מרכז מקצועי ומשפחתי לטיפול בהתמכרויות

מרכז מקצועי ומשפחתי לטיפול בהתמכרויות

אם גם אתה שואל את עצמך מה זה בדיוק מרכז לטיפול בהתמכרויות, המאמר הזה מיועד עבורך.  מרכז לטיפול בהתמכרויות הוא בעצם בית שמאגד בתוכו את כל מה שצריך כדי להיגמל, – אנשי מקצוע, קבוצות תמיכה, סביבה פיזית נעימה ותומכת. מטרת המרכז היא לאפשר תהליכי גמילה בליווי של אנשי מקצוע ובסביבה תומכת ומכילה. תהליך הגמילה הוא תהליך מורכב הדורש התייחסות להיבטים שונים של ההתמכרות ולכן מומלץ לעשות תהליך זה בליווי וסיוע מקצועי. מאמר זה יספק לך את כל המידע הדרוש לצורך קבלת החלטה נכונה.

מרכז לטיפול בהתמכרויות – כל מה שצריך לדעת

מתי כדאי לפנות? אם אתה מתלבט לגבי ההתמכרות שלך, הנה מספר סימנים שיסייעו לך להבין האם כדאי לפנות לסיוע מקצועי של מרכז גמילה. התמכרות למעשה הופכת להתמכרות כאשר היא מתחילה לפגוע בתחומים שונים בחיים, עבודה, לימודים, מערכות יחסים ובריאות פיזית ונפשית.

הנה שאלות שיכולות לסייע לך להבין האם ועד כמה ההתמכרות פוגעת בך ומה ההתמכרות לוקחת ממך? חשוב, האם אני נמנע מפעילויות שבעבר הייתי נהנה מהם? האם אני כל הזמן חושב על הפעם הבאה שאוכל להשתמש שוב?

שתיית אלכוהול או שימוש בסמים וחומרים משני תודעה כדרך לריפוי עצמי יכול לרמז על מצבים נפשיים כמו דיכאון, חרדה, פוסט טראומה ועוד. במצבים כאלו ההתמכרות היא בעצם סימפטום של בעיה אחרת. במרכז לטיפול בהתמכרות ישנו צוות מקצועי שיוכל לאבחן את השימוש שלך ומצבך ולבחון האם יתכן שישנה הפרעה נפשית כלשהי ברקע ובמידת הצורך לטפל בבעיית השורש באמצעים הנדרשים.

אם אתה מתלבט לגבי מצבך, אתה מוזמן לפנות אלינו בכל עת לצורך התייעצות דיסקרטית ולא מחייבת.

מה הדבר הראשון  שעושים בתהליך גמילה? השלב הראשון בתהליך גמילה הוא הערכה. שלב זה ייעשה על ידי איש מקצוע ומטרתו להעריך את מצבו של האדם ובהתאם לכך להציב מטרות מותאמות ולבנות תהליך גמילה. במהלך שלב זה תישאל שאלות שונות לגבי ההתמכרות, סיפור חייך ועוד. מידע זה יאפשר לך ולצוות לבנות תוכנית גמילה מותאמת עבורך.

איך נגמלים? תהליך גמילה בנוי משני היבטים עיקריים, הפסקת השימוש בסם ושימור השינוי.

הפסקת השימוש בסם – מטרת תהליך זה הוא להפסיק את אספקת החומר לגוף לאחר  שהגוף התרגל לכך. שלב זה עשוי להיות קשה ומעייף. עם זאת, זהו שלב חשוב של התחזקות פיזית ונפשית לקראת השלב הבא בגמילה, עבודה טיפולית לשימור השינוי.

הפסקה פתאומית של חומר אליו הגוף פיתח תלות, עלול להוביל לסימפטומים של תסמונת גמילה. במקרים רבים, ניתן לתת טיפול תרופתי כדי להקל על סימפטומים אלו.

