התמכרות לאלכוהול

התמכרות לאלכוהול

שתיית אלכוהול היא פעילות מקובלת בחברה ובתרבות המערבית ונמצאת כהרגל המייצג חגיגות רבות. בדיוק בגלל זה, לעתים קשה לדעת מתי נחצה הגבול. בחברה שמקדשת את תרבות השתייה, קל יותר להכחיש ולהסתיר אפילו מעצמנו כי מדובר בהתמכרות. התמכרות לאלכוהול היא הנפוצה ביותר בעולם המערבי, אך בשל תהליכים אלו לעתים קשה לאיתור וניתנת להכחשה לאורך תקופות ארוכות. התמכרויות פוגעות במעגל החיים ברמת הפרט והחברה. ברמת הפרט ניתן לראות פגיעה פיזית, מנטלית, קוגניטיבית והתנהגותית. ברמה החברתית ניתן לראות פגיעה במעגל המשפחתי, החברתי, התעסוקתי, כלכלי ועוד. ההתמכרות קשה לריפוי, אך באמצעות התחייבות, שיתוף פעולה והכרה בבעיה זו היא משימה אפשרית. אז קדימה, זה הזמן לצאת לדרך חדשה בעזרת מרכז גמילה שבטיא. אנו מציעים תנאי שהייה במלון בוטיק יוקרתי, בלב לבו של הטבע הירוק והפורח שיאפשר לתחושת שלווה לחזור אליכם. יתרה מכך, אנו מציעים ליווי צמוד של צוות טיפול עשרים וארבע שעות ביממה ומגוון מענים טיפוליים שיאפשרו לכל אחד ואחת למצוא את הדרך המדויקת להם להחלמה.

דרכים לזיהוי התמכרות לאלכוהול

קודם כל חשוב להדגיש כי לא ניתן לאבחן דרך האינטרנט שום מצב רפואי וכי לשם כך נדרש איש מקצוע מומחה. יחד עם זאת, לא אחת מתעורר בנו חשד כי אדם קרוב נמצא במצוקה כתוצאה מהתמכרות ואנו מוצאים עצמנו חושבים מה ניתן לעשות. שימו לב כי יש מספר נורות אזהרה שניתן לזהות. אם אתם רואים שינוי בכמויות ובהיקף הצריכה, מדובר בנורת אזהרה ראשונית. אם אתם רואים התעלמות מהשלכות שליליות הקשורות בהיקף הצריכה, גם כאן ייתכן ומדובר בנורת אזהרה. אם תשימו לב כי האדם מתעקש להיות בעיקר במקומות המאפשרים שתיית אלכוהול, כמו גם לשתות בשעות ומקומות שאינם הולמים זאת, מדובר בנורת אזהרה נוספת. אם יש לכם חשש כי אדם קרוב סובל, התמכרות לאלכוהול היא לא משחק ודורשת טיפול מיידי. נמליץ לקבוע פגישת ייעוץ ולא להישאר עם תחושות אלו לבד.

טיפול בהתמכרות לאלכוהול

מרכז גמילה מאלכוהול שבטיא מציע טיפול בתחום התמכרות לאלכוהול והתמכרויות נוספות. תנאי שהייה יוקרתיים, תוכנית טיפול שהוכחה כיעילה, צוות מסור ואוהב הנמצא במקום עשרים וארבע שעות ביממה, סדר יום עשיר וליווי גם בסיום התוכנית, הם רק חלק מן היתרונות הרבים הטמונים בשהייה אצלנו. אנו יודעים שמדובר בתהליך מורכב, אך הכרה בבעיה היא השלב הראשוני בדרך ליצירת פתרון הולם.

איך נדע שצריך לטפל בהתמכרות לאלכוהול

צריכת אלכוהול היא פעולה מקובלת בחברה המערבית ומתקשרת לא אחת לחגיגות משמעותיות במעגל החיים. בדיוק בשל העובדה שפעילות זו נפוצה ומקובלת, לא פשוט לאתר את ההתמכרות אליה. אלכוהוליזם היא ההתמכרות הנפוצה ביותר בתרבות המערבית, אך ניתנת להכחשה וחמקמקה לאיתור. מרכז גמילה שבטיא מציע טיפול בהתמכרות לאלכוהול באמצעות תוכנית בת שלושה שלבים הנוגעת בכלל מנגנוני ההתמכרות. המרכז ממוקם במלון בוטיק יוקרתי בתנאי שהייה מלאים ופרטיים. אנו מקפידים על מספר מצומצם של משתתפים בכל עת, זאת כדי שנוכל תהליך מפורט ומקיף לכל אחד ואחת. הצוות המקצועי שלנו מתמחה בתחום, חם, מסור ומקצועי במיוחד. מעבר לכך, אנו מציעים סדר יום עשיר ומלא בפעילויות מרתקות ומגוונות.

טיפול בהתמכרות לאלכוהול בשלושה שלבים

תוכנית שלושת השלבים בה אנו פועלים הוכחה כיעילה ובטוחה. בשלב הראשוני נפעל להחזרת איזון נפשי, גופני ורגשי, מתוך הבנה כי טיפול בהתמכרות לאלכוהול צריך להכיל את כלל מעגלי החיים הנפגעים. בשלב השני, המוגדר כשלב המשמעותי ביותר ליצירת החלמה ארוכת טווח, נפעל לרדת לעומק שורש ההתמכרות. האמונה היא כי אדם לא נולד מכור, מגוון תהליכים פרטיים וסביבתיים הובילו ליצירת ההרגל המזיק ובאמצעות איתור שלהם ניתן להצליח להקנות הרגלים חדשים. בשלב השלישי, נפעל להקניית כלים ומיומנויות לקראת יציאה לדרך חדשה. ההשתלבות המחודשת בחברה נעשית בצורה הדרגתית ובליווי תומך של צוות. מעבר לכך, גם לאחר סיום התהליך אנו דואגים להמשיך ללוות את הבוגרים שלנו ולהיות עוגן משמעותי בחייהם. מלבד תוכנית זו אנו מציעים מגוון מענים טיפוליים בידי צוות מומחים בתחומי הגוף, נפש ורגש.

