איך כדאי להיגמל מהתמכרויות?

איך כדאי להיגמל מהתמכרויות?

גמילה מכל סוג התמכרות

גמילה מכל סוג של התמכרות היא הכרחית, במיוחד כאשר ההתמכרות מתקדמת ומשפיעה על בריאותו וחייו של המכור. הנזקים אינם רק פיזיים, אלא גם נפשיים, והשפעתם נרחבת – גם על המכור עצמו וגם על בני משפחתו. במצבים רבים, המכור אינו מודע לחומרת מצבו ואינו מסוגל לטפל בעצמו או להחליט לפנות לטיפול. רק בני משפחה מודאגים ומסורים יכולים לעשות זאת עבורו. כדי להבטיח את הצלחת הטיפול, עליהם לפנות למרכז גמילה מוכר בעל ניסיון ומוניטין בתחומו. מרכז גמילה פרטי המעסיק מומחים מיומנים בתחום הוא הכתובת הנכונה ביותר. הידע והניסיון והמשאבים העומדים לטובת המטופלים בו מאפשרים הכנת תוכנית גמילה אישית לכל מטופל, בהתאם למצבו, אישיותו ותכונותיו.

הקושי בגמילה עצמאית מסמים

כל מי שבמשפחתו יש מכור חייב להפנים את העובדה שגמילה עצמאית מסמים היא קשה ביותר. המטרה אינה רק גמילה עכשיו אלא גמילה לצמיתות ומניעת שימוש חוזר, והיא תושג רק באמצעות תוכנית טיפול מעמיקה ומדורגת. התוכנית מנוהלת על ידי צוות המרכז הכולל רופא נרקולוג, אחות מוסמכת, עובדת סוציאלית, מדריכי החלמה ומטפלים נוספים. כל אחד מהצוות תורם מהתמחותו, והעבודה המשותפת יוצרת סינרגיה וכוח טיפולי משמעותי ועוצמתי. מוערבות בני המשפחה בתהליך הטיפול הינה קריטית ומשמעותית מאוד להצלחת התהליך. תהליך הגמילה כולל מספר שלבים: השלב הראשון הוא הפסקת השימוש בסמים, ולאחריו העמקת התהליך אשר נעשית  בכלים שונים ומגוונים, כמו שיחות, קבוצות טיפוליות ועוד. השלב האחרון הוא הכנה לחיים החדשים.

תהליך הגמילה בשבטיא

במרכז הגמילה שבטיא, התהליך מתחיל בהערכה מעמיקה של מצבו של המטופל, הכוללת את כל ההיבטים הרפואיים, הנפשיים והחברתיים שלו. בהתאם להערכה זו, נבנית תוכנית גמילה מותאמת אישית, הכוללת שילוב של טיפולים תרופתיים במידת הצורך, טיפולים פסיכותרפיים והשתלבות בקבוצות הטיפוליות השונות. השלב הראשון בתהליך הגמילה הוא שלב הקריטי של הפסקת השימוש בחומרים הממכרים איזון והשתלבות במרחב הטיפולי. זהו שלב קשה ומאתגר, הדורש פיקוח רפואי צמוד כדי להתמודד עם תסמיני הגמילה הפיזיים והנפשיים. לאחר מכן, השלב השני הוא שלב הטיפול בשורש ההתמכרות, שבו המטופל עובר תהליכים טיפוליים מעמיקים כדי להתמודד עם הגורמים שהובילו אותו להתמכרות מלכתחילה. שלב זה כולל טיפולים פסיכולוגיים אינטנסיביים, טיפול קבוצתי ופרטני, וכן שילוב של טיפולים אלטרנטיביים כמו טיפולי גוף נפש ומדיטציה. השלב האחרון בתהליך הוא ההכנה לחיים החדשים. זהו שלב שבו המטופל מקבל כלים ומיומנויות להתמודד עם פיתויים וטריגרים בחייו החדשים ללא סמים.

הסיכון בהימורים וגמילה מהם

הימורים מסוכנים מאוד בגלל הפגיעות הנרחבות שלהם. המכור להימורים עשוי להגיע למצב קריטי לאחר שיאבד הון רב הנדרש לו למחיה וכלכלה, והפגיעה אינה רק בו עצמו אלא גם בבני משפחתו. גמילה מהימורים נחשבת לקשה במיוחד, משום הזמינות והנוכחות של אפשרויות ההימור תמיד קיימת הסכנה לחזור אליהם גם לאחר זמן. ההימורים מתעצמים לרוב עקב תחושת ריקנות שמתגברת כאשר מנסים להתמודד עם תחושות של תסכול, חרדה, ייאוש וכישלון. במרכז גמילה שבטיא  הממוקם במבנה מקסים ופסטורלי, יודעים להתמודד היטב עם בעיה זו. הטיפול נעשה בין השאר בשיחות פרטניות וקבוצות טיפוליות שמטרתן להעצים את יכולתו של המכור להתמודד עם הבעיה, להעניק לו כלים להתמודדות ולסייע לו למצוא כוחות פנימיים שיחלצו אותו ממצבו. כל זאת נעשה תוך מתן מעטפת תומכת, אוהבת ומכילה.

יתרונות התמיכה המקצועית במכון גמילה שבטיא

במכון גמילה שבטיא, הדגש הוא על מתן תמיכה מקצועית רחבה ומקיפה למטופלים. המומחים במרכז מבינים שהגמילה היא תהליך מורכב ורב-שלבי, ומכינים תוכניות מותאמות אישית לכל מטופל, תוך שילוב של שיטות טיפול מתקדמות ושירותים תומכים. התמיכה מתחילה מהיום הראשון של הגמילה וממשיכה גם לאחר סיום התוכנית במרכז הגמילה, באמצעות מפגשים קבוצתיים, ייעוץ אישי וזמינות טלפונית למקרים דחופים. הסביבה הפסטורלית של המרכז מאפשרת למטופלים להתמקד בתהליך ההחלמה בצורה מיטבית.


גישת הטיפול המתקדמת במרכז גמילה שבטיא נועדה לספק למטופלים את הכלים והמשאבים הנדרשים להתמודדות מוצלחת עם ההתמכרות. בכך, הם מקבלים סיכוי אמיתי לחיים חדשים ובריאים, ללא תלות בחומרים ממכרים או בהתנהגויות מסוכנות. המרכז שלנו מעניק תמיכה רחבה ומתמשכת למטופלים, תוך התאמה אישית של התוכנית לצרכים הייחודיים של כל אחד ואחת מהם.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה מסמים: הדרך לחיים מיטיבים

מה זה מרכז גמילה מסמים? מרכז גמילה מסמים הוא מוסד טיפולי...

קראו עוד >
post-thumbnail
רוצים לסיים עם הסמים בחיים שלכם? עם אשפוזית פרטית תסיימו עם ההתמכרות תוך חודש!

הגדרה של "אשפוזית"  היא מרכז טיפול באשפוז המספקת סביבה בטוחה...

קראו עוד >
post-thumbnail
כל מה שאתם צריכים לדעת על בחירת מרכז גמילה

כדאי ללמוד על סוגי מרכזי השיקום הרבים ומה...

קראו עוד >
post-thumbnail
התחילו עכשיו גמילה מאטנט- ותרגישו בתוצאות באופן מיידי!

אדרל הוא שם המותג של התרופה אטנט, וייתכן שהיא נרשמה...

קראו עוד >