גמילה ממשככי כאבים

גמילה ממשככי כאבים

התמכרות וגמילה ממשככי כאבים

התמכרות לתרופות מרשם הינה תופעה הולכת וגדלה בעולם המערבי בשנים האחרונות וגם בישראל חלה  עליה מדאיגה במספר האנשים הצורכים משככי כאבים . בניגוד להתמכרות לסמים או אלכוהול, התמכרות למשכי כאבים , נחשבת להתמכרות שקופה ולכן קשה יותר לזיהוי.

התלות מתחילה בדרך כלל בשימוש בתרופות משככות כאבים כטיפול בכאבים, טיפול תרופתי בפיקוח רפואי ועם הזמן עשוי להפוך לשימוש לא מפוקח, שלא לצורך הרפואי ומשם להתמכרות הרסנית  המצריכה גמילה ממשככי כאבים. לרוב, תלות יתר בתרופות משככות כאבים, נפוצה בתרופות ממשפחת האופיואידים, תרופות המשמשות לטיפול בכאב בינוני עד חמור.

התסמינים של גמילה ממשככי כאבים:

  • התמכרות למשככי כאבים מתחילה כאשר האדם מתחיל להגביר את המינונים.
  • הרגשת אופוריה לאחר השימוש וכמיהה לחוש זאת שוב ושוב.
  • ניסיון להשיג עוד משככי כאבים ממקורות נוספים.
  • פיתוח תלות בתרופה עד כדי הצורך בגמילה ממשככי כאבים.
  • לצד תופעות נפשיות אלו עשויים להופיע גם התסמינים הבאים: רעד בגוף , אי שקט, עצבנות וסימני חרדה.

משככי כאבים עשויים להיות ממכרים?

חוץ מהפחתת והעלמת כאבים פיזיים, שימוש במשככי כאבים יכול גם לגרום לתחושות של אופוריה, רגיעה , הנאה ושלווה.

ההשפעה האופורית של תרופות אלו והפחתת חרדה, מעלות את הסיכון לצריכה נרחבת ולהתמכרות.

אופוריה. מילה זו עולה רבות בהקשר של התמכרות ומתוארת כאחת התוצאות של שימוש לרעה.

מהי אופוריה ומדוע היא מתוארת באופן שלילי?

אופוריה מוגדרת כתחושה קיצונית של התרוממות רוח, התלהבות, שמחה וסיפוק. אופוריה נגרמת על ידי הפרשת חומרים כימים במוח בזמן פעולות המסבות לנו הנאה. מצבים של התרוממות הרוח חשובים לתחושת הרווחה הנפשית. אך,  מצבים של אופוריה קיצונית וממושכת עלולים  להוביל לפסיכוזה, מאניה , תחושת רדיפה, ליקויים בתפיסת המציאות ועוד.

התחושות המתוארות עשויות להיות מניע חזק לשימוש חוזר וגובר במשככי כאבים ובהתמכרות למשככי כאבים, כמו בכל התמכרות אחרת, הכמיהה לאופוריה ולהנאה אינה יודעת שובע והמרדף אחרי תחושות אלו הוא מרדף חמקמק, האופוריה וההנאה הן רגעיות והאדם נאלץ לצרוך שוב ושוב ובמינונים מוגברים את משככי הכאבים במטרה להשיג את התחושות הטובות וכך שוב ושוב.

בנוסף להשלכות המתוארות, התמכרות למשככי כאבים עלולה לפגוע בתפקוד בעבודה וביומיום, בקשרים הבין אישים ואף במצבכם הרפואי.

גמילה ממשככי כאבים צריכה להיעשות בליווי ובמעטפת של אנשי מקצוע בכדי למצוא את האיזון בין שימוש במשככי כאבים עבור התמודדות עם כאב פיזי להפחתת סבילות והתמכרות למשככי הכאבים.

תהליך הגמילה ממשככי כאבים עשוי לכלול הפסקה מוחלטת מהתרופה הממכרת, לעיתים תוך כדי מציאת אלטרנטיבות רפואיות אחרות, טיפול רגשי ובניית אסטרטגיות התמודדות חלופיות.

מרכז גמילה משמש כסביבה טיפולית בטוחה אשר מספקת את כל מה שנדרש לתהליך הגמילה במקום אחד.

מרכז גמילה ממשככי כאבים

אם החלתם להתחיל תהליך גמילה ממשככי כאבים חשבו על כך, פעמים רבות אנו מתמודדים עם כאב פיזי או נפשי על ידי טשטוש הכאב , הדחקתו בניסיון להעלים אותו כליל. לפעמים הדבר עוזר והמטרה, הפחתת כאב, אכן מושגית.

ולפעמים, ניסיון להעלים את הכאב על ידי עזרים חיצונים אינו מספיק  וההתמכרות היא אולי ניסיון לספר סיפור על כאב עמוק יותר שמבקש ריפוי פנימי ועמוק יותר. ההחלטה לפנות לגמילה ממשככי כאבים היא החלטה לטפל בכאב באופן מעמיק ואולי אקט משמעותי של חמלה וכבוד  כלפי מי שאתם והפוטנציאל הגלום בכם.

