איך נגמלים מהימורים?

איך נגמלים מהימורים?

כל אחד עשוי למצוא עצמו מכור להימורים ועסוק בשאלה איך נגמלים מהימורים. מאד מהר, תחביב שנראה מהנה ולא מזיק, עלול להפוך למעשה כפייתי, בעל השלכות הרסניות. בין אתה מהמר על משחקי ספורט, כרטיסי לוטו או פוקר, בעיית הימורים עשויה לפגוע במערכות היחסים שלך, בעבודה שלך ולהוביל לנזקים כלכליים קשים. אם אתה מכור להימורים, אתה כנראה מוצא את עצמך נגרר למעשים קיצונים, לקיחת הלוואות, גרירת חובות ועוד. התעסקות בלתי נשלטת בהימורים הינה התמכרות המצריכה מחשבה איך נגמלים מהימורים.

איך נגמלים מהימורים – מהימור כפייתי להחלמה וריפוי

  • עבור מהמרים רבים הקושי אינו טמון בהפסקת ההימורים, אלא בשימור השינוי. במילים אחרות, להחליט להפסיק להמר, לפעמים יכול להיות החלק הקל. החלק הקשה והמאתגר הוא ההתמדה בהפסקת ההימורים. היום, בעידן האינטרנט, הימורים הפכו להיות נגישים לכולם, בכל מקום, והפיתוי גדול ונגיש עבור אלו עם נטייה להתמכרות. עם זאת, גמילה מהתמכרות להימורים היא אפשרית אם אתה מקיף את עצמך באנשים הנכונים, נמנע ממקומות ואתרי אינטרנט המהווים פיתוי עבורך, משחרר את השליטה בכסף (לפחות בהתחלה)  ומייצר דרכי התמודדות חדשים.
  • להתמודד עם בעיית התמכרות זה לא דבר קל ופנייה לעזרה מקצועית לא אומרת שאתה חלש או חסר יכולת. חשוב לזכור כי כל אדם המכור להימורים, הינו ייחודי, עם היסטוריה וצרכים ייחודים. תוכנית גמילה צריכה להיות מותאמת אישית למצבו וצרכיו.
  • טיפול בבעיות נוספות – לעיתים אדם המכור להימורים מתמודד עם בעיות נוספות התורמות להתמכרות. הפרעת קשב וריכוז, דיכאון, חרדה, הינן בעיות נוספות אשר לעיתים מתלוות לעיסוקים בהימורים ואף מזינות אותן. במידה ואתה מתמודד עם בעיות נוספות, חשוב כחלק מתוכנית הטיפול בהימורים, לטפל בבעיות אלו רגשית, נפשית ותרופתית. לעיתים, עיסוק כפייתי בהימורים, עשוי להיות סימפטום של הפרעה דו קוטבית. חשוב, בהתייעצות עם הצוות המטפל, לשלול אבחנה זו. התמכרות להימורים עשויה להיות מתעתעת וקשה לזיהוי אם אתה מתלבט לגבי העיסוק שלך בהימורים, פנה לרופא שלך להתייעצות או לאנשי המקצוע שלנו. התמכרות להימורים עשויה להיות ביטוי לבעיות נוספות המצריכות טיפול.
  • טיפול קוגניטיבי התנהגותי – טיפול זה מתמקד בשינוי תפיסות ואמונות יסוד אצל אנשים עם נטייה להתמכרות. פעמים רבות, אצל אנשים מכורים, אמונות היסוד שעומדות בבסיס התנהגותם אינן נכונות או שישנה נטייה לרציונליזציה של התנהגות הרסניות (לדוגמא, אני אהמר פעם אחרונה כדי שאוכל להשיג את הכסף חזרה ולהחזיר את ההלוואה). בטיפול פרטני בשיטה זו תלמד להתמודד עם הדחף להמר ולפתור את הבעיות המשפחתיות והכלכליות שנוצרו עקב ההימורים. טיפול פרטני יצייד אותך בכלים להתמודד עם הנטייה להתמכרות כך שתצליח להתמיד בהפסקת ההימורים.
  • טיפול זוגי, משפחתי ותעסוקתי – פעמים רבות התמכרות להימורים פוגעת בכל תחומיי החיים, זוגיות, משפחה, תעסוקה ולימודים. כחלק מתוכנית שיקום והחלמה חשוב לתת את הדעת על תחומים אלו ולבדוק היכן יש צורך בטיפול וסיוע מקצועי.

לסיכום

אם אתה או יקירך מתמודד עם התמכרות להימורים, אל תישאר עם זה לבד ופנה לעזרה מקצועית. לעיתים יהיה קשה לזהות כי העיסוק שלך או של יקירך בסוגי הימורים שונים, הוא לא סתם תחביב או ריגוש, אלא עיסוק כפייתי והתמכרות. אם אתה מתעסק בכל סוג של הימורים ומוצא את עצמך מרגיש צורך לשמור זאת בסוד, לא מצליח לשלוט בדחף להמר ומהמר גם כשאין לך כסף לכך, ככל הנראה שאתה מכור להימורים.

פנה עוד היום לטיפול.  דבר עוד היום עם צוות המומחים של מרכז גמילה שבטיא כדי למנוע פגיעה נפשית נוספת בך וביקרים לך, פגיעה כלכלית קשה ולקחת חזרה שליטה על חייך.

post-thumbnail
שירותים נוספים שיעניינו אותך
post-thumbnail
המדריך למהמר המכור

אנשים רבים יתקשו להאמין כי לעיתים יהיה צורך במכון גמילה...

קראו עוד >
post-thumbnail
התמכרות להימורים

התמכרות להימורים היא אחת מההתמכרויות הנפוצות ביותר בעולם המערבי. שפע...

קראו עוד >