היכן ניתן להיגמל מסמים?

היכן ניתן להיגמל מסמים?

גמילה מסמים: מסלול להחלמה

התמכרות לסמים, גם לאלה הנחשבים קלים, היא בעיה קשה שיכולה להפוך לבלתי נשלטת. הסכנות אינן מסתכמות רק בפגיעה בבריאות הגופנית והנפשית של המכור, אלא גם משפיעות על חייו, משפחתו וסביבתו הקרובה. התמכרות לסמים קלים היא התמכרות לכל דבר ותהליך הגמילה וההחלמה מסמים כאלה דומה עד זהה לתהלכי גמילה אחרים. גם לאחר שמתחילים תהליך גמילה, תמיד קיימת סכנה לחזרה לשימוש בסמים. לכן, חשוב להתחיל בגמילה בזמן ולפנות למרכז גמילה מקצועי ואמין המעסיק מומחים בתחום.

תהליך גמילה רב-שלבי

תוכנית הגמילה במרכז גמילה שבטיא היא תהליך מקיף הכולל מספר שלבים ומנוהלת על ידי מומחים בתחום הגמילה וטיפול בהתמכרויות. מנהלת הטיפול משתתפת באופן פעיל בטיפול ומפקחת על צוות המטפלים המגוון והמקצועי. כל חבר בצוות מביא את מומחיותו הייחודית ותורם להצלחת התהליך.

השלב הראשון בתהליך הגמילה הוא הפסקת השימוש בסם, איזון ויצירת מרחב טיפולי בטוח. בשלב זה, המטופל חווה תופעות לוואי שונות כמו חרדות, דיכאונות, הקאות, חוסר שקט נפשי וקשיי שינה והסתגלות. כדי להקל על המטופל, ניתן להעזר בטיפול תרופתי. המעקב הצמוד והטיפול המקצועי מבטיחים שהמטופל יקבל את התמיכה הנדרשת בשלב קריטי זה.

התמדה וטיפול רגשי

לאחר השלב הראשון, מתחיל לב הטיפול, שלב הטיפול בגורמי ההתמכרות. בשלב זה, המטופל עובר טיפולים מעמיקים יותר תוך התייחסות לטראומות ויחסים משפחתיים. הטיפולים כוללים שיחות אישיות עם מטפלים מקצועיים, טיפולים פסיכותרפיים, מדיטציה ועוד… המטרה היא לא רק להיגמל מהסם, אלא גם להתמודד עם הגורמים שהובילו להתמכרות ולבנות כלים להתמודדות עם ההתמודדויות הרגשיות שעלולות לגרום לחזרה לשימוש.

הכנה לחיים נקיים

השלב האחרון בתהליך הגמילה הוא הכנה לחיים חדשים. בשלב זה המטרה היא להכין את המטופל לחזרה לחיים נורמטיביים, לשילוב מחודש ומיטיב במשפחה, בעבודה ובחברה. המטרה היא להקנות למטופל את הכלים והיכולות הנדרשים לניהול חיים בריאים ומספקים ללא צורך בשימוש בסמים.

חשיבות התמיכה המשפחתית

במהלך כל שלבי הגמילה, התמיכה והמעורבות של בני המשפחה והאחרים המשמעותיים של המטופל היא חיונית להצלחת התהליך. מעורבות המשפחה מספקת למטופל את התמיכה הרגשית והנפשית שהוא זקוק לה. בני המשפחה משתתפים בתהליכי הטיפול ומשתלבים בשיחות ובמפגשים טיפוליים, מה שמחזק את תחושת השייכות והבטחון של המטופל.

סביבה רגועה ותומכת

מרכז הגמילה שבטיא ממוקם במבנה מקסים ובאווירה משפחתית חמה ואוהבת המאפשרת למטופלים להתנתק מהלחצים היומיומיים ולהתמקד בתהליך ההחלמה. האופי הייחודי של המרכז תורם לשקט הנפשי של המטופלים ומספק להם את התמיכה הנדרשת להתמודד עם האתגרים שבדרך.

מסגרת תומכת לאחר הגמילה

בשבטיא מבינים את החשיבות של תמיכה מתמשכת גם לאחר סיום תוכנית הגמילה במרכז. המרכז מציע תוכנית ליווי לבוגרים שסיימו את התוכנית במרכז בהצלחה ונמצאו מתאימים. תוכנית הליווי כוללת בין השאר, מפגשים קבוצתיים, ייעוץ אישי וזמינות טלפונית למקרים דחופים, כדי לסייע למטופלים לשמור על הישגיהם ומניעת שימוש חוזר.


מסגרת טיפול מתקדמת

מרכז “שבטיא” מציע מסגרת טיפול מתקדמת שמיועדת לספק למטופלים את הכלים והמשאבים הנדרשים להתמודדות מוצלחת עם גמילה מהתמכרות. התוכנית מותאמת אישית לצרכים הייחודיים של כל מטופל, תוך שילוב של שיטות טיפול מתקדמות ושירותים תומכים. בכך, המטופלים מקבלים סיכוי אמיתי לחיים חדשים ובריאים, ללא תלות בחומרים ממכרים או בהתנהגויות מסוכנות. המרכז מעניק תמיכה רחבה ומתמשכת, המבטיחה שמירה על התקדמות והצלחה בתהליך הגמילה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה מסמים: הדרך לחיים מיטיבים

מה זה מרכז גמילה מסמים? מרכז גמילה מסמים הוא מוסד טיפולי...

קראו עוד >
post-thumbnail
רוצים לסיים עם הסמים בחיים שלכם? עם אשפוזית פרטית תסיימו עם ההתמכרות תוך חודש!

הגדרה של "אשפוזית"  היא מרכז טיפול באשפוז המספקת סביבה בטוחה...

קראו עוד >
post-thumbnail
כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת מרכז גמילה

כדאי ללמוד על סוגי מרכזי השיקום הרבים ומה...

קראו עוד >
post-thumbnail
התחילו עכשיו גמילה מאטנט- ותרגישו בתוצאות באופן מיידי!

אדרל הוא שם המותג של התרופה אטנט, וייתכן שהיא נרשמה...

קראו עוד >