כיצד למצוא מוסד גמילה מתאים?

כיצד למצוא מוסד גמילה מתאים?

יתכן שהמילים מוסד גמילה נשמעות קצת מרתיעות. אולי הן מעוררות אסוציאציות שונות, פחות נעימות. אבל, מוסד גמילה זה בסך הכול אחד מהמון שמות שקיימים כדי לתאר מקום שמטרתו לסייע לך בתהליך גמילה. לרוב, גמילה לבד היא קשה מאד ואף בלתי אפשרית. מחקרים רבים וניסיון רב בעבודה עם מכורים בתהליכי גמילה, מראים כי סיוע ותמיכה משמעותיים מאד כדי להבטיח את הצלחת הגמילה.

מוסד גמילה – מה זה בעצם?

  • מרחב תומך – גמילה היא תהליך שינוי , ואולי אחד השינויים המשמעותיים בחייך. יש את הקשיים "הרגילים" של גמילה ויש את הקשיים הייחודים של כל אחד ואחת בתהליך. מרכז גמילה מציע מרחב, בית, אליו ניתן להגיע למשך הזמן לו אתה זקוק בכדי להשיג גמילה מהתמכרות. לפעמים צריך להתרחק מהסביבה המוכרת כדי להצליח להניע את השינוי המבוקש. לפעמים הסביבה המוכרת מזמנת פיתויים רבים, או שאתה פשוט צריך את השקט והתמיכה כדי להתמקד בך, בצרכים שלך ובתהליך הגמילה.
  • קבוצת שווים – במרכז גמילה נמצאים עוד אנשים כמוך, שגם הם מתמודדים עם התמכרות כלשהי ובחרו להתחיל תהליך גמילה. להיות יחד עם עוד אנשים שגם הם מתמודדים כמוך עם אותם האתגרים, קשיים ומצד שני בעלי ניסיון בגמילה וסיפורי הצלחה, מוכח כדבר שמסייע. מסייע ביצירת תחושת שייכות, קבלת תמיכה ועידוד והפחתת חרדות.  גמילה במרכז גמילה מציע אין ספור הזדמנויות ליצור קשרים חדשים, חשיפה לקבוצות תמיכה שונות וקבלת תמיכה.
  • סדר יום מותאם ותומך – אחד היתרונות המרכזיים של מרכז גמילה הוא במבנה תומך הגמילה שהוא מציע. ישנו סדר יום מובנה ברור ומובנה שמטרתו לייצר שגרה של פעילויות והשתתפות בטיפולים פרטניים וקבוצתיים. ישנם הפסקות ומרחב אישי כדי לעכל ולעבד את התכנים. פעמים רבות אנשים שהיו מכורים תקופות ארוכות מפתחים דפוסי חשיבה והתנהגות שמחזקים ומזינים את ההתמכרות. יצירת שגרה חדשה והקניית הרגלים מיטיבים, היא אחת הדרכים להתמודד עם התמכרות.
  • מגוון תוכניות טיפול – התמכרות היא בעיה פיזית ונפשית ובתהליך גמילה חשוב להתייחס לכך. כיום, ישנו מגוון רחב של שיטות טיפול אשר כולן הוכחו כיעילות לטיפול בהתמכרות. חלק משיטות הטיפול נעשות באמצעות טיפול פרטני וחלק מהטיפול קורה בעבודה קבוצתית. בתהליך גמילה ישנה חשיבות הן לתהליכים הטיפוליים שנעשים במפגשים פרטניים והן לתהליכים הקורים במרחב הקבוצתי. במרכז גמילה ישנו צוות רב מקצועי בעל מומחיות בטיפול בהתמכרויות, נכון להושיט יד ויחד איתך למצוא את הדרך הנכונה והמיטיבה לגמילה. לפעמים עולה הצורך בתוכניות התערבות משפחתיות או זוגיות שחשוב לתת עליהם את הדעת עבור הצלחת תהליך הגמילה ולהציע מענה.
  • השגחה רפואית – פעמים רבות גמילה מחומרים מעוררות תגובות פיזיולוגיות של הגוף. "תסמונת גמילה" ו"קריז" אלו השמות המוכרים של תופעה זו. גמילה מהתמכרות היא קודם כל הפסקה של אספקת החומר הממכר לגוף. הפסקה זו עשויה לגרום להופעתם של סימפטומים שונים. במרכז גמילה ישנו רופא ואחות, מומחים לטיפול בהתמכרויות ויחד איתם תבנה את תוכנית הגמילה שלך. בבניית תוכנית הגמילה תבדקו האם נכון להפסיק להשתמש באופן מידי או הדרגתי ואלו סימפטומים עלולים להופיע. ביישום תוכנית הגמילה, תהיה במעקב רפואי ובמידת הצורך יהיה ניתן לשלב טיפול תרופתי להקלה על הסימפטומים.

לסיכום

לגמילה במרכז מקצועי ישנם יתרונות מובהקים על פני ניסיון לגמילה עצמית. מרכז גמילה מציע מרחב שכל כולו בנוי סביב תמיכה בגמילה. הצוות המקצועי, סדר היום והסביבה, כולם מתוכננים ומיועדים באופן שיתמוך ויקל בתהליך הגמילה. גמילה מהתמכרות היא תהליך מורכב לאור המורכבות הרפואית והנפשית. לכן, גם אם יש בך רתיעה, היסוס או חשש, חשוב להבין מה היתרונות בגמילה במרכז גמילה ולקבל את ההחלטה הנכונה עבורך.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
גמילה מקוקאין תשנה לכם את החיים- תוצאות מובטחות תוך פחות מחודש!

קוקאין מגביר את ייצור הדופמין במוח וגורם לכם 'להרגיש טוב'....

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מאלכוהול - צעד אחר צעד לחיים מלאים

גמילה מאלכוהול יתכן ואינה נצרכת עבור אנשים רבים הנהנים משתיית...

קראו עוד >
post-thumbnail
למה מטפלים ממשיכים לרצות לעבוד דווקא עם מרכז גמילה?

מוסדות גמילה מספקים למטופלים הנאבקים בהתמכרות חווית טיפול אינטנסיבית שעלולה...

קראו עוד >
post-thumbnail
גמילה מסמים, כל מה שחשוב לדעת

גמילה מסמים וטיפול בהתמכרויות כוללים מגוון דרכים להתמודדות עם המורכבות...

קראו עוד >