עבודה מדורגת על האתגרים שעולים מתוך הביקורים הללו.

הכנה לחיים לאחר הגמילה

לאחר עבודת העומק וההתמודדות עם האתגרים הנפשיים, מגיע שלב ההכנה לחיים החדשים ליום שאחרי מרכז הגמילה. בשלב זה, המטופל מקבל כלים מעשיים לניהול חיים בריאים ונורמטיביים. הוא משתתף בסדנאות המיועדות לפיתוח כישורי חיים, חזרה לשוק העבודה והשתלבות מחדש במשפחה ובחברה. תהליך זה מסייע להפחית את הסיכון לחזרה לשימוש בחומרים ממכרים ומכין את המטופל לשגרה בריאה ופעילה. בשלב הזה המטופל יצא מעבר לסופי השבוע גם לצורך תחילת לימודים או עבודה וכדומה.

חשיבות מרחב הטיפול במרכז גמילה

העובדה שמכור עובר תהליך בתוך מרחב שבו הוא נמצא האינטרקציה מתמדת עם קבוצת השווים בדמות מכורים כמוהו אשר נמצאים בשלבים שונים של התהליך תורמת בצורה דרמטית לתהליך הגמילה. כמו כן, העובדה שאין למטופל לאן “לברוח” ומאלצת אותו להיחשף בפני עצמו, החברים לקבוצה והמטפלים בכל המופעים השונים של אישיותו גם לה תרומה עצומה לטיפול. בנוסף מרכז גמילה שבטיא נמצא במבנה עותמני משוחזר ויפה מאוד וכל האווירה הכללית היא אווירה משפחתית חמה ואוהבת. כל הדברים הללו תורמים רבות לתהליך בגמילה והצלחתו.

מערבות משפחתית

מעורבות המשפחה היא חלק בלתי נפרד מתהליך הגמילה. המשפחה מספקת למטופל תמיכה רגשית ונפשית חשובה, ועוזרת לו להרגיש שאינו לבד במאבק. כמו כן המשפחה היא הסביבה הטבעית שבה צמחה ההתמכרות ובה גם תצמח ההחלמה. הצוות המרכז מספק ליווי ותמיכה גם לבני המשפחה, ומדריך אותם כיצד להתמודד עם האתגרים הכרוכים בתהליך הגמילה וההחלמה.

המשך התמיכה לאחר סיום התוכנית

במרכז “שבטיא” מבינים את החשיבות של תמיכה מתמשכת. המרכז מפעיל תוכנית ליווי לבוגרים. תוכנית שמטרתה לגשר בין השהות במרכז הגמילה לבין חיים עצמאיים באופן מוחלט. התוכנית מאפשרת מעבר הדרגתי שמבטיח את שימור הניקיון ומחזק את יציבות ההחלמה.

סיכום

מרכז הגמילה “שבטיא” מציע מסגרת כוללת ומקיפה לטיפול בהתמכרויות, מסגרת המותאמת לצרכים הייחודיים של כל מטופל. הצוות המקצועי, הסביבה התומכת והתוכניות המותאמות אישית מסייעים למטופלים להשיג תוצאות חיוביות ולשמר אותן. המרכז מעניק תמיכה רחבה ומתמשכת, המבטיחה שמירה וטיפוח של תהליך ההחלמה. כל מטופל מקבל את הכלים והמשאבים הנדרשים להחלמה ולהתחלה חדשה, והזדמנות אמיתית לחיים בריאים ומספקים.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה מסמים: הדרך לחיים מיטיבים

מה זה מרכז גמילה מסמים? מרכז גמילה מסמים הוא מוסד טיפולי...

קראו עוד >
post-thumbnail
רוצים לסיים עם הסמים בחיים שלכם? עם אשפוזית פרטית תסיימו עם ההתמכרות תוך חודש!

הגדרה של "אשפוזית"  היא מרכז טיפול באשפוז המספקת סביבה בטוחה...

קראו עוד >
post-thumbnail
כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת מרכז גמילה

כדאי ללמוד על סוגי מרכזי השיקום הרבים ומה...

קראו עוד >
post-thumbnail
התחילו עכשיו גמילה מאטנט- ותרגישו בתוצאות באופן מיידי!

אדרל הוא שם המותג של התרופה אטנט, וייתכן שהיא נרשמה...

קראו עוד >