  • טיפול – ישנם מספר שיטות לטיפול בהתמכרויות. בחירת שיטת הטיפול תעשה בהתאם לצרכים של האדם ויכולותיו.
  • טיפול פרטני – מדובר במפגשים טיפוליים פרטניים אחד על אחד עם איש מקצוע. מפגשים אלו מטרתם לספק מרחב בו האדם יכול להתבונן פנימה, על עצמו וההתמכרות שלו. מפגשים אלו משמעותיים כדי להשיג גמילה וריפוי. יחד עם איש המקצוע תוכל לזהות טריגרים ולבנות מחדש דרכי התמודדות בריאות ומיטיבות.

מחקרים מראים כי שיטות הטיפול היעילות ביותר להתמכרויות הן שיטות טיפול קוגניטיביות.

  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול זה מסייע בהבנת תפיסות היסוד והאמונות העומדות בבסיס ההתמכרות. בנוסף, שיטת טיפול זה עוסקת בבניית דרכי התמודדות אפקטיביות.
  • הריאיון המוטיבציוני – זוהי שיטת טיפול השמה במרכז את האמביוולנטיות של האדם כלפי שינוי, גמילה. אנשים רבים חשים באופן טבעי חששות לפני שינוי. שיטת טיפול זו נותנת מקום לחששות אלו, מסייעת להבהיר אותם ולמצוא את המוטיבציה הפנימית לשינוי.
  • טיפול קבוצתי – טיפול קבוצתי הוא אחד מהכלים המשמעותיים אותו מרכז גמילה מציע. בטיפול קבוצתי משתתפים כולם ושם ניתן לדבר על תהליך הגמילה, הקשיים, ההצלחות וכל הסוגיות שאותם רוצים המשתתפים להעלות. ישנו איש מקצוע המנחה את הקבוצה ומסייע בעיבוד התכנים שעולים. המרחב הקבוצתי הוא מרחב חשוב בו לפגוש את קבוצת השווים ולקבל ולספק תמיכה.

מחקרים מצאו קשר בין השתתפות בקבוצות טיפוליות לתוצאות חיוביות מתהליך גמילה ושקשור בתמיכה החברתית אותן הן מספקות. משתתפי הקבוצה יכולים לחלוק את חוויותיהם, להקשיב לסיפורים דומים של אחרים, ליצור קשרים ולקבל תמיכה.

איך נראה היום שאחרי? אנשים רבים שואלים, ובצדק, מה עושים יום אחרי שתוכנית הגמילה מסתיימת? זו שאלה חשובה שכן החזרה לבית ולקהילה עשויה להיות מורכבת ובתוכנית הגמילה צריך להתייחס גם לשלב זה. לקראת סיום תהליך הגמילה האדם יחד עם הצוות המקצועי יבנה תוכנית המשך בהתאם להתקדמות עד כה בתהליך ולמצב האדם. לתכנון תוכנית המשך חשיבות רבה שכן היא מסייעת להפחית באופן ניכר את הסיכוי לנפילה. תוכנית המשך תכלול התייחסות לתמיכה חברתית ורפואית ובמידת הצורך, המשך טיפול פרטני והשתתפות בקבוצות תמיכה גם לאחר סיום תוכנית הגמילה.

לסיכום

אם אתה מתמודד עם התמכרות, חשוב ביותר שתקבל סיוע מקצועי. זה טבעי להרגיש חשש או רתיעה. עם זאת, חשוב לזכור שתוכנית גמילה מטרתה לסייע לך להשיג גמילה וריפוי. אם אתה מתלבט לגבי מידת ההתמכרות שלך או אפשרויות הגמילה העומדות בפניך, צוות המרכז שלנו זמין כדי להקשיב להתלבטויות שלך ולסייע לך לזהות את רגשותיך ולפרוש בפניך את המידע לגבי תוכניות הגמילה השונות.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מרכז גמילה באזור שלי

מרכז גמילה קרוב אליי אני זקוק למסגרת מרכז גמילה באזור שלי,...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה איכותי

בין אם את רק מהרהרת על גמילה ובין אם את...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה מדוסה 2CB

עבור מכורים לדוסה הדרך להשגת גמילה ארוכת טווח הוא מרכז...

קראו עוד >
post-thumbnail
מרכז גמילה בדרום

מרכז גמילה בדרום שבטיא ישנם מרכזי גמילה פרושים לכל אורך הארץ,...

קראו עוד >