איך נגמלים מסמים?

איך נגמלים מסמים?

עבור כל מי שמכור לסמים או שאחד מיקיריו מכור , שאלת השאלות היא איך נגמלים מסמים. תהליך גמילה מסמים משתנה ממכור למכור ותלוי בגורמים רבים. חלק מן הגורמים המשפיעים על תהליך הגמילה הם סוג הסם, משך זמן ההתמכרות ועוצמתה. עם זאת, לכל סוגי הגמילה מכל סוגי הסמים, ישנם עקרונות דומים, שלבים משותפים. אז איך נגמלים מסמים? בליווי מקצועי ועם המון המון תמיכה.

איך נגמלים מסמים? גמילה בשלבים

  • הכנה לגמילה – אם אתה כאן בדף, קורא, כנראה שזה השלב בו אתה או יקירך נמצא. הכנה לגמילה היא השלב בו אתה מרגיש שההתמכרות פוגעת בחייך ומתלבט לגבי הצורך בגמילה. שלב זה חשוב ביותר שכן זוהי הזדמנות לפנות לקבלת עזרה ולהתחיל בתהליך גמילה. אם אתה מכור לכל סוג של סם ושואל את עצמך איך נגמלים מסמים, זה רגע חשוב. הנה כמה דברים שיכולים לסייע לך להפוך את ההתלבטות הפנימית שלך, לתחילתו של תהליך גמילה.
  • שאלות בירור – אלו הן שאלות שאתה יכול לחשוב עליהן לבד, או יחד עם מישהו קרוב אליך. אפשר אפילו להיעזר בדף ועיפרון, לרשום את הדברים. פעולת הכתיבה תבהיר עבורך את מחשבותיך. שאלות לדוגמא: איך ההתמכרות פוגעת בי? מה ארוויח אם אגמל? למה אני זקוק כדי להיגמל? ממה אני חושש?
  • ידע – ככל שתדע יותר לגבי גמילה, כך רמת החרדה שלך תפחת . הכן רשימה של שאלות, דברים שאתה מעוניין לברר ולדעת. מכיר אנשים שהיו מכורים ונגמלו? דבר איתם, הם יכולים להיות מקור מידע חשוב כדי ללמוד עוד על גמילה. בנוסף, מומלץ לפנות ישירות למרכז גמילה ולהתייעץ עם אנשי המקצוע במרכז.
  • גמילה פיזיולוגית – החלטת להתחיל בתהליך גמילה ופנית למרכז גמילה? מצוין, אתה בתחילת דרכך להחלמה וריפוי. כעת, זהו הזמן לגמול את הגוף מהסם, החומר הממכר. מטרת שלב זה הינו ניקיון הגוף מהסם על ידי הפסקת  צריכת הסם. הפסקת צריכת הסם עלולה להיות קשה ולכן חשוב לבנות תוכנית זו יחד עם רופא וצוות מקצועי באופן המותאם אישית אליך. בעת בניית התוכנית תיבדק האפשרות להפסקה הדרגתית, הצוות יסביר לך אלו תופעות עלולות לקרות עקב הפסקת השימוש וכיצד ניתן להקל עליהן. שלב זה עשוי להימשך מספר שבועות או חודשים, בהתאם למצבך.
  • גמילה נפשית – התמכרות היא התמכרות פיזיולוגית של הגוף ולכן בשלב הראשון, צריך לנקות את הגוף. אבל, התמכרות היא לא רק התמכרות פיזיולוגית, היא גם דפוס התנהגות, ולכן יש צורך בעבודה שמתמקדת בתהליכים נפשיים והתנהגותיים. עיקר שלב זה יהיה בשיחות פרטניות עם איש מקצוע ועבודה קבוצתית. המפגשים הפרטניים והקבוצתיים מטרתם לספק תמיכה ומרחב לעבודה טיפולית. יחד עם אנשי מקצוע המלווים אותך, תלמד לזהות מצבים המעוררים את הרצון בסם, תפתח דרכי התמודדות ותבנה את היכולת להתמודד עם הנטייה להתמכרות.

לסיכום

כדי להצליח להיגמל מסמים, צריך קודם כל לרצות. נשמע פשוט, אבל ממש לא. לא תמיד ברור לך מה תרוויח אם תגמל, למה בכלל לנסות את הבלתי אפשרי. אז כן, השלב הראשון הוא לדייק את הרצון ולהבין מדוע אתה רוצה להיגמל. ואז, אם קבלת את ההחלטה, אנחנו כאן, כדי להיות איתך במסע שלך לגמילה וריפוי. לחלוק איתך מהידע והניסיון שלנו, לבנות יחד איתך תוכנית גמילה ולסייע לך להגיע ליעד, גמילה מסמים. אבל, גם אם לא ברור לך האם אתה רוצה להיגמל, אם יש לך את הכוח להתחייב לתהליך. גם במקום הזה, אנחנו פה בשבילך, לשמוע, להתלבט יחד ולעזור לך להבין מהן המטרות שלך ואיך תוכל להתקדם לקראתן. אל תתמודדו לבד עם גמילה מאופיאטים, צרו איתנו קשר עוד היום.

post-thumbnail
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
מכון גמילה פרטי  - מסור למטופליו

מנהלי מרכז גמילה פרטי רואים לנגד עיניהם את טובת המטופלים....

קראו עוד >
post-thumbnail
היכן ניתן להיגמל מסמים?

התמכרות לסמים נחשבת לקשה ובמקרים רבים הופכת לבלתי נשלטת. כך...

קראו עוד >
post-thumbnail
פופרס

פופרס סם מסוכן פופרס הוא כינוי שניתן לקבוצת חומרים כימים בעלי...

קראו עוד >
post-thumbnail
טיפול במכורים קשים - רק במכון גמילה מסודר

מכורים קשים לאלכוהול, סמים, הימורים ועוד חייבים להיות מטופלים אצל...

קראו עוד >
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support