אצלנו מאמינים בך לאורך כל הדרך

זו היא לא סיסמה. אנו חסידים של הגישה המוטיבציונית לפיה בכל אחד יש כוחות הטמונים בו ותשובות לפתרון השאלות המעסיקות אותו. זה אולי נשמע פרדוקסלי, אך אנו מאמינים כי עם עידוד, תמיכה חיצונית, שאילת שאלות והעצמה ניתן לחזק את הכוחות הטמונים בכל אחד ולהוביל אותו בדרך בה הוא מתמודד עם מציאות חייו בצורה מיטיבה יותר. אל תישארו עם זה לבד, טיפול בהתמכרות לאלכוהול דורש עזרה מקצועית. מרכז גמילה שבטיא מציע תוכנית גמילה מוכחת ובטוחה, עם צוות מקצועי ומסור ואיכותי, ומתקנים יוקרתיים, אנו מאמינים כי זו הקרקע הנכונה לקיים תהליכי מגילה מיטיבים שיחזיקו לאורך טווח.

טיפול גמילה מאלכוהול

התמכרות לאלכוהול היא אחת ההתמכרויות הקשות ביותר והנפוצות ביותר בעולם המערבי. הסיבה להתדרדרות הניכרת דווקא בהתמכרות זו היא היכולת להכחיש אותה במשך תקופות ניכרות. צריכת אלכוהול מקובלת בחברה המערבית ומקושרת למגוון חגיגות, אירועים ואפילו כפעילות יומיומית. מובן כי לא כל צריכת אלכוהול יומיומית תוגדר כאלכוהוליזם, אך לעתים נחצה הגבול וקשה לאדם ולסביבה לאתר זאת בזמן אמת ולמנוע סכנות רבות. טיפול גמילה מאלכוהול במרכז גמילה שבטיא הוותיק, מתבצע באמצעות תוכנית שלושת השלבים. נדגיש כי הדרך לגמילה מיטיבה מתחילה בצעדים הלא פשוטים של הכרה בבעיה ובקשת עזרה. בעזרת מחויבות ושיתוף פעולה, אנו מעניקים את הקרקע הבטוחה והנכונה ביותר ליצירת תהליך גמילה מיטיב שיחזיק לאורך טווח.

איך אדע אם אני או קרוב זקוקים למסגרת טיפול גמילה מאלכוהול?

ישנן מספר נורות אזהרה שעשויות לסמן כי התחביב או ההרגל הופכים להתמכרות מזיקה ומסוכנת. אם אתם מזהים כי תדירות הצריכה והיקף השימוש הפכו לגדולים ומשמעותיים מהרגיל, מדובר בסימן אזהרה ראשוני. אם אתם מזהים כי יש צורך להיות בעיקר במקומות ששותים בהם, או שניתן לשתות בהם, זהו סימן אזהרה נוסף המצביע על היקף ההרגל בשגרה. אם אתם מזהים התנהגויות של שתייה במקומות או זמנים לא מקובלים, גם כאן כדאי להיות עם יד על הדופק ולהבין כי מדובר בסימן אזהרה מטרים. אם אינכם בטוחים כיצד לנהוג מול אדם קרוב הסובל מהתמכרות ניתן לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית אנונימית לצורך בחינת מענים מתאימים. שלב ההכרה בהתמכרות ובקשת העזרה הוא השלב הקשה, אך אם אתם נמצאים כאן ויש לכם חשש שאתם זקוקים לכך, זכרו כי מדובר בהחלטה משנת חיים שיכולה לשפר את איכות חיים באופן ניכר!

קצת עלינו

מרכז גמילה שבטיא הינו מרכז המתמחה בתחום טיפול גמילה מאלכוהול. אנו עובדים בשיטת שלושת השלבים שהוכחה מחקרית כיעילה ובטוחה בתחום ההתמכרויות. זכרו כי בתחום ההתמכרויות הפגיעה היא רב מערכתית ונוגעת בכלל תחומי החיים, לכן כדאי לבחור מקום שעובד בשיטה הנוגעת גם היא בכלל תחומי החיים. אנו מציעים מתקני יוקרה, בלב סביבה פסטורלית ושקטה המאפשרת התנתקות רגעית והתחלה מחדש בתנאים טובים ומיטיבים יותר.

post-thumbnail
שירותים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מידע על גמילה

גמילה מסמים, גמילה מאלכוהול, גמילה מתרופות ושינוי תזונתי גורמים רבים יכולים...

קראו עוד >
post-thumbnail
כיצד למצוא מוסד גמילה מתאים?

יתכן שהמילים מוסד גמילה נשמעות קצת מרתיעות. אולי הן מעוררות אסוציאציות שונות,...

קראו עוד >
post-thumbnail
איך נגמלים מסמים?

עבור כל מי שמכור לסמים או שאחד מיקיריו מכור ,...

קראו עוד >
post-thumbnail
איוואסקה

בטח יצא לך לשמוע סיפורים על אנשים שנסעו ליעדים נידחים...

קראו עוד >