תהליך גמילה ממשככי כאבים

זכרו כי גמילה אינה אירוע, אם כי תהליך, לעיתים ארוך, לעיתים מפותל. הקיפו עצמכם באנשים התומכים בתהליך שלכם , היעזרו ככל האפשר באנשי מקצוע, היו סבלנים ונחושים.

לפעמים, במהלך הדרך , בקושי הנוכחי, קשה להחזיק בתקווה ואמונה שגמילה אכן אפשרית ואז צריך את הדמות החיצונית שמחזיקה בתקווה, בידיעה ובביטחון שהמטרה אפשרית וברת השגה.

אנחנו במרכז גמילה פרטי שבטיא יודעים איך לעזור לך בתהליך הגמילה בעזרת תכנית גמילה ייחודית ב-3 שלבים ובסביבה ביתית, משפחתית ואוהבת.

לקריאה נוספת על תכנית הגמילה שלנו…

התקשר עכשיו בכדי להבין איך אנחנו יכולים לעזור גם לך.

מוסדות גמילה ממשככי כאבים

ההתמכרות לתרופות משככות כאבים היא תהליך שיוצא תלות גבוהה ומסוכנת בין האדם המכור לבין החומרים הממכרים, פוגעת בו ובסובבים אותו ואף עלולה באמת ובתמים לסכן את חייו. קיימת רשימה ארוכה של משככי כאבים שעלולים לגרום לפיתוח של תלות בהם, ובמידה והדבר באמת קורה ומתפתחת התמכרות מסוכנת לתרופה זו או אחרת, יש פתרון- הפתרון הוא לעבור תהליך גמילה ממשככי כאבים במרכז גמילה מקצועי. לא כל מי שנוטל משככי כאבים יפתח תלות כלפיהם, והסיכויים לפתח תלות מושפעים מגורמים גנטיים, סביבתיים ועל נסיבות חיים שונות. חשוב לציין שתוכניות גמילה ממשככי כאבים מחייבות את הסכמת האדם המכור מפני שאם לא ירצה עד עמקי נשמתו שהתהליך יצליח והוא ישתחרר מהתלות ההרסנית, התהליך בוודאות יכשל. לכן, חשובים מאוד העידוד והדחיפה של סביבתו הקרובה לקבלת טיפול וכן תמיכה והכלה מצידם על אף מצבו הקשה. 'שבטיא' הינו מרכז גמילה מקצועי ודיסקרטי הממוקם בדרום הארץ, המפוקח תחת משרד הבריאות.

איך מתחילים גמילה ממשכך כאבים

על מנת לצלוח תהליך גמילה ממשככי כאבים, יש לעבור כמה תחנות בדרך- התחנה הראשונה היא גמילה גופנית, ובמהלכה האדם המכור נוטל כדורים שונים ולעתים בשילוב של טיפול הרגעה על מנת להפחית תסמיני גמילה גופניים במהלך תקופת ההימנעות הראשונית מהחומר הממכר עד ליציאת החומר ממערכות גופו. אחרי השלב הראשון בו הגוף התנקה, מתחיל השלב השני של מעקב שיקומי קהילתי או קבוצתי במרכז הגמילה, שנועד לאפשר למטופל לעבוד על עצמו מבחינה פנימית ולהביא לשינוי עמוק ושורשי בדפוסי התנהגותו.

אפשרויות נוספות

קיימים אנשים המעוניינים להפסיק את התלות במשככי הכאבים אותם הם נטלו אך הם לא מעוניינים להיגמל באופן מוחלט משימוש בתרופות כאלה ואחרות – מסיבותיהם שלהם. במקרה כזה ניתן להמשיך טיפול ממושך בתחליפי משככי כאבים במקביל לבדיקות שתן לגילוי סמים, אך יחד עם זאת חשוב להדגיש כי ההמלצה היא לעבור תוכנית מלאה ומוחלטת של גמילה ממשככי כאבים, שכן כל תחליף אחר גורם להתמכרות משל עצמה, ולא לגמילה מלאה אשר מונעת גם תלות עתידית. במרכז הגמילה 'שבטיא' תמצאו תוכניות גמילה שונות המיועדות למגוון סוגי התמכרויות בהתאמה אישית על ידי צוות מיומן ומנוסה.

post-thumbnail
שירותים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
אשפוזית פרטית

אשפוזית אשפוזית פרטית הינה תוכנית המאפשרת תהליך גמילה במסגרת אשפוז. זוהי...

קראו עוד >
post-thumbnail
הכל על גמילה מסמים

כל המידע על גמילה מסמים קנאביס, אלכוהול, פנטניל ,קטמין, בנזו, קוקאין,...

קראו עוד >
post-thumbnail
המדריך למכור בדרך לגמילה

גמילה מסמים קשים היא אחת הסוגיות המורכבות עבור מכורים לסמים או...

קראו עוד >
post-thumbnail
המקום להתחיל בו בחיים חדשים

התמכרויות הן משהו שמלווה רבים בכל רחבי העולם. התמכרות לא...

קראו עוד >