מכון גמילה ומחשבות על גמילה

מכון גמילה ומחשבות על גמילה

פעמים רבות בעת מחשבה על גמילה, ישנה התלבטות האם לנסות להיגמל באופן עצמאי או להיעזר במכון גמילה.  הרצון לנסות להיגמל באופן עצמאי, בבית, עשוי להישמע לעיתים קורץ יותר, מצריך פחות שינויים ומייצר תחושה של שליטה. יציאה למכון גמילה עשויה, באופן טבעי ומובן, להחוות כמעוררת חרדה ומשקפת לאדם המכור את חומרת מצבו. ההבנה כי ההתמכרות אינה סתם שתיית אלכוהול מעט מופרזת או שימוש יתר נכון ושקול במשככי כאבים שניתן להפסיקו בכל רגע , אלא התמכרות הפוגעת בתפקוד וגורמת לנזקים ומצריכה סיוע מקצועי, יכולה להיות קשה, מטלטלת ומאיימת. ולכן , דווקא בצומת משמעותית זו, בעת קבלת ההחלטה על התחלת תהליך גמילה, חשוב להבין את המשמעות של גמילה הן בטווח הקרוב והן בטווח הרחוק ולבחור את הנכון ביותר כדי לוודא שניסיון הגמילה אכן יביא עמו את התוצאה המיוחלת, גמילה מהתמכרות.

מכון גמילה – למה אי אפשר להיגמל לבד?

גמילה מכל סוג של התמכרות הינו תהליך מורכב, לעיתים ארוך ומצריך התייחסות מקיפה למכלול הצרכים השונים של האדם. גמילה במכון גמילה לעומת גמילה באופן עצמאי , נועדה להבטיח שתי מטרות, בטיחות ופיקוח רפואי במהלך הגמילה ויצירת שינוי משמעותי אשר יחזיק מעמד גם לטווח הרחוק.

-פיקוח רפואי-

בעת התמכרות האדם מייצר תלות פיזיולוגית בחומר הממכר ובעת הפסקת השימוש עלולים להופיע תסמיני גמילה, כגון רעד, הזיות, מחשבות אובדניות ועוד תסמינים רבים המשתנים מהתמכרות להתמכרות. גמילה מחומרים ממכרים, מחייבת השגחה רפואית בכדי לתת מענה לתסמינים אלו וכן,  לעיתים במהלך הגמילה, ניתן לתת תרופות המקלות על תסמיני גמילה, אך הדבר חייב להיעשות בפיקוח רפואי.

-שינוי סביבה-

גמילה במרחב פיזי שונה וחדש עשויה לספק כמין דף חדש להזדמנות מחודשת. מכורים רבים מעידים כי ניסו פעמים רבות להיגמל באופן עצמאי, בבית, אך ללא הצלחה. ברור. לרוב, בבית, בסביבה המוכרת, שאולי כבר עייפה מהתמכרות ומניסיונות הגמילה, שיפוטית כלפי ההתמכרות, בסביבה החברתית אשר מכירה את המכור כמכור, מספקת טריגרים שונים להמשך שימוש, יהיה קשה ביותר להיגמל. גמילה במכון גמילה, מאפשרת למכור להגיע כפי שהוא, מותש, פגיע ולתת לו אמון, תקווה, ידע ואפשרות וכך ליצור מרחב מרפא ומעודד שינוי וצמיחה.

-מערכת תמיכה-

גמילה היא שינוי גדול, אומנם רצוי, אך עדיין שינוי הדורש שינוי עצום של הרגלים, התמודדות חברתית, קהילתית  ומשפחתית המצריכה מערכת תמיכה רחבה. לא תמיד הסביבה הקרובה יכולה להבין את הקשיים הכרוכים בגמילה, גם אם היא תומכת בהחלטתה לפנות למכון גמילה. היכולת לתמוך בתהליך גמילה, על המורכבות שבו, תלויה בין השאר בידע. אנשי מקצוע המתמחים בהתמכרויות וגמילה, יכולים פעמים רבות להוות מקור תמיכה משמעותי יותר מבני משפחה או חברים שאולי כבר עייפים, מעורבים רגשית ומתקשים לראות את האופק.

-שימור השינוי-

גמילה אינה אירוע, אם כי תהליך. לעיתים ישנה מחשבה כי לאחר תקופת גמילה, ההתמכרות הסתיימה. אך הדבר אינו כך, ויתרה מזאת, עיקר הקושי טמון דווקא בחזרה לשגרה, בהתמודדות היומיומית. חלק משמעותי בתהליך הגמילה הינה העבודה הטיפולית שנעשית יחד עם אנשי מקצוע במטרה למנוע נסיגה. עבודה טיפולית זו כוללת הבנה עמוקה של הסיבות שהובילו להתמכרות, זיהוי טריגרים, מציאת אלטרנטיבות וסיוע בבניית רשתות תמיכה מותאמות. כל זה חשוב ביותר בכדי לוודא שהגמילה שהושגה במאמץ רב, אכן תחזיק מעמד לאורך זמן.

סיכומו של דבר

ההכרה בהתמכרות כדפוס התנהגות חסר שליטה וההבנה בצורך בעזרה מקצועית, הינה השלב הראשון בדרך אלי החלמה. הפנטזיה להיגמל לבד, בבית, קשורה אולי בקושי להודות בחומרת ההתמכרות וכפי שמכורים רבים מעידים, קשה מאד עד בלתי אפשרי להיגמל לבד.  גמילה הינה תהליך מורכב, קשה וליווי מקצועי חשוב ביותר בכדי להחזיק תהליך זה.

כעת, משהבנתם את מורכבות תהליך הגמילה מסמים והדגשים השונים שצריך לתת עליהם את הדעת בבחירת מרכז גמילה, אנו פה בשבטיא, ערוכים לבנות יחד איתכם תוכנית גמילה המותאמת למצבכם הייחודי.

במרכז גמילה פרטי – שבטיא תמצאו מעטפת רחבה של אנשי מקצוע, בעלי ידע וניסיון בהתמכרויות וגמילה אבל בעיקר תמצאו יד מושטת,  קהילה תומכת וידיעה יציבה שגמילה היא אפשרית כשהיא נעשית בצורה הנכונה.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה יוקרתי?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >