היתרונות של מרכז גמילה פרטי מאלכוהול

היתרונות של מרכז גמילה פרטי מאלכוהול

קיימות כיום בישראל מספר רב של אפשרויות לגמילה וטיפול בהתמכרויות.

עבור תהליך גמילה מסמים וגמילה אלכוהול. יש  לשקול תחילה את החלופה – מכון גמילה מסמים וגמילה מאלכוהול בהשתתפות וסיבסוד המדינה.

הכירו את היתרונות גם של מכון גמילה ציבורי

מכון גמילה במימון או השתתפות המדינה הן, על פי התכנון המקורי שלהן, מכונים  ומרכזי גמילה שנוצרו עבור אנשים שאחרת לא היה להם את האמצעים להשיג או להירשם לטיפול במרכז גמילה מסמים ואלכוהול. אלה שחסרים את האמצעים לממן בעצמם טיפולי גמילה.

אז מה הסיבה לכך?

האמת המצערת היא כי מרכזי גמילה אלו פועלים לעתים קרובות על משאבים מוגבלים, לכן, לעיתים קרובות הם אינם מסוגלים להציע את היקף הטיפול המוצע במרכזי גמילה פרטיים, מה שעושה הבדל עצום בסיכויי ההחלמה של מכור בתהליך הגמילה.

מרכזי גמילה אלו עדיין חשובים מאוד ועדיין צריכים להיחשב כאפשרות רצינית והכרחית, אך כמו בכול טיפול גם במקרה של התמכרות וטיפול גמילה.

מצבו הייחודי של כל אדם מצריך רמת טיפול המותאמת לו באופן אישי ואת התנאים האופטימליים אשר יגדילו באופן משמעותי את הסיכויים שלו להצליח בתהליך הגמילה מסמים ואלכוהול.

גם את היכולת שלו להישאר נקי משימוש בסמים ואלכוהול לאורך זמן.

התועלת של מכון גמילה פרטי בבחירת מקום לגמילה וטיפול בהתמכרות 

להלן היבטים חשובים שיש לזכור, במיוחד כאשר בוחנים את התועלת שמרכז או מכון גמילה פרטי עשוי להציע לכם בתחילת תהליך גמילה:

  • שיקולים כספיים —אמצעים פיננסיים הם אחד החסמים הנפוצים ביותר לקבלת טיפול ויש לשקול את האפשרויות בהתאם.
    חשוב לזכור כי התמכרות היא מחלה שקשה מאוד לרפא אותה ולכן איכות הטיפול שמכור מקבל בתהליך הגמילה היא קריטית לשיפור סיכויי ההחלמה שלו מההתמכרות לאורך זמן ומניעת חזרה לשימוש פעיל. כל מכור יודע ששימוש פעיל הוא יקר מאוד.
  • המתנה – בשל העובדה שמכוני גמילה ציבוריים ממומנים על ידי המדינה בעלויות נמוכות יותר, המכור עלול להיתקל ברשימת המתנה ממושכת לפני שיוכל להיכנס לטיפול. במקרים רבים, מכוני גמילה פרטיים יאפשרו לך להיכנס באופן מידי לטיפול וגמילה.
  • פרטיות – במרכזי גמילה ציבוריים, אתה נמצא בסיכון גבוה יותר להיתקל במישהו שאתה,
    או בני משפחתך עשויים להכיר, ואילו במרכז גמילה פרטי, יש לך את האפשרות לבחור במרכז גמילה רחוק ממקום מגוריך ועקב המספר המצומצם של המטופלים לדעת מראש שאין שם אף אחד שאתה מכיר.

למה עוד כדאי לכם לבחור מכון גמילה פרטי?

  • מיקום – זהו שיקול חשוב עבור הרבה מאוד אנשים בעת בחירת מרכז גמילה. במרכזי גמילה פרטיים המקום יהיה ברמה גבוה ממרכזי גמילה ציבוריים.
  • תנאי המחיה, המתקנים, האוכל ובכלל כל הרמה והאווירה הכללית תהיה ברמה גבוהה ממרכזי גמילה ציבוריים ותאפשר לך לעבור את כל תהליך הגמילה בתנאים נוחים.
  • מגוון הטיפולים – כל אדם שונה מחברו, לכול אדם צרכים שונים, היסטוריה רפואית שונה, רקע שונה וסיפור חיים שונה. כל אדם יצריך דברים שונים בטיפול שלו.במרכז גמילה פרטי תקבל גישה למגוון רחב של טיפולים ויכולת להתאים את הטיפול לצרכים שלך.
  • תוכניות מותאמות אישית – מרכזי גמילה ציבוריים רבים מציעים תוכניות טיפול וגמילה בסיסיות מאוד ומציעות למעשה את אותה תבנית של טיפול לכל משתתף.
  • מגוון רחב יותר של שירותים וטיפולים – שוב, בשל מגבלות פיננסיות בתוך מכוני גמילה ציבוריים, השירותים הזמינים עשויים להיות בסיסיים. במכוני גמילה ציבוריים, היקף השירותים גדול באופן משמעותי. במקרים רבים, הגמילה במרכז גמילה פרטי עשויה להרגיש יותר כמו חופשה.
  • יחס בין מטפלים למטופלים –  במרכז גמילה פרטי תמצאו מספר רב של אנשי צוות לכל מטופל. כמו כן במרכז גמילה פרטי אנשי הצוות עצמם יהיו מומחים כמו עובד סוציאלי, פסיכותרפיסטים ופסיכיאטר שכולם זמינים בכל יום למטופלים יחס זה בין מטפלים למטופלים איכות והכשרת הצוות והזמינות שלו במהלך תהליך הגמילה במרכז גמילה פרטי עושים הרבה פעמים את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

היתרון של קבוצה בתהליך טיפול של גמילה

קבוצה תומכת – אולי אחד היתרונות הגדולים של מרכזי גמילה פרטיים, הוא שהם מאפשר ים לך לפגוש אנשים שעשויים לחלוק מאבקים, חוויות ואורח חיים דומים.

לקבוצה יכולת להעניק השראה ולקבל כוח מקבוצת השווים האינטימית שנמצאת יחד איתך במרכז הגמילה.

post-thumbnail
שירותים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
תהליך גמילה מאלכוהול

השלבים והתסמינים התמכרות לאלכוהול היא מצב קשה עבור כל אחד. מלבד...

קראו עוד >
post-thumbnail
9 סיבות להתמכרות לסמים ואלכוהול

שימוש קבוע בסמים ובאלכוהול גורם להתמכרות אשר מובילה למקרי מוות...

קראו עוד >
post-thumbnail
תסמינים, השלכות ותוכניות גמילה

אנשים רבים מתקשים להאמין כי שתיית אלכוהול עלולה להוביל לצורך...

קראו עוד >
post-thumbnail
התמכרות לאלכוהול

שתיית אלכוהול היא פעילות מקובלת בחברה ובתרבות המערבית ונמצאת כהרגל...

קראו עוד >